دانلود کتاب صوتی ایکیگای برای همه با صدای مریم مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ایکیگای برای همه اثر هکتور گارسیا

دانلود و خرید کتاب صوتی ایکیگای برای همه

معرفی کتاب صوتی ایکیگای برای همه

ژاپنی‌ها می‌گویند، هرکس یک ایکیگای، یعنی یک دلیل برای زندگی دارد. کتاب صوتی ایکیگای برای همه که نوشته‌ی هکتور گارسیا و فرانچسکو میرالس است، به خصوصیات و رمز و راز‌های ژاپنی‌ها در داشتن زندگی شاد و باامید در جهان می‌پردازد. ژاپن کشوری است که میزان امید به زندگی، فعالیت‌ها و همبستگی اجتماعی بالایی در آن وجود دارد. این در حالی است که شاخص‌های اقتصادی و بهداشتی نیز این کشور را در جایگاه بسیار خوبی نشان می‌دهد.

نسخه صوتی این کتاب با ترجمه‌ی سارا مقم‌ پور بیژنی و با صدای مریم مقدم در نشر واوخوان منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره و خلاصه کتاب صوتی ایکیگای برای همه

امروزه در جهان مدرن که سبک‌ زندگی‌های بی‌شماری وجود دارد، شاید به جرأت بتوان گفت ارزش‌های فرهنگی و فرهنگ‌های محلی با شدت بیشتری به حاشیه رانده شده‌اند. فرهنگ‌های محلی در نقاط مختلف جهان می‌توانند ویژگی‌هایی را دارا باشند که هنگامی که از بیرون به آن‌ها نگاه شود این گمان برود که به طور شگفت‌انگیزی فعالیت می‌کنند. یکی این ویژگی‌ها که نویسندگان کتاب صوتی ایکیگای برا همه در بخش‌هایی از ژاپن به آن برخورده‌اند همین سبک زندگی با طول عمر بالا، نشاط و شادی فراوان و امید به زندگی بالا در کنار موفقیت‌های اقتصادی و اجتماعی جهانی‌شان است.

کتاب صوتی ایکیگای راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی است که هکتور گارسیا و فرانچسکو میرالس آن را نوشته‌ و آن را در رده‌ی یکی از بهترین کتاب‌های خودیاری قرار دادند. چنین کتاب پرفروشی که شهرتی جهانی پیدا کرده است می‌تواند به خواننده آن کمک کند تا بتواند «ایکیگای» خود را پیدا کند. کلمه‌ی ایکیگای، که یک واژه‌ای ژاپنی است به معنای «دلیلی برای زندگی» است و به مفهومی اشاره دارد که به شخص، احساس هدف و انگیزه و دلیل برای زندگی می‌دهد. فرهنگ لغات انگلیسی آکسفورد ایکیگای را اینگونه تعریف می‌کند: «نیروی محرک؛ چیزی یا کسی که به فرد احساس هدف یا دلیلی برای زندگی می‌دهد» که به طور کلی به چیزی اشاره دارد که می‌تواند رضایت یا لذت افراد را برآورده کند.

مردم کشور ژاپن اعتقاد دارند که هر کس یک ایکیگای یا همان دلیل برای زندگی خود دارد و برخی از آن‌ها ایکیگای خود را در زندگی پیدا کرده و به آن آگاه هستند و برخی دیگر هنوز آن را پیدا نکرده‌اند. کتاب صوتی ایکیگای تلاش دارد که بگوید پیدا کردن ایکیگای در واقع بسیار ساده است و افراد می‌توانند ایکیگای خود را کشف کنند و برای زندگی خود دلیل و هدفی داشته باشند. این کتاب می‌تواند ما را با موضوعات مختلفی که با هنر زندگی در ارتباط هستند آشنا کند. موضوعاتی مانند نواحی آبی در جهان (مناطقی در جهان که گمان می‌رود مردم در آنجا بیشتر از حد متوسط عمر می‌کنند)، طول عمر زیاد، لوگوتراپی یا معنادرمانی -که اولین بار توسط متخصص مغز و اعصاب ویکتور فرانکل ایجاد شد و بر این فرض استوار بود که نیروی انگیزشی اولیه یک فرد یافتن معنایی در زندگی‌اش است-، الگوهای جریان، یوگا، تای‌چیکه یک نوع هنر رزمی چینی است و برای فعالیت‌های مرتبط با ذهن و همچنین مدیتیشن استفاده می‌شو و غیره.

کتاب صوتی ایکیگای برای همه از ۹ بخش مختلف تشکیل شده است که در هر قسمت به یکی از راز‌ها و مهارت‌های زندگی می‌پردازد که منجر به طول عمر طولانی مردم ژاپن شده است و تعریف می‌کند که ایکیگای چیست، قوانین آن چگونه است و زندگی طولانی و کامل تا حدی تحت کنترل ماست. عادت‌ها و انتخاب‌هایی که ما حتی از سنین کودکی آن را انتخاب می‌کنیم می‌تواند تا حد قابل توجهی در ما تفاوت ایجاد کند. تفاوتی که در سبک زندگی روزمره خود می‌توانیم شاهد بخش‌های متنوع آن باشیم.

نویسندگان این کتاب، صدها مصاحبه در اوگیمی ‌منطقه‌ای مسکونی در ژاپن در استان اوکیناوا و همچنین جزیره‌ی اوکیناوای ژاپن -که میزان عمر ساکنان آن به عنوان یکی از بالاترین نرخ‌های طول عمر جهان شناخته می‌شوند- انجام داده‌اند. این جزیره ارزش تنوع زیستی بسیار بالایی داشته و زادگاه هنر رزمی کاراته است. نویسندگان این کتاب با مردمی مواجه می‌شوند که علی‌رغم سن بالایی که دارند، روحیه‌ی بسیار بالایی نیز دارند و تلاش می‌کنند تا با بررسی نحوه‌ی زیست آنان در این مناطق بتوانند به راز کامیابی آن‌ها پی ببرند. این راز تنها نمی‌تواند مربوط به تغذیه‌ی آن‌ها باشد. ساکنان آن از کودکی با هم همبستگی فراوانی دارند و به خوبی می‌دانند که چگونه با یکدیگر به طور مشترک زندگی کنند، با غریبه‌ها مثل برادر برخورد کنند و برای یکدیگر شادی و آرامش فراهم کنند.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی ایکیگای برای همه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

از آنجایی که در دنیای امروز با بی‌شمار سبک‌های زندگی مواجه هستیم و گاهی حتی آن‌قدر در انتخاب شیوه‌های زندگی غرق می‌شویم که برخی فرهنگ‌ها و سنت‌های محلی و قدیمی را فراموش می‌کنیم، چنین کتابی می‌تواند به مثابه چراغی عمل کند که انسان چشم‌انداز بهتری را برای خودش در زندگی انتخاب کند. البته که در برخورد با شیوه‌ی زندگی افراد گوناگون و فرهنگ‌های گوناگون و نحوه‌ی عملکردشان، می‌توان بی‌شمار نکاتی را دریافت و از آن در زندگی استفاده کرد. در دنیای امروز انسان‌ها می‌توانند زندگی‌شان را بهتر رقم بزنند و دیگر نیازی نباشد که با برداشت صلب و سنتی همچون گذشتگانشان رفتار کنند. کتاب صوتی ایکیگای برای همه می‌تواند برای کسانی که به دنبال احیای زندگی ارزشمند و شاد خود هستند بسیار مفید باشد.

چرا باید این کتاب صوتی با صدای مریم مقدم را بشنویم؟

کتاب صوتی ایکیگای برای همه توسط سارا مقم پور بیژنی ترجمه و با صدای مریم مقدم انتشار یافته است. شنیدن این کتاب صوتی در حین سفرهای درون شهری و یا بیرون شهری و در شرایط گوناگون می‌تواند باعث شود تا افراد بهتر بتوانند جنبه‌های زندگی‌شان را بررسی کرده و تصمیمات بهتری بگیرند.

درباره هکتور گارسیا

هکتور گارسیا پوگسرور (Hector Garcia Puigcerver)، متولد ۱۹۸۱ نویسنده‌ی اسپانیایی و مهندس نرم‌افزار است که بخشی از زندگی‌اش را در مدیترانه و سوئیس گذراند و سرانجام به کشور ژاپن مهاجرت کرد که نقطه‌ی تحول بزرگی در زندگی‌اش به حساب می‌آمد. گارسیا بیش از یک دهه در ژاپن زندگی کرد و نویسنده‌ی چندین کتاب درباره‌ی فرهنگ این کشور بود. او علاوه بر نویسندگی، پیش از آنکه به ژاپن مهاجرت کند در شرکت CERN مشغول به کار بود و در ژاپن به توسعه‌ی نرم‌افزارهای تشخیص صدا و فناوری‌هایی که برای ورود استارتاپ‌های تازه‌کار سیلکون‌ولی به بازار ژاپن مورد نیاز بودند می‌پرداخت. او وبلاگ kirainet.com را ایجاد کرد که موجب فروش اولین کتابش یعنی «یک گیگ در ژاپن» شد.

درباره فرانچسکو میرالس

فرانچسکو میرالس (Francesc Miralles Contijoch) زاده‌ی ۲۷ اوت ۱۹۶۸ شهر بارسلون، نویسنده، مقاله‌نویس، مترجم و موسیقی‌دان کاتالانی است. به مدت هشت سال در یک مدرسه کاتولیک در لاریبرا تحصیل کرد و سپس دوره‌ی متوسطه‌ی خود را در دبیرستان مونتسرات ادامه داد. در دوران کودکی پیشخدمت کافه تریا بود و همان‌جا توانست پیانو را فرا بگیرد. او در دانشکده‌ی روزنامه‌نگاری دانشگاه بارسلون (UAB) تحصیل کرد و پس از ترک آن فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد.

مسافرت این دو نویسنده، فرانچسکو میرالس و هکتور گارسیا، به شهرهای ژاپن توانست تجربیات زیادی را برایشان رقم بزند به گونه‌ای که ماحصل آن نگارش کتاب ایکیگای برای همه و آثار مختلف دیگر بود.

کدام ترجمه فارسی ایکیگای را بخوانیم؟

کتاب ایکیگای برای همه را انتشارات واوخوان با ترجمه‌ی سارا مقم پور بیژنی ارائه کرده است. همچنین انتشارات ثالث با ترجمه‌ی خوب گلی نژادی که در زمینه‌ی کتاب‌های پزشکی و سلامتی فعالیت داشته و کتاب‌هایی مانند «ذن» و ... را ترجمه کرده، نیز این اثر را منتشر کرده است. انتشارات آراستگان نیز با ترجمه‌ی نوید نژاد نورالله این کتاب را به چاپ رسانده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۱۸۲٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۱۸۲٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۵,۵۰۰
تومان