دانلود و خرید کتاب مهارت های نادیده گرفته شده مانوج تریپاتی ترجمه هیراد شفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت های نادیده گرفته شده اثر مانوج تریپاتی

کتاب مهارت های نادیده گرفته شده

انتشارات:همراز
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مهارت های نادیده گرفته شده

کتاب مهارت های نادیده گرفته شده نوشتهٔ مانوج تریپاتی و ترجمهٔ هیراد شفیعی است و همراز آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ اهمیت مهارت‌هایی است که هرچند در موفقیتمان نقش مهمی دارند؛ اما چندان در موردشان صحبت نمی‌شود.

درباره کتاب مهارت های نادیده گرفته شده

مهارت یعنی تخصص یا استعدادی که برای انجام کارآمدِ یک وظیفه لازم است. به بیان ساده، شما برای انجام هر کاری که فکرش را بکنید، به مهارت نیاز دارید. الان دارید این کتاب را می‌خوانید، چون مهارت خواندن دارید. وقتی با ماشین به بازار می‌روید، مهارت رانندگی‌تان را نشان می‌دهید. در بازار وقتی هنگام خرید، دو محصول را با هم مقایسه می‌کنید؛ مهارت ارزشیابی و تصمیم‌گیری (چه بد، چه خوب) را از خود نشان می‌دهید؛ بنابراین، مهارت چیزی بسیار متداول است و پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسد. بااین‌حال، نقش خارق‌العاده‌ای در زندگی‌مان بازی می‌کند؛ چون مهارت است که حقوق، درآمد، احترام و جایگاهمان در جامعه را تعیین می‌کند.

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید چرا افرادی که در رشتهٔ MBA در دانشگاه‌های برجستهٔ آمریکا تحصیل کرده‌اند، پول بیشتری درمی‌آورند؟ چنین دانشگاه‌هایی مشهورند به اینکه مهارت‌هایی را پرورش می‌دهند که برای رشد و توسعهٔ کسب‌وکارِ شرکت‌ها نیاز است.

مهارت‌ها به موفقیتمان در زندگی کمک می‌کنند. بهترین ویژگی یک مهارت این است که می‌شود آن را آموخت. به همین دلیل است که بلافاصله بعد از گرفتن مدرک از یک دانشگاه معمولی و حتی با وجود نداشتن مهارت‌های بسیار، باز هم شغلی گیر هرکسی می‌آید. دلیلش این است که کارفرمایان معتقدند اگر ذهنیت کارمندانشان درست باشد، مهارت لازم را می‌شود در آن‌ها به وجود آورد.

مانوج تریپاتی در کتاب مهارت های نادیده گرفته شده سعی کرده‌ با گفتن داستان‌های گوناگون، اهمیت چند مهارت لازم را که معمولاً آنها را نادیده می‌گیریم اثبات کند. نمی‌خواهد بگوید به این مهارت‌ها باور نداریم، اما داشتن این مهارت‌ها آن‌قدر برایمان عادی شده که به اندازهٔ لازم به آن‌ها توجه نمی‌کنیم. ازاین‌رو، این‌ها، مهارت‌های نادیده گرفته‌شده‌اند.

برای اینکه اهمیت این مهارت‌ها را به شما ثابت کند، از جهان باستان و معاصر مثال‌های زیادی آورده‌است. در بیشتر موارد، این مثال‌ها در قالب داستان‌های کوتاهی برای جالب‌تر کردن بحث هستند. البته هدف این کتاب به اشتراک گذاشتن دانسته‌هایی دربارهٔ مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اجتماعی است.

۹ مهارت یا مفهوم ‌«نادیده‌گرفته‌شده» که در این کتاب در موردشان حرف زده شده، عبارت‌اند از:

۱. قدرت مشاهده

۲. قدرت وصل کردن نقاط به هم

۳. قدرت ارتباط

۴. قدرت هدف

۵. قدرت رؤیاها

۶. قدرت تفکر خارج از چارچوب

۷. قدرت پشتکار

۸. قدرت بررسی عمیق

۹. قدرت پیش‌بینی

در این کتاب بیش از ۵۰ داستان کوتاه آورده شده تا مطالب ساده و جذاب شوند.

خواندن کتاب مهارت های نادیده گرفته شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مهارت های نادیده گرفته شده

«مشاهده، عمل یا فرایند «بادقت تماشاکردن» کسی یا چیزی است. مشاهده راهی برای فهم دنیایی است که در آن زندگی می‌کنیم، اما آیا مشاهده‌کردن آسان است؟ چه چیزی باعث می‌شود بعضی‌هایمان تیزبین‌تر و مشاهده‌گرتر باشیم؟ و در سوی دیگر، چرا دیگران اتفاق‌های پیرامونشان را به‌آسانی نادیده می‌گیرند یا متوجهشان نمی‌شوند.

وقتی کسی از سازمانی دیگر به شرکت شما مراجعه کند تا پیشنهادها یا تخصصش را به شما ارائه دهد، آیا سعی نمی‌کنید زبان بدن، سلیقهٔ انتخاب لباس، توانایی برقراری ارتباط، نوع رفتار، میزان اعتمادبه‌نفس، نحوهٔ ارائهٔ مطالب و کیفیت کارش را مشاهده کنید؟ همهٔ این مشاهدات به شما کمک می‌کنند تا دربارهٔ آن شخص و سازمانش به یک برداشت و بینش دست یابید. چه فعالانه مشاهده کنید و چه منفعلانه، مهارت مشاهده در زندگی شخصی و حرفه‌ای کمکتان می‌کند.

مغز ما همیشه در حال فعالیت است؛ کارش مشاهدهٔ چیزهاست. شاید هرگز متوجه نشوید، اما مغزتان ناخودآگاه اتفاق‌ها را ثبت و تجزیه‌وتحلیل می‌کند و در مورد کنش‌ها یا واکنش‌های بعدی تصمیم می‌گیرد.

برای نمونه، هنگام رانندگی، به این توجه می‌کنید که کسی در حال ردشدن از خیابان نباشد یا کسی جلوی ماشینتان نیاید؛ به همین ترتیب، هنگامی که به پیچ نزدیک می‌شوید، ترمز می‌کنید. دلیلش این است که مغزتان ابتدا مشاهده و ارزیابی و سپس اطلاعات را پردازش می‌کند؛ این اطلاعات به‌وسیلهٔ چشم‌ها و گوش‌ها به مغز داده می‌شود و بعد مغز تصمیم مقتضی را بدون نیاز به مداخلهٔ شما می‌گیرد.

حالا بیایید گریزی به گذشته بزنیم تا بفهمیم مهارت مشاهده چطور به بشر کمک کرده است. تابه‌حال فکر کرده‌اید که چرا انسان خردمند (هوموساپینس یا همان بشر امروزی) برترین گونه‌ای است که تاکنون در زمین زیسته؟ چرا با وجود این‌که بسیاری حیوانات از لحاظ قدرت، سرعت و چالاکی برتر هستند، باز انسان‌ها در زمین فرمانروایی می‌کنند؟

کودکِ انسان نمی‌تواند بدون کمک والدینش زنده بماند، اما یک بچه‌گربهٔ سه‌ماهه می‌تواند تا آخر عمرش مستقل زندگی کند. کودک انسان حتی برای این‌که بتواند روی پاهایش بایستد و راه برود تقریباً یک سال زمان نیاز دارد، اما یک گوسالهٔ تازه‌متولدشده در چند روزگی روی پاهایش می‌ایستد و شروع به تقلا می‌کند.»

مجموعه سیاست های کلی نظام
مرکز مالی ایران
مقام والای امامت (جلد ششم)
اکبر خواجه پیری
میان‌رشتگی در الهیات و کلام
پیتر فان اینواگن
باور نمی کنی اما... آب پوسته دارد
هلن تیلور
مردم نگاری ایرانی
جبار رحمانی
مجموعه کتابای فصل آزمون - ریاضیات تجربی جامع
رسول محسنی‌منش
رفتارشناسی مشتریان در بازاریابی مدرن
نوید ملایی
خرده ماه ها
نینا مینگیا پاولز
ایرانی خواتین
راضیه تجار
تاوان عشق
مریم جعفرنیا یزدی
دانشمند درون گهواره
آلیسون گوپنیک
روزی که پیدا شدم...
سمانه زارعان
پالان پدری
ایرج آقایاری
فرانک پرل در مسابقه جنجالی شیرینی پزی
مگان مک دونالد
پدران و پسران
ایوان تورگنیف
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۴۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان