دانلود کتاب صوتی خدمتکارها با صدای راضیه هاشمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خدمتکارها اثر کاترین استاکت

دانلود و خرید کتاب صوتی خدمتکارها

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۳۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خدمتکارها

کتاب صوتی خدمتکارها نوشتهٔ کاترین استاکت و ترجمهٔ نسترن ظهیری است. راضیه هاشمی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است. این رمان صوتی دربارهٔ ۳ زن است که به‌دلیل مسائلی که دارند، تصمیم می‌گیرند یک جنبش اجتماعی راه بیندازند.

درباره کتاب صوتی خدمتکارها

کتاب صوتی خدمتکارها، نوشتهٔ کاترین استاکت، از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز و برنده‌ٔ جایزه‌ٔ گودریدز است که به موضوع برابری اجتماعی و نگاه جامعه به زنان می‌پردازد. گوش‌سپردن به این رمان اجتماعی شما را با نگاهی جدید به انسانیت و عدالت آشنا می‌کند. برابری، آزادی‌خواهی، عدالت و تغییر، کلمات بزرگ و تکان‌دهنده‌ای هستند که راحت به زبان می‌آیند، اما عمل به آن‌ها و یا دست‌کم تلاش برای تحققشان دشوار است؛ به‌همین‌دلیل اگر تاریخ جهان را بخوانید و یا حتی به همین دنیایی که در آن زندگی می‌کنید نگاه کنید، جنبش‌های اجتماعی، ان‌جی‌اوها و گروه‌هایی را می‌بینید که همواره برای ایجاد تغییر و برقراری برابری تلاش کرده‌اند و می‌کنند.

کاترین استاکت در این کتاب صوتی از بیداری اجتماعی برای ایجاد تغییر خبر می‌دهد. او برای این منظور داستانی را روایت می‌کند که حول محور ۳ شخصیت اصلی زن می‌چرخد؛ زنانی که با هنرمندی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. «اسکیتر» دختر سفیدپوست، اجتماعی و بسیار بلندپروازی است که رؤیاهای بزرگی در سر می‌پروراند و به‌تازگی از کالج فارغ‌التحصیل شده است. او همواره به‌دنبال انجام کارهای بزرگی است که از دید دیگران بیهوده به‌شمار می‌رود؛ خصوصاً اینکه او دختری مجرد است و همین ویژگی کافی است تا دیگران او را بی‌شوهر و بازنده بنامند. شخصیت دوم «آی‌بیلین» خدمتکار سیاه‌پوست ۵۰ساله‌ای است که همیشه از اوامر دیگران اطلاعت می‌کند و همهٔ دستورات را بدون معطلی انجام می‌دهد، اما مدتی است که نمی‌تواند جلوی ناراحتی‌ها و پرخاش‌هایش را بگیرد و همین مسئله کار و زندگی‌اش را تحت‌تأثیر قرار داده است. در نهایت «مینی» دوست آی‌بیلین که هیچگاه اختیار زبانش را ندارد و خیلی‌وقت‌ها اتفاقات را برای دیگران تعریف می‌کند، اما حالا مجبور است رازی را که درباره‌ٔ کارفرمایش فهمیده در دل نگه دارد.

این ۳ شخصیت در تلاشند یک جنبش اجتماعی راه بیندازند تا بتوانند نوع نگاه زنان، مادران، دختران، خدمتکاران و... را نسبت به هم تغییر دهند. این رمان صوتی یک اثر تأمل‌برانگیز و جهان‌شمول است که در هر فرهنگ، جغرافیا و زمانی کاربرد دارد.

با الهام از این رمان، در سال ۲۰۱۱، فیلمی سینمایی با همین نام ساخته شد که کارگردانی آن را «تیت تیلور» بر عهده داشت.

شنیدن کتاب صوتی خدمتکارها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به ادبیات داستانی معاصر و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی خدمتکارها

در اکثر مناطق کشور، زمستان است. اما دندان قروچه و مالیدن دست و بالمان از حالا در خانه‌ی مادرم شروع شده. سروکله‌ی نشانه‌های بهار خیلی زود پیدا شده و بابا هم که هول و ولای پنبه‌کاری گرفته، باید ۱۰ تا کارگر کشاورز بیشتر استخدام کند تا زمین را با تراکتور شخم بزنند و بذرها را بکارند. مادر، با اینکه اصلا سر و کارش با کشاورزی نیست، دارد نشریه‌ی سالانه‌ی کشاورزان را می‌خواند. دستش را به سرش گرفته که خبرهای ناخوشایند را تحویلم بدهد. آه‌کشان می‌گوید: «اوووه میگن امسال شرجی‌ترین سال توی این چند سال اخیره!»

«دستگاه مو فر کن، دیگه مثل اون چند بار اول خوب کار نکرده.» ادامه می‌دهد: «چند تا اسپری مو می‌گیرم. از اون نوع خیلی قویش.»

مادر سرش را از روی نشریه‌ی سالانه بلند می‌کند و با دیدن من چشم‌هایش را تنگ می‌کند و می‌گوید: «واسه چی اینطوری لباس پوشیدی؟»

تیره‌ترین پیراهن و جوراب‌شلواری مشکی‌ام را پوشیده‌ام. دستمال‌سر مشکی که به موهایم بسته‌ام، قیافه‌ام را بیشتر شبیه پیتر اوتول در فیلم لارنس عربستان کرده تا مرلین دیتریش! آن کیف شانه‌ای قرمز هم روی شانه‌ام آویزان است: «اممم امشب باید یه پیغام‌هایی رو برسونم. بعدشم با چند تا دختر تو کلیسا قرار دارم»

- کلیسا؟ اونم شنبه شب؟

- مامان واسه خدا فرقی نمی‌کنه که امروز چندشنبه است!

این را می‌گویم و تا مادر بیشتر از این سین جیمم نکرده، به طرف ماشین می‌روم.

نظرات کاربران

فروغ
۱۴۰۱/۰۸/۳۰

این قصه انقد خودمانی و قشنگه که اصلا دوست نداشتم تمام بشه دلم میخواست هر روز به دنباله قصه و ماجراهای شخصیتهای کتاب گرش بدم به شدت پیشنهاد میکنم 😊👌 گویندگی فوق العاده بسیار باکیفیت و شنیدنی با محتوای جالب

aysan
۱۴۰۱/۰۷/۲۶

لذت بردم حس میکنم باید از روش برای بچه ها کارتون یا فیلم میساختن تا همه ما خیلی چیزها یاد بگیرم

rozhpari94
۱۴۰۱/۱۰/۰۲

فیلمش رو دیدم خوشم اومد

Rosmari
۱۴۰۲/۰۶/۱۲

سلام 🌱 بسیار کتاب دلنشین و جالبی بود. قلم نویسنده روان و سیر رمان پر کشش بود. داستان در مورد نحوه زندگی سفید و سیاه پوست های دوره ۶۰-۷۰ میلادی و برخورد آنها با یکدیگر در شرایطی است که جو نژادپرستانه هنوز

- بیشتر
لیلا
۱۴۰۲/۰۵/۰۷

من کتاب متنی را خواندم روان و خوب و خودمانی بود زیادی طولانی بود اما روان بودنش شما را تا انتها می‌کشه

عالی بود
۱۴۰۲/۰۴/۳۱

عالی بود🙂 ازش فیلم هم ساختن خیلی بی نظیر بود

حورا
۱۴۰۲/۰۲/۰۳

داستانی شیرین و زنانه درباره نژاد پرستی

فاطره بهارلويي
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

خیلی دلبر بود داستانش خیلیباهاش ارتباط برقرار کردم و خدای من امان از انسان این موحود عجیب دردهای کتاب عمیق بود

کاربر ۳۷۳۷۷۵۴
۱۴۰۲/۰۱/۰۹

داستان فوق العاده و عالی و صدای گوینده عالی تر

زینب سادات صدری
۱۴۰۱/۰۸/۲۷

من فیلمشو دیدم..خیلی عالی بود مطمئن هستم کتاب صوتی هم عالیه

زمان

۲۱ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۵۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۱ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۵۰٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۱,۴۰۰
۷۰,۹۸۰
۳۰%
تومان