دانلود کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد هفتم: سفر الماس) با صدای پیمان طالبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد هفتم: سفر الماس) اثر مهدی میر کیایی

دانلود و خرید کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد هفتم: سفر الماس)

معرفی کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد هفتم: سفر الماس)

کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد هفتم: سفر الماس) نوشتهٔ مهدی میرکیایی است. پیمان طالبی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و ناشر صوتی سماوا آن را منتشر کرده است. این رمان صوتی برای گروه سنی نوجوان تهیه شده است. مجموعهٔ «سرگذشت استعمار» ۱۵ جلد دارد.

درباره کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد هفتم: سفر الماس)

کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد هفتم: سفر الماس) از مجموعۀ «سرگذشت استعمار» است. کتاب سفر الماس اثری است از مهدی میرکیایی که در آن داستان غارتی را دنبال می‌کنیم که هندوستان با ورود اولین مهاجمان اروپایی تجربه کرد. ۲ الماس مشهور دنیا یعنی «کوه نور» و «دریای نور» نقشی محوری در روایت ماجرا دارند و به همین دلیل نام سفر الماس برای این جلد برگزیده شده است. در قسمت هفتم مجموعهٔ سرگذشت استعمار شناختی دقیق از وضعیت هندوستان قبل از استعمار به دست می‌آورید،‌ درمی‌یابید نادرشاه چگونه ناخواسته به تسلط انگلیسی‌ها بر شبه‌قاره کمک کرد و چرا پادشاهان هندی نتوانستند از سرزمینشان در برابر استعمار بریتانیا محافظت کنند.

هندوستان به‌دلیل دوری از اروپا و مرزهای دریایی‌اش مدتی طولانی از یورش پادشاهان استعمارگر در امان بود. زمانی که حاکمان پرتغال، اسپانیا، هلند و انگلیس در قاره‌های تازه‌یافته (آفریقا و آمریکا) مشغول غارت بودند، آرامشی نسبی بر هند حاکم بود؛ زیرا کشور ۷۲ ملت با وجود دیگری، میان حاکمین داخلی استقلال خود را حفظ کرده بود و از خود در برابر بیگانگان محافظت می‌کرد، اما آتش طمع اروپاییان سرانجام به هند هم کشیده شد. استعمارگران مانند همیشه به‌بهانهٔ تجارت راهشان به بندرگاه‌ها را باز کردند (قرن شانزدهم). آن‌ها به‌تدریج در خاک شبه‌قاره پیش رفتند، با نقشه‌های حساب‌شده فرماندهان محلی را تطمیع کرده یا فریفتند و در نهایت به یورش مسلحانه روی آوردند (قرن هجدهم).

شنیدن کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد هفتم: سفر الماس) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به همهٔ نوجوان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد هفتم: سفر الماس)

«هنگامی که کشتی به جزیره «موریس» یکی از جزایر تحت اشغال انگلستان در اقیانوس هند رسید. برای گرفتن آذوقه و سوخت، در ساحل لنگر انداخت اما اهالی جزیره که از شایع شدن بیماری در کشتی آگاه شده بودند، اجازه ندادند کسی از کشتی پیاده شود و با اصرار، از ناخدا لاکر خواستند که کشتی را از جزیره دور کند. لاکر قصد نداشت بدون گرفتن آذوقه و سوخت از آنجا دور شود، برای همین اهالی از فرماندار جزیره خواستند که کشتی را غرق کند. اما فرماندار موریس متوجه شد که لرد دالهوزی،‌ فرماندار کل هندوستان از مسافران کشتی است. به همین علت تقاضای لاکر را برآورده کرد و کشتی به راه خودش ادامه داد. اگر فرماندار جزیره با ترس و اضطراب مردم از بیماری شریک شده بود، بی‌گمان کوه‌نور به قعر آب‌های اقیانوس هند رفته بود.

سرانجام رزم‌ناو مدیا در بیست‌ونهم ژوئن ۱۸۵۰ میلادی به بندر «پرتسموث» انگلستان رسید. لرد دالهوزی در سوم ژوئیه به قصر باکینگهام در لندن رفت و در یک دیدار خصوصی، الماس کوه‌نور را رسما به ملکه ویکتوریا تقدیم کرد؛ الماسی به وزن ۱۸۶ قیراط که هیچ‌کس نمی‌دانست نخستین صاحب آن کیست، چه کسی آن را یافته و کدام هنرمند آن را تراش داده است، الماسی که ردپای آن در تاریخ از حدود سیصدوپنجاه سال پیش پیدا شده بود، بین پادشاهان مختلف و کشورهای هندوستان، ایران و افغانستان دست‌به‌دست شده بود و اکنون در چنگ انگلیسی‌ها بود. داستان رسیدن الماس به دست انگلیسی‌ها همانند ماجرای فتح هند به دست آن‌ها شگفت‌انگیز و باورنکردنی است.»

منظومه های کهن عاشقانه
سیدمرتضی میرهاشمی
حجة الاسلام (برهان الملة)
ملاعلی نوری
سرگذشت استعمار (جلد دهم: گنج های کلات)
مهدی میرکیایی
تالانچی‌لار
حبیب ساهر
حدیث عشق
احمد پاک‌زاد
بررسی تأثیر کارکنان نامرئی بر آوا و چابکی سازمانی
مطهره سادات طباطبائی
راه را برداشت
حسن پاکزاد
سرگذشت استعمار (جلد یازدهم: جوانه های آتش)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان)
مهدی میر کیایی
سرگذشت استعمار (جلد اول: سفر به آن سوی دریاها)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد پانزدهم: ملکه تهی دست)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد دوازدهم: بازی بزرگ)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد نهم: افطار در کلیسا)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد هشتم: به دنبال کادی)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد پنجم: راهپیمایی اشک ها)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد سیزدهم: ماجرا هنوز تمام نشده)
مهدی میر کیایی
سرگذشت استعمار (جلد ششم: فاخته ها لانه ندارند)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد چهارم: صلیب خونین)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد دوم: گرگ ها با چشم باز می خوابند)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد سوم: شکار انسان ها)
مهدی میرکیایی

نظرات کاربران

daniali1993
۱۴۰۲/۰۱/۰۴

من متن این کتاب رو خوندم جلدهای اول کتاب خیلی خوبن تا جلد چهار و پنج اما از یه جایی به بعد انسجام کتاب میاد پایین و اسامی خیلی زیاد میشه و پیوستگی مطالب کمتر میشه و یه جور سردرگمی در خواننده

- بیشتر

زمان

۱ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۱۵۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۱۵۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان