دانلود کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال (میکروبوک) با صدای شرگان انورزاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال (میکروبوک) اثر کال نیوپورت

دانلود و خرید کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال (میکروبوک)

معرفی کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال (میکروبوک)

کتاب صوتی «مینیمالیسم دیجیتال (میکروبوک)» نوشتهٔ کال نیوپورت با ترجمهٔ فرزام حبیبی و گویندگی شرگان انورزاده در انتشارات لیوسا منتشر شده است. مینیمالیسم دیجیتال کتاب ازشمند دیگری از کال نیوپورت، نویسنده کتاب پرفروش کار عمیق است. کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال قرار است به ما کمک کند تا در جهانی پرهیاهو، یک زندگی متمرکز را انتخاب کنیم. در این کتاب، با نمونه‌های بسیاری از مینیمالیست‌های دیجیتال مواجه خواهید شد؛ کسانی که با کاهش شجاعانه‌ٔ زمان سپری‌شده در اینترنت، از این زمان برای تمرکز بر تعداد کمی از فعالیت‌های بسیار باارزش استفاده کرده‌اند و بدین ترتیب، شاهد تغییرات مثبت بزرگی بوده‌اند. قصد نهایی نیوپورت در این کتاب گفتن این نکته است که فناوری نه خوب است و نه بد، مهم این است که بتوانیم از آن در راه اهداف و ارزش‌هایمان استفاده کنیم، نه این که اجازه دهیم فناوری از ما استفاده کند.

می‌پرسی از این کتاب چه عایدت می‌شود؟ یاد می‌گیری چگونه زندگی‌ات را از نیروهای قدرتمند اقتصاد توجه پس بگیری.

در طول بیست سال گذشته یا همین حدود، نشانه‌های فنی زیادی وجود داشته اما آنچه ممکن است بلافاصله به ذهن خطور نکند، کلید «لایک»است. از سال ۲۰۰۷ که استفاده از این کلیدِ تأیید آغاز شد، در مورد «فرندفید»، همان گردآورنده‌ی خوراک اجتماعی که مدت‌هاست فراموش شده، تنها موضوع زمان بود که به یک ویژگی استاندارد در هر بستر رسانه‌ی اجتماعی در آینده تبدیل شد. از این‌ گذشته، این ویژگی‎ ساده و اطلاعیه‌ها و آگاه‌سازی‌های بی‌پایان، راهی فوق‌العاده برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد ترجیحات و رفتارهای ما و در قلاب نگه‌داشتنِ کاربران است.

بنابراین تعجبی ندارد که بالأخره مردم شروع کردند به پس زدن رسانه‌های اجتماعی و فهمیدند که این فناوری‌ها بیشتر از اینکه مفید باشند، زیان‌آورند. درواقع بازدهی ثابت یک تحقیق چشمان ما را به روی تأثیرات منفی مرتبط با رسانه‎‌های اجتماعی و تلفن‌های هوشمند باز کرده است.

پروفسور کال نیوپورت آزمایشی را که خودش انجام داده در این کتاب آورده. ۱۶۰۰ داوطلب به‌مدت یک ماهِ طولانی به‌منظور ایجاد فرصتی مطالعاتی برای او از دستور و رهنمودهایش پیروی کردند و بازخوردی ارزشمند به او ارائه دادند. نتیجه‌ی تحقیق نیوپورت «مینیمالیسم دیجیتال»است: راهی برای عقب‌نشینی از هجوم مزاحمت‌های دیجیتالی و دست‌یافتن به زندگی رضایت‌بخش‌تر و پاداش‌دهنده‌تر.

بعد از خواندن این نکات می‌فهمی که:

• چگونه رسانه‌های اجتماعی مثل تنباکویی قوی و سنگین اعتیادآورند؛

• چگونه آمیش می‌تواند کمکت کند تا از تلفن هوشمندت بهتر استفاده کنی؛ و

• چگونه توجه تو ارزشمندتر از نفت می‌شود.

درباره کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال

کال نیوپورت در این کتاب فلسفه‌ای را برای استفاده از فناوری معرفی می‌کند که زندگی‌های زیادی را بهبود بخشیده است. او با بررسی نمونه‌های متنوعی از زندگی‌های واقعی، از کشاورزان تا برنامه‌نویس‌ها، شیوه‌های رایج مینیمالیست‌های دیجیتال و ایده‌های حمایت‌کننده آنها را شناسایی می‌کند. او در کتابش نشان می‌دهد که چگونه مینیمالیست‌های دیجیتال روابط خود را با شبکه‌های اجتماعی بازنگری می‌کنند و لذت‌های خارج از دنیای دیجیتال را از نو کشف می‌کنند. در نهایت نیوپورت در مینیمالیسم دیجیتال، راهبردهایی را به ما معرفی می‌کند که بتوانیم آنها را در زندگی روزمره‌مان بگنجانیم. او از ما می‌خواهد این راهبردها را که پاکسازی دیجیتال نام دارند در سی‌ روز در زندگی عملی کنیم تا بتوانیم کنترل امورمان را دوباره به دست بگیریم.

در حال حاضر ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه کارها از طریق اینترنت انجام می‌شود. همه ما در دنیای مجازی غرق شده‌ایم. بارها با دیدن تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید، هیجان‌زده شدیم و زمان زیادی را صرف آن کردیم، آن هم در صورتی که این فناوری جدید نمی‌تواند چیزی را که می‌خواهیم به ما بدهد و تنها جذابیتش است که سبب می‌شود از آن دست نکشیم. اما راه چاره چیست؟ چطور می‌توانیم در دنیایی که پر از این تکنولوژی‌ها است، یک زندگی متمرکز برای خودمان بسازیم؟

کال نیوپورت چاره را در مینیمالیسم دیجیتال می‌داند. او برای اینکه مفهوم را برساند مثال‌های بسیاری از زندگی افراد موفق می‌آورد. افرادی که توانستند شجاعانه زمانی را که در اینترنت صرف می‌کردند کم کنند و البته نتیجه این تغییر را زندگی‌شان به چشم دیده‌اند.

این کتاب سه بخش دارد: بخش اول بررسی نمونه‌های متنوعی از زندگی مردمی است که روش مینیمالیسم دیجیتال را انتخاب کرده‌اند و از آن حمایت می‌کنند: از کشاورزان گرفته تا برنامه‌نویس‌ها. بخش دوم نشان می‌دهد چگونه با استفاده از این روش، روابط را در شبکه‌های اجتماعی بازنگری کنیم و لذت‌هایی را کشف کنیم که خارج از دنیای مجازی رخ می‌دهند. در بخش انتهایی نیز راهکارهایی ارائه می‌کند که به ما کمک می‌کند تا دوباره کنترل زندگی‌مان را به دست بگیریم. این راهکارها، پاکسازی دیجیتال نام دارند.

درباره کال نیوپورت

کالوین نیوپورت که در جهان به نام کال نیوپورت مشهور است، ۲۳ جون ۱۹۸۲ متولد شد.

کال نیوپورت استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است. او در زمینه نظریه سیستم‌های توزیع شده تحقیق می‌کند و علاوه بر کارهای دانشگاهی، در زمینه تعامل و کنش بین فرهنگ و تکنولوژی پژوهش می‌کند.

کال نیوپورت تاکنون ۶ کتاب نوشته که آخرین آنها، همین کتاب پرفروش مینیمالیسم دیجیتال است. معروف‌ترین کتاب او کار عمیق از سال ۲۰۱۷ پیوسته مورد توجه و استقبال خوانندگان و منتقدان بوده است.

کارهای نیوپورت به بیش از ۲۵ زبان دنیا ترجمه شده و مورد توجه نشریاتی مثل نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشینگتون پست، نیویورکر و اکونومیست قرار گرفته است..

کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مینیمالیسم دیجیتال کتابی است که تمام افراد می‌توانند از آن استفاده کنند و نتیجه آن را در زندگی خود ببینند. با اینحال اگر حس می‌کند، دنیای مجازی کنترل زندگیتان را بر عهده گرفته است، این کتاب می‌تواند به شما کمک کند.

بخشی از کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال

این هم یک توصیهٔ عملی:

رسانه‌های اجتماعی را از تلفن همراهت حذف کن.

بیشتر مردم وقتی فرآیند غربالگری مینیمالیسم دیجیتال را روی هر بستر رسانهٔ اجتماعی اعمال می‌کنند، متوجه می‌شوند که هزینهٔ آن بیشتر از مزایایش است. اما اگر تو دلیلی موجه برای حضور در رسانه‌های اجتماعی داری، دست‌کم برنامه‌های گوشی‌ات را حذف کن و از «مرورگر اینترنت» استفاده کن. اگر امکان دسترسی دائم به رسانه‌های اجتماعی را نداشته باشی، زندگی‌ات به‌گونه‌ای محسوس بهبود پیدا می‌کند. بسیاری از مردم با کمی تلاش یا متوجه می‌شوند که شبکه‌های اجتماعی اصلاً سودمند نبودند، یا کاربران بهتری می‌شوند که کمترین زمان لازم را صرف این رسانه‌ها می‌کنند و در نتیجه زمان بیشتری برای پیگیری فعالیت‌های کیفیت بالا در اختیار خواهند داشت.

معرفی نویسنده
عکس کال نیوپورت
کال نیوپورت

کال نیوپورت یک استاد جوان در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا است که درباره‌ی چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات زیادی کرده. حتی اگر نیوپورت را نشناسیم، حتما با کتاب‌های پرفروش، محبوب و جدیدش چشم در چشم شده‌ایم. هر چه باشد کال نویسنده‌ی کتاب‌های کار عمیق، مینیمالیسم دیجیتال و آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند است!

نظرات کاربران

Farshad Mehbodi
۱۴۰۱/۰۲/۲۰

دنیا درحال عوض شدنه وبشر ناگزیر از تغییر زیرا اگر تغییر نباشه همه چی نابودمیشه

زمان

۳۹ دقیقه

حجم

۳۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۹ دقیقه

حجم

۳۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان