دانلود کتاب صوتی هنر خوشبختی با صدای حسن آزادی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هنر خوشبختی اثر آرتور شوپنهاور

دانلود و خرید کتاب صوتی هنر خوشبختی

گوینده:حسن آزادی
امتیاز:
۳.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هنر خوشبختی

کتاب صوتی «هنر خوشبختی» از آرتور شوپنهاور و علی عبداللهی و حسن آزادی - انتشارات نوین کتاب گویا. این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید. کتاب هنر خوشبختی نوشته‌ٔ آرتور شوپنهاور با ترجمهٔ علی عبداللهی و گویندگی حسن آزادی توسط نوین کتاب گویا منتشر شده است. 

وجه تمایز مهم رساله «هنر خوشبختی» با «هنر بر حق جلوه دادن خود» این است که دست نوشته های آن رساله کوچک، بعدها با مختصر تغییر و تصحیحی چاپ شد ولی «هنر خوشبخت بودن» در مراحل تدوین اولیه بوده و به خاطر پراکندگی مطالب آن در بخش های مختلف و قطعه قطعه بودنش به حال خود رها شده بود. شوپنهاور ۵۰ قاعده این کتاب را در زمان های مختلف نوشت که به زحمت از لابه لای کتاب ها و نوشته هایش قابل بازیابی هستند.

درباره کتاب هنر خوشبختی

“نباید آن طور که می‌خواهیم، بلکه باید آن‌ طور که می‌توانیم زندگی کنیم”

«هنر خوشبختی» ۵۰ قاعده درباره زندگی و اصولی را شامل می شود که به روش فرانسوی ها تدوین شده اند. شوپنهاور بیش از همه در دوران زندگی در برلین، پس از تلاش ناکام در رقابت با هگل برای استادی و ارائه درس گفتارهایش، تا زمان فرار ناگزیرش از بیماری وبا، تمایل زیادی به نگارش و تدوین رساله های کوچک و کم حجم داشت که در آن ها بر کاربرد عملی اندیشه هایش و همچنین بدبختی خود تمرکز داشت. مشهورترین اثرش در این دوره، رساله «دیالکتیک جدلی» یا همان کتاب «هنر همیشه برحق بودن» است که پژوهشگران آن را از خلال نوشته های بازمنده در مرده ریگ او استخراج کردند که بعدها ویرایش و چاپ شد.

هنر خوشبختی در بردارندهٔ زندگی است. این قواعد، به عنوان قواعد و اصول زرین، به شیوه ی فرانسوی ها تدوین و فرمول بندی شده است : یعنی شامل تاملات و اندیشه ها و قلم اندازهایی است که حجم آن کمی از اندرزگویه و گزین گویه بلندتر است و در قالب دستورالعمل، حاوی رهنمودها یا راهکارها و توصیه های تربیتی است، و هریک به سهم خود دربرانده ی یک برهان فلسفی اخلاقی است. برای نمونه : قاعده ششم، آگاهانه دست به کاری بزنیم که در توان مان است و آگاهانه بار رنجی را به دوش بکشیم که ناگزیر به ما وارد می شود.

فهرست موضوعات کتاب هنر خوشبختی:

شوپنهاور و فلسفه ی خوشبختی

هنر خوشبختی، یا حکمت زندگی

پنجاه قاعده ی زندگی تواَم با خوشبختی

فلسفه ی خوشبختی

درباره آرتور شوپنهاور

آرتور شوپنهاور فیلسوف مهم و شکاک آلمانی متولد ۱۷۸۸ و درگذشته به سال ۱۸۶۰ است. اندیشه‌های این اندیشمند موجب دگرگونی‌های مهمی در تاریخ فلسفه شده و او را به عنوان فیلسوفی صریح و داوری بی‌تعارف می‌شناسند. شوپنهاور در بیان نظریاتش حتی از ناسزاگویی،‌ فحش و رنجاندن دیگران ابایی نداشت و گاهی طرف ناسزاهایش فلاسفه‌ای چون هگل، فیشته و کانت بودند. کتاب‌های هشت‌گانه هنرهای این‌فیلسوف توسط فرانکو وولپی استاد فلسفه و شوپنهاورپژوه ایتالیایی گردآوری و تدوین شده‌اند.

«هنر رفتار با زنان»، «هنر خوشبختی»، «هنر رنجاندن»، «هنر خودشناسی»، «هنر زنده‌ماندن»، «هنر حفظ آبرو» و «هنر پیرشدن» عنوان هفت‌کتابی از این‌مجموعه هستند.

هنر خوشبختی دربردارنده پنجاه قاعده زندگی است. این قواعد، به عنوان قواعد و اصول زرین، به شیوه فرانسوی‌ها تدوین و فرمول‌بندی شده‌اند: یعنی شامل تأملات و اندیشه‌ها و قلم‌اندازهایی است که حجم آن کمی از اندرزگویه و گزین‌گویه بلندتر است و در قالب دستورالعمل، حاوی رهنمودها یا راهکارها و توصیه‌های تربیتی است.

کتاب هنر خوشبختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به فلسفه و دنبال‌کنندگان آراء شوپنهاور پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب 

خواستن صرف چیزی و همچنین توانایی خواستن آن، فی‌نفسه کفایت نمی‌کند، بلکه باید انسان بداند که چه می‌خواهد، و بداند که توانایی انجام چه چیزی را دارد: نخست در همین مرحله است که وی شخصیتش را نشان می‌دهد، و تازه آنگاه است که می‌تواند چیزی درست‌ودرمان به انجام برساند و تمامش کند.

سرچشمه ناخشنودی ما، در تلاش‌های نو به نویی نهفته است که برای بالا بردن عامل توقعاتمان به آن دست می‌یازیم، و نیز در سکون و بی‌رغبتی‌ای است که نسبت به عامل فروکاهنده‌اش دامنمان را می‌گیرد.

در غیاب رنج عظیم، حتی خردترین ناگواری‌ها ما را می‌رنجانند و تعادلمان را بر هم می‌زنند.

به مجرد اینکه انسان در تخیلات و اوهام خود تمام موارد خوشبختی ممکن و پیامدهای آن را به تصویر می‌کشد و به آن رنگ و جلا می‌بخشد، به همان میزان، واقعیت برایش فاقد لذت می‌شود.

از پیش رو برداشتن موانع کامل‌ترین لذت هستی انسان است، و برای وی هیچ چیزی بهتر از این نیست. موانع، ممکن است فقط مادی و محسوس باشند، همانند موانع کسب و کار و رفت و آمد، یا صبغه‌ای روحی داشته باشند، همانند موانعی که سر راه آموختن و پژوهیدن ما قرار می‌گیرند: نبرد و هماوردی با آن‌ها و پیروز شدن بر آن‌ها لذت تام و تمام هستی انسان است.

یکی از بزرگ‌ترین دیوانگی‌های ممکن این است که انسان تندرستی خودش را قربانی چیزی کند، مهم نیست آن چیز چه باشد، قربانی کسب چیزی، قربانی فرهیختگی، قربانی شهرت و آوازه، قربانی تقلا و طلب یا آیین و مسلکی، حتی قربانی هوسی شهوانی و لذت‌های گذرای دیگر. بلکه باید انسان پیوسته همه چیز و هر چیز را بر مبنای سلامتی پایه‌ریزی کند.

معرفی نویسنده
عکس آرتور شوپنهاور
آرتور شوپنهاور

آرتور شوپنهاور در تاریخ ۲۲ فوریه ۱۷۸۸ در شهر دانزیگ در پادشاهی پروس (گدانسک در لهستان امروزی) از پدری هلندی و مادری آلمانی متولد شد. پدرش -که متأثر از اندیشه‌های ولتر بود و از حکومت نظامی‌گر پروس نفرت داشت- بازرگانی آزاده و فرهیخته و مادرش، نویسنده‌ای شناخته‌شده بود. بنیان زندگی مشترک هاینریش فلوریس شوپنهاور و یوهانا هنریته تروزینر چندان مستحکم نبود، چراکه در عین حال که هر دوی آن‌ها جزء طبقه‌ی مرفه و از روشن‌فکران جامعه‌ی خود به شمار می‌رفتند، اختلافات بسیاری با یکدیگر داشتند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد