دانلود کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد پانزدهم: ملکه تهی دست) با صدای پیمان طالبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد پانزدهم: ملکه تهی دست) اثر مهدی میرکیایی

دانلود و خرید کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد پانزدهم: ملکه تهی دست)

انتشارات:نشر سماوا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد پانزدهم: ملکه تهی دست)

کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد پانزدهم: ملکه تهی دست) نوشتهٔ مهدی میرکیایی و با صدای پیمان طالبی است و نشر سماوا آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی یکی از پانزده جلد کتاب از قلب تاریخ است که می‌تواند اثری ارزشمند برای نوجوانان و جوانان حق‌جو و پژوهشگر باشد.

درباره کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد پانزدهم: ملکه تهی دست)

جنگی تمام عیار آغاز شد. ناوگان انگلستان، گلوله‌باران بندرهای چینی را آغاز کرد. چینی‌هایی که در تمام این سال‌ها به فکر ساختن نیروی دریایی قوی نبودند، نمی‌توانستند باقدرتمندترین نیروی دریایی جهان مقابله کنند. یکی از افسران چینی راه حلی را پیشنهاد کرد: «تعدادی میمون را به ساحل می‌بریم. به پشت هر میمون هفت فتیله انفجاری می‌بندیم و با قایق به کشتی‌های دشمن نزدیک می‌شویم. فتیله‌ها را آتش می‌زنیم و میمون‌ها را روی عرشه کشتی رها می‌کنیم. اگر بخت با ما یار باشد آتش فیتیله‌ها به بشکه‌های باروت می‌رسد و کشتی‌های انگلیسی را منفجر می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد پانزدهم: ملکه تهی دست) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به همهٔ نوجوان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی سرگذشت استعمار (جلد پانزدهم: ملکه تهی دست)

«هلندی‌ها با جنگ‌های سخت توانستند پرتغالی‌ها را از جنوب شرقی آسیا بیرون کنند و اکنون باید با حریفی که هر روز قوی‌تر می‌شد دست‌وپنجه نرم می‌کردند: انگلستان.

انگلیسی‌ها در جزایر اندونزی در کنار هلندی‌ها به تجارت مشغول بودند. هر دو رقیب با بدگمانی شدید همهٔ حرکات یکدیگر را زیر نظر داشتند. هلندی‌ها در شهر رامبون اندونزی پایگاهی را تأسیس کردند و هم‌زمان پیمانی را با انگلیسی‌ها امضا کردند تا هر دو طرف به‌آسودگی به تجارت مشغول باشند. اما هنوز مدت زیادی از امضای این پیمان نگذشته بود که هلندی‌ها به جنگجویی ژاپنی، که در برابر دریافت پول برای آن‌ها خدمت می‌کرد، شک کردند.

این ژاپنی دربارهٔ نگهبانی از پایگاه کنجکاوی می‌کرد و تلاش کرده بود به انبارهای سلاح و باروت هلندی‌ها سرک بکشد. هلندی‌ها او را دستگیر و شکنجه کردند. مرد ژاپنی زیر شکنجه دهان باز کرد و اعتراف کرد که همراه چند ژاپنی دیگر قصد داشته پایگاه هلندی‌ها را از چنگ آن‌ها بیرون بکشد. اما هلندی‌ها که به انگلیسی‌ها شک داشتند حرف‌های او را باور نکردند و به شکنجه‌اش ادامه دادند. بالاخره مرد ژاپنی مجبور شد حقیقت ماجرا را بر زبان آورد: هفده انگلیسی که در شهر حضور داشتند قرار بود با همدستی او پایگاه هلندی‌ها را تصرف کنند. هلندی‌ها به‌سرعت همهٔ هفده انگلیسی را دستگیر و شکنجهٔ آن‌ها را آغاز کردند تا به انجام دادن توطئه اعتراف کنند. بعضی از انگلیسی‌ها زیر شکنجه تاب نیاوردند و از نقشهٔ تسخیر پایگاه صحبت کردند. هلندی‌ها بدون آنکه تردیدی داشته باشند تمام هفده‌نفر را گردن زدند.

خشونت و قاطعیت هلندی‌ها باعث شد انگلیسی‌ها دربارهٔ ماندن در اندونزی و بقیهٔ جزیره‌های جنوب شرقی آسیا تردید کنند. آن‌ها اکنون وارد هند شده بودند و باید بیشتر توان و سرمایهٔ خود را برای نفوذ در هند خرج می‌کردند.

هلندی‌ها پس از پرتغالی‌ها دست انگلیسی‌ها را هم از جنوب شرق آسیا کوتاه کردند و بدون مزاحمت هیچ رقیبی به بهره‌برداری از این منطقه مشغول شدند. آن‌ها مردم اندونزی را به کاشتن بوته‌های قهوه مجبور کردند. از نخستین مزرعه‌های قهوه اندونزی در سال ۱۷۱۱ میلادی پنجاه کیلو قهوه به دست آمد. دوازده سال بعد، در سال ۱۷۲۳ میلادی، مردم اندونزی مجبور شدند شش‌میلیون کیلو قهوه به هلندی‌ها تحویل دهند. تمام این قهوه در بازارهای اروپا به فروش رسید. اروپایی‌ها شیفتهٔ مزهٔ این نوشیدنی گرم شدند و به آن عادت کردند. هلندی‌ها هم با سنگدلانه‌ترین تنبیه‌ها و شکنجه‌ها بومی‌های اندونزی را به کار در مزرعه‌های بزرگ‌تر مجبور می‌کردند. این رفتارهای هلندی‌ها باعث شورش مردم جاکارتا مرکز اندونزی، در سال ۱۷۴۰ میلادی شد. هلندی‌ها با خشونتی عجیب این شورش را سرکوب و ده‌ها هزار نفر از مردم جاکارتا را قتل عام کردند. هلندی‌ها پایگاه‌هایی هم در تایوان برپا کردند و گذرگاه‌های تجاری با چین، ژاپن و هند را در دست گرفتند.»

الفی و خلاقیت
گروه انتشارات رسانه ساز دانش
سرگذشت استعمار (جلد ششم: فاخته ها لانه ندارند)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد یازدهم: جوانه های آتش)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد سیزدهم: ماجرا هنوز تمام نشده)
مهدی میر کیایی
سرگذشت استعمار (جلد پنجم: راهپیمایی اشک ها)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد دوازدهم: بازی بزرگ)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد سوم: شکار انسان ها)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد هشتم: به دنبال کادی)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد هفتم: سفر الماس)
مهدی میر کیایی
سرگذشت استعمار (جلد دوم: گرگ ها با چشم باز می خوابند)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد چهارم: صلیب خونین)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان)
مهدی میر کیایی
تک سوار خیال
فاطمه نجفی
روانی
رابرت بیلاک
بهبود روند یادگیری دانش‌آموزان
علی کریمی
سرگذشت استعمار (جلد نهم: افطار در کلیسا)
مهدی میرکیایی
بهانه های باحال تام گیتس
لیز پیشون
سرگذشت استعمار (جلد اول: سفر به آن سوی دریاها)
مهدی میرکیایی
سرگذشت استعمار (جلد دهم: گنج های کلات)
مهدی میرکیایی
جلد ۲۰ زنان ـ تولد - فصل بیست و هشتم
مریم اسماعیل پور

نظرات کاربران

کاربر ۵۶۹۹۱۰۰
۱۴۰۲/۰۹/۱۹

سلام خیلی کتاب روشنگری هست . من از تاریخ استعمار بی هبر بودم . کتابهای ررسی حقیقت را پنهان کرده بودند سبک نوشتار ساده و روان است

زمان

۲ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱۷۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱۷۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان