دانلود و خرید کتاب اختلال دوقطبی لاکشمی یاتام ترجمه سیدعلی فخرایی
کتاب اختلال دوقطبی اثر لاکشمی یاتام

کتاب اختلال دوقطبی

معرفی کتاب اختلال دوقطبی

کتاب اختلال دوقطبی نوشتهٔ لاکشمی یاتام و جین مالهی و ترجمهٔ سیدعلی فخرایی است. انتشارات ارجمند این کتاب علمی را منتشر کرده است.

درباره کتاب اختلال دوقطبی

کتاب اختلال دوقطبی (Bipolar Disorder) [مصاحبه و راهنمای عملی روان‌‏پزشکی] که نخستین‌بار در سال ۲۰۱۱ میلادی و در ایران در سال ۱۳۹۴ منتشر شد، به‌وسیلهٔ انتشارات ارجمند به چاپ سوم (در سال ۱۴۰۰) رسیده است. این کتاب علمی به روان‌پریشی شیدایی، داروشناسی روانی عصبی، افسردگی، روان‌پریشی شیدایی و درمان آن پرداخته است. گفته شده است که اختلال دو قطبی، یک بیماری شناخته‌شده در طول تاریخ است؛ حتی از زمان یونان باستان. اگر طیف بیماری‌های این اختلال را در نظر بگیریم، می‌تواند بیماری شایعی محسوب شود که هر پزشکی در طول دوران طبابت خود با آن برخورد خواهد کرد. آشنایی با این بیماری و آخرین روش‌های درمانی موجود (شاید به‌ویژه برای پزشکان عمومی که در نقاط مختلف و دور از دسترس مراکز تخصصی مشغول کارند) از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

لاکشمی یاتام و جین مالهی در کتاب حاضر کوشیده‌اند برخلاف بسیاری از کتاب‌های حوزهٔ روان‌پزشکی، به دور از زیاده‌گویی و حاشیه‌پردازی و به‌صورتی خلاصه، مباحث مختلف بیماری از علت‌ها و منشأ تا روش‌های درمانی دارویی و غیردارویی جدید را در اختیار شما قرار دهند؛ همچنین سعی کرده‌اند با توضیحات ساده و قابل فهمْ کتاب مفیدی را برای بیمارانی که علاقه‌مند به همکاری برای کنترل بیماریشان هستند، ارا‌ئه دهند؛ پس این کتاب را می‌توان به بیماران نیز توصیه کرد؛ تا با مطالعهٔ آن از آخرین اطلاعات روز در زمینهٔ بیماری خود آگاه شوند.

سیدعلی فخرایی، متجرم کتاب حاضر و متخصص اعصاب و روان و یک روان‌پزشک ایرانی است که علاوه‌بر این کتاب، ترجمه‌ و نگارش کتاب‌ها و مقالات دیگری در حوزهٔ روان‌پزشکی را در کارنامهٔ حرفه‌ای خود دارد. کتاب اختلال دو قطبی به موضوعاتی همچون تعریف اختلال دوقطبی، عصب‌زیست‌شناسی، راهنمای درمان، جمعیت خاص، روش‌های درمان اختلال دوقطبی، بهترین درمان اختلال دوقطبی، انواع اختلال دوقطبی، علائم و عوارض اختلال دوقطبی و دیگر مسائل مربوط به این اختلال اشاره کرده است. این کتاب ۹ فصل دارد.

خواندن کتاب اختلال دوقطبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پزشکان عمومی، روان‌پزشکان و بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی (که علاقه‌مند به همکاری برای کنترل بیماریشان هستند) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلال دوقطبی

«اختلال دوقطبی یکی از ارثی‌ترین بیماری‌های روان‌پزشکی است و اغلب الگوی ابتلای خانوادگی دارد، به عبارت دیگر خطر ابتلا اقوام درجه یک فرد مبتلا به این اختلال نزدیک به ۱۰ برابر افراد عادی جامعه است، لذا جای تعجب نیست که در ابتلای یکی از دوقلوهای همسان انتظار داشته باشیم که قل دیگر خطر ابتلای حتّی بالاتری داشته باشد در واقع احتمال وقوع بیماری در دوقلوهای یک تخمی (دوقلو با ژن یکسان) حدود ۷۰-۴۰% است، در حالی‌که این میزان در دوقلوهای دوتخمی خیلی کمتر و نزدیک ۲۰-۱۰% می‌باشد. ذکر این نکته شایان اهمیّت است که میزان ابتلا در دوقلوهای یک تخمی ۱۰۰% نیست که این خود نشان‌دهنده تأثیر سایر عوامل محیطی در بروز بیماری است. نکات ذکر شده فوق در اختلال دوقطبی ۲ کمتر مشخص است و نکته بعدی اینکه توارث در اختلالات دوقطبی تا حدودی با افسردگی عمده و جنون هم‌پوشانی دارد. در مجموع موضوع توارث در اختلال دوقطبی پیچیده است و توسط چندین ژن و نه فقط یک ژن تنظیم می‌شود و این نکته امکان شگفت‌انگیز بروز انواع مختلفی از اختلال دوقطبی با آرایش ژنتیکی متفاوت را بوجود می‌آورد.

در طول دو دهه گذشته، مطالعات ژنتیک نواحی کروموزومی مختلف و ژن‌های متعدّدی را شناسایی کرده‌اند که می‌توانند مربوط به اختلال دوقطبی باشند و گرچه به ژن‌های متفاوتی در نژادهای مختلف انسانی اشاره شده ولی هیچ ژن یا لوکوس ژنی خاصی را متّفق القول مربوط به اختلال دوقطبی ندانسته‌اند. در واقع بسیاری از مطالعات مقدّماتی هستند و در انتطار تکرار و تأیید مطالعات بعدی می‌باشند و ارتباطات ژنی جدید زیادی در حال شناسایی می‌باشند.

این یافته‌های متنوع به چندگونگی بیماری تأکید بسیار دارند. در حال حاضر این نکته که بیماری دوقطبی یک بیماری چند ژنی است کاملاً پذیرفته شده است و این چند ژنی بودن سبب الگوهای توارثی متعددی می‌شود. باور امروزه این است که برآیند نهایی تعامل بین ژن‌های آسیب‌زا و ژن‌هایی که نقش محافظتی دارند و عوامل محیطی، بروز یا عدم بروز بیماری را تعیین می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۹۶۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان