دانلود کتاب صوتی هجوم دوباره‌ مرگ با صدای می گل زندیه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هجوم دوباره‌ مرگ اثر ژوزه  ساراماگو

دانلود و خرید کتاب صوتی هجوم دوباره‌ مرگ

انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هجوم دوباره‌ مرگ

کتاب صوتی هجوم دوباره‌ مرگ نوشتهٔ ژوزه ساراماگو و ترجمهٔ کیومرث پارسای است. می گل زندیه گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و واوخوان آن را منتشر کرده است. این رمان صوتی در فضایی آخرالزمانی رخ می‌دهد و از سرزمینی حکایت می‌کند که مرگ از آن روی‌گردان شده است.

درباره کتاب صوتی هجوم دوباره‌ مرگ

کتاب صوتی هجوم دوباره‌ مرگ مانند آثار دیگر ژوزه ساراماگو، نویسندهٔ رمان کوری، فضایی آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد. هجوم دوباره‌ مرگ داستان مردم سرزمینی است که مرگ از آن‌ها فرار کرده است. مردم در ابتدا از این واقعه خوشحال‌اند اما وقتی می‌بینند هیچکس دیگر نمی‌میرد، درد می‌کشند. هرگز مرگی در کار نیست. این مردم کم‌کم آشفته و سرگردان می‌شوند.

ژوزه ساراماگو، داستان صوتی هجوم دوباره مرگ را در ۳ بخش نوشته است: بخش اول زمانی است که هیچ‌کس نمی‌میرد. در بخش دوم همه می‌میرند و بخش سوم هم دنیایی را نشان می‌دهد که میان این آشفته‌بازار شکل گرفته است.

این نویسنده در رمان کوری از مردم عادی می‌گفت که در یک موقعیت عجیب گرفتار شده بودند و چهرهٔ دیگر خود را نشان می‌دادند. در این رمان صوتی اما شاهد رفتار و برخورد دولت‌مردان و سیاست‌مداران هستیم.

شنیدن کتاب صوتی هجوم دوباره‌ مرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی و قالب رمان‌های آخرالزمانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو در سال ۱۹۲۲ به دنیا آمد. وی نویسندهٔ نام‌دار پرتغالی و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ است. او از سال ۱۹۶۹ به حزب کمونیست پرتغال پیوست و همچنان به آرمان‌های آن وفادار بود اما هیچگاه ادبیات را به خدمت ایدئولوژی در نیاورد. منتقدان ادبی او را پیرو سبک ادبی رئالیسم جادویی می‌دانند اما وی خود را ادامه‌دهندهٔ ادبیات اروپا و تأثیرپذیری خود را بیشتر از نویسنده‌هایی همچون گوگول و سروانتس می‌داند.

منحصربه‌فردترین ویژگی آثار ساراماگو را می‌توان عدم کاربرد نشانگان سجاوندی به‌صورت متداول و استفاده از جملات بسیار طولانی دانست:

او از میان علائم نگارشی، فقط از نقطه و ویرگول استفاده می‌کند و از سایر علامت‌ها که مثلاً جملهٔ سؤالی را مشخص می‌کند یا آن را در گیومه می‌گذارد و… می‌پرهیزد. این نویسنده، گفتگوهای شخصیت‌های داستان‌هایش را پشت سر هم می‌نویسد و مشخص نمی‌کند که کدام جمله را چه کسی گفته است. او به‌ندرت یک پاراگراف را تمام می‌کند.

فیلم «دشمن» به کارگردانی دنیس ویلنیو، یک اقتباس ادبی از رمان همزاد (۲۰۰۴) نوشتهٔ ساراماگو است. فیلم سینمایی «کوری» نیز با بازی مارک رافلو، از رمان کوری اقتباس شده است.

عنوان برخی از کتاب‌های ساراماگو را در فهرست زیر ببینید:

کوری، کنتاوروس، آناخوسیفا (بالتازار و بلموندا)، در ستایش مرگ، بینایی، تاریخ محاصره لیسبون، همه نام‌ها، همزاد، مرد تکثیر شده، بلم سنگی و...

ژوزه ساراماگو در سال ۲۰۱۰ درگذشت.

درباره کیومرث پارسای

کیومرث پارسای در سال ۱۳۲۵ به دنیا آمد. او نویسنده و مترجم ایرانی است که در رشتهٔ زبان‌های خارجی با گرایش ترجمه تحصیل کرده ‌است و به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی تسلط دارد.

کیومرث پارسای آثار نویسندگان بزرگ بسیاری را به فارسی برگردانده است که از میان آن‌ها می‌توان به «دون کیشوت» اثر سروانتس، «ابله» نوشتهٔ داستایوفسکی، «بینوایان» از ویکتور هوگو، «شاهزاده و گدا» از مارک تواین، «یازده دقیقه» از پائولو کوئلیو و تعدادی از کتاب‌های ژوزه ساراماگو اشاره کرد. 

بخش‌هایی از کتاب صوتی هجوم دوباره‌ مرگ

«همان روزی که لازم بود سگ را برای گردش به بیرون ببرد. سگ درحالی‌که زنجیر نازک گردنش را به دنبال می‌کشید، برای رفتن اعلام آمادگی کرد. نوازنده‌ی ویولن سل زنجیر حیوان را گرفت و به سوی پارک به راه افتادند. به سوی نیمکتی رفتند که همیشه روی آن می‌نشستند ولی زنی آن را اشغال کرده بود.

اندیشید با توجه به آن همه نیمکتی که توی پارک وجود دارد، چرا باید کسی باید در آن روز جای او را اشغال کند؟ با این حال بدون احساس ناراحتی نگاهی به اطراف انداخت تا جایی برای نشستن بیاید. ناگهان احساس کرد آن زن را می‌شناسد. چرا که دستانش را به سینه زده بود.

«یعنی همان زنی‌ست که در ردیف اول کنسرت نشسته بود؟» می‌دانست که در پنجاه سالگی نمی‌تواند به خوبی سال‌های جوانی ببیند. چندین بار پلک‌هایش را به هم زد تا مطمئن شود درست می‌بیند.»

معرفی نویسنده
عکس ژوزه  ساراماگو
ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو با نام کامل ژوزه دو سوسا ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی مشهور برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۳ در خانواده‌ای از دهقانان، در آزینهاگا، روستایی کوچک در حدود صد کیلومتری شمال شرقی لیسبون به دنیا آمد. زمان تولد ساراماگو، مسئول ثبت احوال تصمیم گرفت نام مستعار پدر او، یعنی «ساراماگو» را به نام ژوزه اضافه کند و خود ژوزه تا زمانی که برای نخستین بار به مدرسه رفت، نام کامل خود را نمی‌دانست.

نظرات کاربران

maryabrz
۱۴۰۲/۱۲/۱۱

خوانش خیلی بهتر از این میتونست باشه اما جدای از اون بودن یا نبودن مرگ شخصیت پردازی برای مرگ به نظر من کتاب بسیار خلاقانه، جذاب و پرمعنا بود

کاربر ۵۷۹۷۰۳۷
۱۴۰۲/۰۲/۱۵

با کمال احترام برای دوستانی که زحمت کشیده اند، اجرای گوینده به گونه ای بود که قید هزینه ی خرید نسخه صوتی را زدم و از شنیدن منصرف شدم

maryam_7457
۱۴۰۱/۰۸/۱۲

متن کتاب نیازمند ویراستاری و پر از جملات اشتباه است.

زمان

۷ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۴۲۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۴۲۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۴۸,۳۰۰
۳۰%
تومان