دانلود کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد با صدای لیلا نادری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد اثر یوکیو میشیما

دانلود و خرید کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد

گردآورنده:آوای چیروک
انتشارات:آوای چیروک
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد

کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد نوشتهٔ یوکیو میشیما و ترجمهٔ مریم رضایی است. لیلا نادری و محمدحسن قائمی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوای چیروک آن را منتشر کرده است. این رمان صوتی درباره‌ٔ طغیان علیه قوانین ساختگی دنیای ما برای خلق دنیای دیگری به نام عینیت است.

درباره کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد

کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد همان‌طور که از نویسنده‌ٔ متفاوت و یاغی‌اش انتظار می‌رود، رمانی جریان‌گریز و چندوجهی است. رمانی که هم وجوه عاشقانهٔ پررنگی دارد و هم روایتگر یک طغیان است. رمان به زندگی زنی زیبا و بیوه و پسر نوجوانش می‌پردازد که در شهری بندری صاحب مغازه‌ای هستند و از فروش اجناس گران‌قیمت روزگار می‌گذرانند. پسر نوجوان داستان «نوبورو کورودا» که روحیه‌ای طغیانگرانه و انتقادی نسبت به قوانین دنیای ما دارد و گروه دوستانش به اخلاق متعارف اعتقادی ندارند و توسط «رئیس» رهبری می‌شوند. نوبورو سوراخی را در اتاق‌خواب مادر بیوه‌اش پیدا می کند و از آن برای جاسوسی از او استفاده می کند. ازآنجاکه نوبورو به کشتی‌ها علاقه‌مند است، مادر مرفه او «فوساکو» که صاحب یک فروشگاه لباس مد است، او را نزدیک به پایان تابستان به دیدن یکی از آن‌ها می‌برد. آن‌ها در آنجا با ریوجی سوکازاکی، ملوان و همسر دوم او در کشتی بخار تجاری راکویو ملاقات می‌کنند. ریوجی همیشه از خشکی دور مانده است، اما هیچ رابطهٔ واقعی با دریا یا سایر ملوانان ندارد. ریوجی و فوساکو رابطهٔ عاشقانه‌ای برقرار می‌کنند و اولین شب مشترک آن‌ها توسط نوبورو جاسوسی می‌شود. نوبورو معتقد است که به‌دلیل ارتباط ریوجی با دریا، شاهد نظم واقعی جهان بوده است. در ابتدا نوبورو به ریوجی احترام می‌گذارد و او را به‌عنوان ارتباطی با یکی از معدود چیزهای معنادار در جهان - دریا می‌بیند. نوبورو به دوستانش هم دربارهٔ قهرمانش می‌گوید، اما کم‌کم همه‌چیز تغییر می‌کند.

دریانوردی که از چشم دریا افتاد در سال ۱۹۶۳ به زبان ژاپنی منتشر شد و در سال ۱۹۶۵ توسط «جان ناتان» به انگلیسی ترجمه شد.

شنیدن کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ژاپن و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره یوکیو میشیما

یوکیو میشیما ۱۴ ژانویهٔ ۱۹۲۵ به دنیا آمد و ۲۵ نوامبر ۱۹۷۰ درگذشت. او فقط ۴۵ سال زندگی کرد، اما او را یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن بیستم ژاپن می‌دانند. میشیما در عمر کوتاهش به‌عنوان شاعر، نویسنده، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان فعالیت کرد و در تمام این عرصه‌ها درخشید. در عرصه‌ٔ داستان‌نویسی، او را بابت تحلیل‌های روان‌شناختی جذاب و خیره‌کننده، با داستایوسکی و استاندال مقایسه می‌کنند. او ۳ بار نامزد دریافت جایزهٔ نوبل ادبیات شد. آثار او ترکیبی از زیبایی‌شناسی مدرن و سنتی است که با شکستن مرزهای فرهنگی، بر جنسیت، مرگ و تغییرات سیاسی تأکید می‌کند؛ میشیما همچنین به‌خاطر خودکشی به روش «هاراکیری» مشهور است. او در کنار نویسندگی و سرودن شعر، در چند فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت. رمان «دریانوردی که از چشم دریا افتاد» یکی از آثار اوست.

یوکیو میشیما در سال ۱۹۶۷ وقتی ۴۲ سال داشت به نیروی زمینی ژاپن پیوست و ۳ سال بعد همراه با ۴ نفر دیگر از اعضای گروهی که خودش راه‌اندازی کرده بود، اقدام به کودتا کرد. ‌میشیما و یارانش به یک مرکز فرماندهی رفتند و فرمانده را به صندلی بستند. میشیما به بالکن رفت و برای سایر سربازان سخنرانی کرد، اما آن‌ها او را هو کردند. او نیز به دفتر برگشت و هاراکیری کرد؛ سپس یکی از اعضای گروه به‌رسم ژاپنی‌ها سعی کرد سر او را از تنش جدا کند که پس از چند بار تلاش موفق نشد. ‌‌نفر دیگری به نام موریتا سرش را جدا کرد و خودش نیز هاراکیری را انجام داد و نفر بعدی، سر او را از بدن جدا کرد.

بخش‌هایی از کتاب صوتی دریانوردی که از چشم دریا افتاد

«سرش را نزدیک برد و منشأ نور را پیدا کرد. آفتاب شدید تابستان از سمت دریا به داخل اتاق خواب خالی مادرش می‌تابید. فضای زیادی داخل کمد وجود داشت. حتی یک آدم بزرگ هم اگر روی زمین دراز می‌کشید با کمی سختی جا می‌شد. از آن دریچه با دقت به اتاق خواب مادرش نگاه کرد، همه‌ی اشیای داخل اتاق احساسی تازه و نو در «نوبورو» بر می‌انگیخت…»

نظرات کاربران

هانی
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

چه خلاصه عجیبی، ترغیب شدم گوش بدم، اما صدای گوینده خانم اصلا خوب نیست، صدای گوینده آقا هم ایبیی بد نیست.. ضمن اینکه تنها کسی که کامنت گذاشته هم گفته باعث تاسفه ترجمه اینجور کتابا 😄 خو من زورم میگیره ٢٠

- بیشتر
مهدی منتظر
۱۴۰۱/۱۱/۱۹

باعث تاسف هست ترجمه چنین کتابهایی

زمان

۶ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۸۴۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۸۴۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان