دانلود کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم با صدای فریبا فصیحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم اثر آلن دوباتن

دانلود و خرید کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم

نویسنده:آلن دوباتن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم

کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم نوشتهٔ آلن دوباتن و ترجمهٔ الهام شريف است. گویندگی این کتاب صوتی را فریبا فصیحی انجام داده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی شما را به‌سوی خلاقیت و بازدهی بیشتر راهنمایی می‌کند.

درباره کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم

کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم، با این باور که «ذهن ما در کیفیت بازدهی خود بسیار متغیر است»، می‌خواهد به ما در رفتن به سمت خلاقیت و بازدهیِ بیشتر یاری برساند.

این کتاب، مجموعه‌ای از اطلاعات است که آلن دوباتن امیدوار ذهن شما را آزاد کرده و در شناسایی و حفظ تراوش‌های ذهنیِ اولیه‌تان کمک کند.

نخستین و مهم‌ترین پیشنهادی که در این باره می‌توان داد، این است که می‌توانید بیاموزید به‌جای پراکنده کردن بهترین و ضروری‌ترین افکارتان، به‌صورت منظم و به بهترین نحو از آنها برداشت کنید.

کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم، یکی از کتاب‌های کاربردی مجموعه «مدرسه زندگی» است. مؤسسهٔ مدرسه زندگی که در نقاط مختلف دنیا فعالیت می‌کند، خدماتی در حوزهٔ روان‌شناسی و در قالب کلاس، فیلم‌سازی، همایش و... ارائه می‌دهد. یکی از خدمات این مؤسسه، انتشار کتاب‌هایی دربارهٔ مهم‌ترین مسائل حیات فرهنگی و عاطفی معاصر است.

شنیدن کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلن دوباتن

آلن دو باتن، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دوباتن نویسنده‌ٔ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در مؤسسه خود یعنی مدرسه‌ٔ زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌ شده‌اند.

دوباتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد؛ ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن، تسلی‌بخشی‌های فلسفه و هنر سیروسفر نام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ٔ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی‌کردن را نمی‌آموزند مدرسهٔ زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ٔ آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ٔ کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این مؤسسه کار می‌کنند. نکته‌ٔ جالب این است که باتوجه‌به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدئو، جلسه‌ روانکاوی و... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیروسفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌ شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

بخش‌هایی از کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم

«چرا تفکر راهبردی این‌قدر مشکل است؟

در قرون وسطی، همگان بر این باور بودند که مهم‌ترین چیزی که باید درباره‌ی آن فکر کنیم خداوند است. امروزه به نظر می‌رسد موضوعی که اغلبِ ما باید توجه خود را روی آن متمرکز کنیم هدفمان در زندگی است. اما در قرون وسطی چهره‌های برجسته آمادگی پذیرش این نکته را داشتند که تمرکز طولانی‌مدت بدون انحراف برای روانِ ذاتاً شکننده و سرکش انسان مطالبه‌ای بس دشوار است. آن‌ها می‌دانستند که ذهن ما چقدر در طلب فرار از خویش است و به این درک رسیدند که ممکن است ما برای کمک به حفظ تمرکز خود نیاز به شرکت در برخی اقدامات به‌ظاهر نمایشی داشته باشیم. یکی از این اقدامات مهم پیدایش صومعه بود.

پیدایش صومعه منجر به ظهور طیف وسیعی از نوآوری‌ها در زمینه‌ی تقویت تمرکز و اجتناب از عدم تمرکز شد. ایده‌ی پیدایش صومعه این بود که برای روشن نگه‌داشتن ذهن، فرد باید بسیار دورتر از شهر و آبادی و معمولاً در دامنه‌ی کوه یا صخره یا در مناطق روستایی دورافتاده زندگی کند. معماری چنین بناهایی برای آنکه بتواند همواره یادآور اهمیت تفکر باشد، باید مقدماتی، وسیع و تحمیل‌کننده می‌بود. دیوارها باید ضخیم و بلند بودند بی‌آنکه درها یا پنجره‌های بسیارْ تصویری به روی جهان بزرگ‌تر باز کنند.

در طراحی این بناها حیاط‌های دلگیر و چشمه‌های داخلی دیده می‌شود، شاید برای اینکه ذهن با صدای اغواگر آب آرام شود. اتاق‌خواب‌ها باید خلوت و فقط مجهز به یک تختخواب و یک میز باشند. باوجوداین، نمای ساختمان‌ها هنوز زیبا و شکیل است.

مسیحیت قرون وسطایی قوانینی را درموردِ شیوه‌ی زندگی در بناهای صومعه تدوین کرده بود. یکی از نخستین و تأثیرگذارترین قانونگذاران یک نجیب‌زاده‌ی رومی به نام بندیکت بود که در اواخر قرن پنجم زندگی می‌کرد. او تعدادی صومعه در ایتالیا تأسیس کرد و یک کتابچه‌ی راهنما با یک عنوان ساده و برجسته برای پیروان خود نوشت: قواعد۱. دستورات داخل کتابچه به شکل زیبایی دقیق و خوانا نوشته شده بودند. این مجموعه قوانین شامل موضوعات زیر بودند:

تغذيه

قانون ۳۹: به‌جز بیمارانی که بسیار ضعیف و رنجور هستند، بقیه از خوردن گوشت حیوانات چهارپا خودداری کنند.

فرد باید در روز فقط دوبار وعده‌های غذایی کم‌حجم اما مغذی مصرف کند. از گوشت برّه و گاو به دلیل ایجاد خواب‌آلودگی می‌بایست اجتناب شود، اما مصرف مرغ و ماهی در مقادیر کم مفید به نظر می‌رسد. در طول وعده‌های غذایی، افراد اجازه‌ی صحبت با یکدیگر نداشتند اما باید به کسی گوش می‌دادند که داستانی از یک کتاب مهم و جالب می‌خواند. اگر به چیزی احتیاج داشتند، باید با دستشان آن را نشان می‌دادند»

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۲۳۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۲۳۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان