دانلود کتاب صوتی و من دوستت دارم با صدای حامد فعال + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی و من دوستت دارم اثر فردریک بکمن

دانلود و خرید کتاب صوتی و من دوستت دارم

نویسنده:فردریک بکمن
گوینده:حامد فعال
انتشارات:نشر نون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی و من دوستت دارم

کتاب صوتی و من دوستت دارم؛ داستانی پراز تصویرپردازی بی‌نظیر درباره یافتن آنچه واقعا در زندگی مهم است نوشتهٔ فردریک بکمن و ترجمهٔ الهام رعایی و گویندگی حامد فعال است و نشر نون آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی و من دوستت دارم

این کتاب داستانی کوتاه است دربارهٔ آنچه در ازای نجات یک زندگی باید قربانی کنیم. اگر نه فقط آینده، که گذشته هم مهم باشد، اگر نه تنها جایی‌که می‌رویم، بلکه ردّپایی هم که به‌جا می‌گذاریم اهمیت داشته باشد، اگر مجبور باشیم همهٔ دار و ندارمان را بگذاریم؛ خود را فدای چه کسی خواهیم کرد؟ بکمن، نویسندهٔ این کتاب صوتی این داستان را یک‌شبه و کمی پیش از کریسمس ۲۰۱۶ نوشته است. همهٔ اماکن این داستان واقعی‌اند. او می‌گوید: «ما هرروز و همه‌جا مسیرهایی را برای رفتن برمی‌گزینیم. بازی درمی‌آوریم، درخانه می‌مانیم، عاشق می‌شویم و کنار هم خواب می‌مانیم و کشف می‌کنیم که کسی را نیاز داریم تا با تمام وجود عاشقش شویم تا بدانیم واقعاً ساعت چند است. و تصمیم گرفتم داستانی در این‌باره بنویسم. این داستان فقط احساس من نسبت به عشق و مرگ در کنار همسر و فرزندانم نیست، بلکه دربارهٔ زادگاهم نیز هست. شاید همه چنین احساسی دربارهٔ شهرشان داشته باشند که زادگاه آدم جایی است که نه می‌توان از آن گریخت و نه می‌توان به آنجا بازگشت. چون دیگر خانهٔ تو آنجا نیست. نمی‌توان با آنجا به صلح رسید، نه با خیابان‌ها و نه با آجرهایش. اما با آدم‌هایش چرا. شاید آن‌وقت خودمان را به‌خاطر هرچه که فکر می‌کردیم خواهیم شد و نشدیم، ببخشیم.» این داستان بلند نیست. دست‌کم خوبی‌اش این است که زود تمام می‌شود. اما ای‌کاش جوان‌ترها آن را بخوانند و به نظرشان خوب بیاید، نه وحشتناک. کتاب پر از تصویرسازی‌های رنگی است که حس و حال خوبی به مخاطب می‌دهد و همان ظرافت به‌خصوص قلم بکمن در بقیه‌ٔ کتاب‌هایش را دارد.

این کتاب نامه‌ای است که پدری برای فرزندش نوشته است. داستان هم از این قرار است که مرد مشهور و ثروتمندی به خاطر ابتلا به سرطان در بیمارستان بستری می‌شود. او در بیمارستان با دخترکی ۵ساله روبه‌رو می‌شود که او هم مبتلا به سرطان است. دخترک عروسک کوچکی دارد و بیشتر وقتش را با آن می‌گذارد. او زندگی جذاب و پر از جزئیات زیبا دارد.

مرد حالا بیشترْ مرگ را اطراف خودش می‌بیند. البته انگار مرگ را از خیلی سال پیش می‌دیده اما حالا بیشتر شده است. او شروع به نوشتن نامه برای پسرش می‌کند و دربارهٔ احساسش نسبت به این لحظات، نسبت به دخترک، عروسکش و حرف‌هایشان می‌نویسد. این موقعیتی می‌شود برای مرد تا از زمانی که بچه بود بنویسد و راجع‌به تمام رفتارهای نادرستش توضیح دهد.

شنیدن کتاب صوتی و من دوستت دارم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به تمام طرفداران داستان‌های خارجی به‌خصوص داستان‌های بکمن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی و من دوستت دارم

دخترک پنج سالش بود. یک‌هفته پیش دیدمش. یک صندلی کوچک قرمز در اتاق تلویزیون بیمارستان وجود داشت. صندلی مال او بود. وقتی او به بیمارستان آمد صندلی قرمز نبود، اما او می‌دید که صندلی دلش می‌خواهد قرمز باشد. بیست‌ودو جعبه مدادشمعی مصرف شد، اما مهم نبود. همه اینجا مدام به او مدادشمعی می‌دادند، انگار می‌شود بیماری و درد و رنج را با نقاشی بیرون ریخت، یا آن‌همه آمپول و دارو را. دخترک می‌دانست چنین کاری ممکن نیست _ دختر باهوشی بود _ اما به‌خاطر دیگران وانمود می‌کرد که هست. تمام روز را می‌نشست و روی کاغذ نقاشی می‌کشید، چون این‌کار بزرگترها را خوشحال می‌کرد و شب‌ها صندلی را رنگ می‌کرد، چون صندلی واقعاً دلش می‌خواست قرمز باشد!

دخترک یک عروسک پشمالوی نرم داشت، یک خرگوش که به آن می‌گفت: «خردوش.» وقتی تازه به حرف آمده بود، بزرگترها فکر می‌کردند می‌گوید: «خردوش.» چون هنوز نمی‌تواند بگوید: «خرگوش.» اما او می‌گفت «خردوش» چون اسم آن عروسک خردوش بود. درک این موضوع حتی برای یک بزرگسال نباید سخت باشد.



معرفی نویسنده
عکس فردریک بکمن
فردریک بکمن

فردریک بکمن نویسنده، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس مشهور سوئدی است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان موفق‌ترین نویسنده‌ی سوئد انتخاب شد و اغلب افراد نام او را به واسطه‌ی رمان مشهور و اثرگذارش، مردی به نام اوه شنیده‌اند. اگرچه بکمن امروزه به عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان سوئدی شناخته شده است، با این حال مسیری که او در این راستا طی کرد مسیری پرپیچ‌وخم، قابل تامل و خواندنی است.

نظرات کاربران

hejazi
۱۴۰۱/۰۶/۲۰

خیلی شبیه کتاب اوریانا فلاچی، نامه به کودکی که هرگز به دنیا نیامد بود.

کاربر ۱۸۱۳۰۴۱
۱۴۰۱/۰۴/۲۰

خوب بود

AS4438
۱۴۰۲/۰۳/۲۰

از زاویه بسیارجالبی به زندگی ومرگ نگاه کرده بود، جالب بود.

Moonlight
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

بهترین کتاب ممکن🥺✨

انسان
۱۴۰۱/۰۱/۰۶

رمان سوررئال قشنگیه و البته کوتاه که میشه یک جلسه ای خوندش و عبرت آموز🙄

الهام عدمیان *
۱۴۰۲/۱۲/۱۹

فقط چون خریدمش تا اخر گوش دادم

مسافر
۱۴۰۲/۱۲/۱۴

سلام دوستان کتاب خوانم. شاید کتاب های زیادی خوانده باشید.ولی کتابی که بتواند در یک ساعت احساس شما را قلقلک دهد وبال خیالتان را نوازش کندنشناسید.واقعا زیباست.

mahshid banoo
۱۴۰۲/۱۱/۰۷

رمانی کوتاه و لذت بخش ب قلم ساده و دلنشین فردریک بکمن. فضای رمان شبیه کتاب( نامه ای ب کودکی ک هرگز زادییده نشد )هست . توی یه رمان کوتاه قلبتو لمس میکنه و داشتن چیزهای ساده ک ب چشممون

- بیشتر
ꎭꀤꈤꍏ
۱۴۰۲/۰۷/۱۷

"... هر پدر یا مادری گاه به گاه پنج دقیقه جلوی در خانه توی ماشین می‌نشیند. فقط می‌نشیند همین! فقط نفس می‌کشد تا تمام قوایش را جمع کند و برود تو، رو به سمت تمامِ آن همه مسئولیت، ارضای توقعِ

- بیشتر
کاربر ۲۲۱۶۰۵۵
۱۴۰۲/۰۲/۱۲

از زاویه جالبی به زندگی نگاه کرده بود

زمان

۱ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۴۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۴۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان