دانلود کتاب صوتی ماه الماس با صدای سحر بیرانوند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ماه الماس اثر ویلکی کالینز

دانلود و خرید کتاب صوتی ماه الماس

معرفی کتاب صوتی ماه الماس

کتاب صوتی ماه الماس نوشتهٔ ویلکی کالینز، حاصل گردآوری کلاید نهرنز و ترجمهٔ موسی زمان زاده دربان است. سحر بیرانوند گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات نوژین آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی که «تی‌.اس‌. الیوت» آن را نخستین رمان پلیسی مدرن انگلیسی نامیده، خلاصه‌ای از کتاب اصلی است.

درباره کتاب صوتی ماه الماس

کتاب صوتی ماه الماس رمانی پلیسی به قلم یک نویسندهٔ قرن‌ نوزدهمی انگلیسی به نام «ویلکی کالینز» است. رمان صوتی ماه الماس داستان پرتعلیق و هیجان‌انگیز یک سرقت را روایت می‌کند؛ ماجرایی با شخصیت‌های مختلف که هر کدام از زاویه‌دید خود آن را نقل می‌کنند. یک زن جوان انگلیسی به نام «ریچل وریندر» در تولد ۱۸سالگی‌اش یک الماس هندی بزرگ، گران‌قیمت، قدیمی و ارزشمند به ارث می‌برد. این الماس را عمویش که یک افسر بریتانیایی در هند بوده، برایش به‌جا گذاشته است. الماس که «ماه‌الماس» نامیده می‌شود، ارزش معنوی بسیاری دارد و در پیشینه‌اش ۳ کشیش هندی برای حفظ‌کردن آن جان خود را فدا کرده‌اند. ریچل به‌مناسبت تولدش یک ضیافت بزرگ برگزار می‌کند و آن زیور خاصّ به‌ارث‌رسیده را هم به گردن می‌اندازد. فردای مهمانی معلوم می‌شود که ماه‌الماس از اتاق‌خواب ریچل دزدیده شده است. از اینجا به بعد همه‌چیز به هم می‌ریزد.

کتاب صوتی ماه الماس، همهٔ عناصر لازم برای ارائهٔ یک داستان جنایی را در خود دارد: مکانی همچون یک روستای انگلیسی دنج، سرقت الماسی گران‌بها از قهرمان زن داستان، قتلی خونین و خودکشی‌ای تراژیک، قهرمانی عاشق اما مورداتهام که هیچ خاطره‌ای از شب سرقت الماس ندارد و مجموعه‌ای از شخصیت‌های گوناگون از قبیل دوستان، خویشاوندان، خدمتکاران، دکتر، وکیل و ناخدای کشتی. از همهٔ این‌ها مهم‌تر، یک افسر پلیس محلی و کارآگاهی عجیب اما نابغه هستند که در پیشبرد داستان، نقش مهمی ایفا می‌کنند. رمان صوتی «ماه الماس» طنز سیاه و ساختار روایی غیرمعمول اما تأثیرگذاری دارد؛ بدین‌ صورت که داستان توسط ۱۱ راوی مختلف نقل می‌شود. هرکدام از این راوی‌ها هم بخشی از حکایت زندگی خود و راز الماس گمشده را به مخاطب ارائه می‌کنند.

این رمان جزو لیست برترین رمان‌های انگلیسی گاردین بوده و فیلم‌هایی هم بر اساس آن ساخته شده است.

شنیدن کتاب صوتی ماه الماس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی انگلستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ویلکی کالینز

ویلکی کالینز داستان‌نویس، از دوستان «چارلز دیکنز» و نیز یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین و برای مدتی پردرآمدترین نویسنده‌های دوران ویکتوریایی انگلیستان بود. این شهرت پس از مرگ این نویسنده ادامه پیدا نکرد و نام چارلز دیکنز مشهورتر شد. ویلکی کالینز رمان «ماه الماس» را که تی‌.اس‌. الیوت نخستین رمان پلیسی مدرن انگلیسی می‌نامد، در سال ۱۸۷۷ به‌صورت پاورقی در نشریه‌ای که چارلز دیکنز سردبیرش بود، منتشر کرد. ویلکی کالینز در کنار ادگار آلن پو به‌عنوان مبدع داستان‌های کارآگاهی مدرن در دنیای ادبیات شناخته می‌شود. او در قرن نوزدهم می‌زیست.

بخش‌هایی از کتاب صوتی ماه الماس

«او پیامی برای گابریل می‌فرستد و توضیح می‌دهد که راشل او را متقاعد کرده که الماس پیش او نیست و هر وقت که از او دربارهٔ گم‌شدن الماس می‌پرسد، شروع به گریه و زاری می‌کند و مادام می‌گوید که روزی خواهد رسید که سکوتش توجیه خواهد شد. همراه با نامه، جولیا دستور داده است که گابریل گروهبان کاف را مرخص کند و حقوق او را هم بپردازد. جولیا بعد از گم شدن الماس متوجه شده بود که راشل حتی با شنیدن نام فرانکلین هم بدون هیچ دلیلی می‌غرد و ترشرویی نشان می‌دهد، پس او از فرانکلین که البته خیلی هم دوستش دارد می‌خواهد که خانهٔ آن‌ها را ترک کند و با راشل ارتباطی برقرار نکند. فرانکلین به خانهٔ پدرش در لندن باز می‌گردد و از آنجا به خارج از کشور سفر می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۵ دقیقه

حجم

۲۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲۵ دقیقه

حجم

۲۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان