دانلود کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن عادل فردوسی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

دانلود و خرید کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن

معرفی کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن

کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن نوشته رولف دوبلی است که با ترجمه و گویندگی عادل فردوسی‌پور توسط رادیو گوشه منتشر شده است. هنر خوب زندگی کردن مجموعه‌ای از روش‌های عملی و کاربردی است که به تأکید نویسنده حاصل سال‌ها تحقیق و گردآوری مطالب گوناگون در حوزهٔ روان‌شناسی، فلسفه، علوم اقتصاد، ریاضی و تجارت است. چکیدهٔ مطالعات دوبلی در این گستره، کتابی است که پیشِ روی شماست. همان‌گونه که در کتاب پیشین نویسنده با نام هنر شفاف اندیشیدن با خطاهای ذهنی آشنا شدید، در این کتاب، با جعبه‌ای شگفت‌انگیز از ابزارهای ذهنی آشنا می‌شوید. با بهره‌گیری از این ابزارهای هوشمند، بسیاری از انگاره‌های ذهنی شما دگرگون می‌شود. اگرچه آشنایی با این جعبه‌ابزار به‌تنهایی تجربهٔ یک زندگی خوب را تضمین نمی‌دهد، دست‌کم کمک می‌کند تا در زندگی عملکرد بهتری داشته باشیم. هنر خوب زندگی کردن ۵۲ پیشنهاد کاربردی برای رسیدن به هر آنچه که در زندگی نیاز دارید، پیش رویتان می‌گذارد.

درباره کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن

از روزگاران قدیم، انسان‌ها همواره از خودشان پرسیده‌اند معنای داشتن یک زندگی خوب چیست؟ چه‌طور باید زندگی کرد؟ یک زندگی خوب چه مؤلفه‌هایی دارد؟ نقش سرنوشت در آن چیست؟ چقدر اراده و اختیار داریم؟ پول چه نقشی در یک زندگی خوب دارد، یا چقدر نقش دارد؟ آیا در پیش گرفتن یک زندگی خوب به ذهنیت انسان بستگی دارد؟ به در پیش گرفتن نگرشی خاص وابسته است؟ یا این دست‌یابی به اهدافِ مشخص است که نقش پُررنگ‌تری دارد؟ بهتر است که مداوم و فعالانه در جست‌وجوی شادی باشیم یا دوری از ناخوشی‌ها؟ هر نسل این سؤال‌ها را دوباره از نو مطرح می‌کند و در نهایت هم هربار با پاسخ‌هایی مواجه می‌شود که اساساً دلسردکننده هستند. چرا؟ چون ما همواره به دنبال یک اصل، یک قاعده یا یک دستورالعملِ واحد هستیم، اما هیچ نوش‌دارویی به اسم زندگی خوب وجود ندارد. دنیا آن‌قدر پیچیده‌ است که خلاصه‌ کردنش در یک نظریه یا تعدادی اصل علمی غیرممکن است. آن چه باید برای خوب زیستن رخ دهد در ذهن ما است. ما به یک جعبه‌ابزار ذهنی نیاز داریم، مجموعه‌ای متشکل از ابزارهایی که امکان فهم بهتری از جهان را به ما می‌دهند و دوبلی در کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن این ابزارها را به معرفی می‌کند و به شما کمک می‌کند با دید بازتری به سراغ زندگی بروید و لذت بردن را یاد بگیرید. عادل فردوسی‌پور هم به بهترین شکل این اثر را برای فارسی‌زبان‌ها قابل استفاده کرده است.

رولف دوبلی درباره این ابزارها می‌گوید:

«نکتۀ اساسی این است که این ابزارها به‌مراتب مهم‌تر از دانش حقیقی، مهم‌تر از پول و مهم‌تر از روابط و هوش ما هستند. چند سال پیش شروع کردم به گردآوری این ابزارهای ذهنی تا بتوانم برای خودم یک زندگی خوب بسازم. در این مسیر به‌مرور گنجینه‌ای از ابزارها به دست آوردم که از یک‌سو ابزارهایی تقریباً فراموش‌شده و مربوط به دوران قدیم را شامل می‌شود و از سوی دیگر ابزارهایی که حاصل جدیدترین پژوهش‌های روان‌شناختی بوده‌اند را در برمی‌گیرد. می‌توانید این کتاب را به‌عنوان کتابی از فلسفۀ قدیم برای زندگی در قرن بیست و یکم توصیف کنید. من سال‌هاست که از این ابزارها در زندگی روزمرۀ خودم بهره می‌برم. آن‌ها به من در رویارویی با بسیاری از چالش‌های کوچک و بزرگ زندگی‌ام یاری رسانده‌اند. ازآنجایی‌که زندگی من تقریباً در تمام جنبه‌ها بهبودیافته است، (کم‌پشت شدن موها یا چین‌وچروک صورتم چیزی از احساس خوش‌بختی‌ام نکاسته است)، می‌توانم با وجدانی آسوده این ابزارها را به شما نیز توصیه کنم؛ این ۵۲ ابزار فکری شاید تضمین‌کنندۀ یک زندگی خوب نباشند اما به شما فرصتی برای مبارزه می‌دهند.»

شنیدن کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن با صدای عادل فردوسی پور را به همه پیشنهاد می‌کنیم، مگر کسانی که حس می‌کنند نیازی به یک زندگی بهتر ندارند!

درباره رولف دوبلی

رولف دوبلی فارغ‌التحصیل دکتری فلسفه و نویسنده‌ای جوان، معروف و پرطرفدار سوییسی است. رولف دوبلی به خاطر نوشتن کتابی به نام هنر شفاف اندیشیدن توانست مورد توجه جهانیان قرار بگیرد و با انتشار کتاب هنر خوب زندگی کردن به یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌ها تبدیل شود. خلاقیت و نوآوری در نوشته‌هایش، او را به یک نویسنده‌ محبوب تبدیل کرده است. همچنین او بنیان‌گذار چند شرکت و انجمن است و از او به عنوان شخصیت برجسته‌ای در اقتصاد و علم یاد می‌شود.

بخشی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

در پـروازی از لنـدن به نیویورک نشسـته‌اید. به نظر شـما هواپیما در چنـد درصد زمان پرواز در مسـیر ازپیش‌تعیین‌شـده حرکت می‌کند؟ نود درصد؟ هشـتاد درصد؟ هفتاد درصد؟ پاسـخ صحیح «صفر» اسـت. وقتی که کنار پنجره نشسته‌اید و به بال هواپیما خیره شـده‌ا‌ید، می‌توانیـد پره‌های کوچکی را که روی آن قـرار دارد ببینید. وظیفهٔ این پره‌ها این اسـت که مسـیر پرواز را مدام تنظیم کنند. سیستم خلبان خودکار در هر ثانیه هزارانبار اختلاف موقعیت فعلی هواپیما را با موقعیتی که باید در آن باشـد، محاسـبه کرده و دستورهای اصلاحی موردنیاز را صادر می‌کند. من بارها پرواز با هواپیماهای کوچک و بدون سیستم خلبان خودکار را تجربه کرده‌ام. در این هواپیماها این تنظیمات کوچک بر عهدهٔ خود من است. اگر حتا فقط برای یک ثانیه اهرم را رها کنم، از مسـیر اصلی خارج می‌شـوم. این حس را در رانندگی با ماشـین هم تجربه کرده‌اید. حتا در مسیر کاملاً مستقیم هم نمی‌توانید دستتان را از روی فرمان بردارید چون از مسیر منحرف می‌شوید و ممکن است دچار حادثه شوید.

معرفی نویسنده
عکس رولف دوبلی
رولف دوبلی

رولف دوبلی و کتاب‌های پرطرفدارش -از جمله هنر خوب زندگی کردن- برای مخاطب ایرانی‌ با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور شناخته شد و جا افتاد و محبوبیت مترجم به خوبی توانست کتاب‌های این نویسنده را برای مخاطبان ایرانی تبدیل به یک متفکر آشنا و کاردرست تبدیل کند. این موضوع به این معنی نیست که دوبلی با کتاب‌هایش دست روی موضوعات مهمی نمی‌گذارد! کتاب‌های دوبلی در سراسر دنیا پرفروش، محبوب و تاثیرگذار هستند و مخاطب‌های او برای کتاب‌های جدیدش سر از پا نمی‌شناسند!

نظرات کاربران

Mojtaba
۱۴۰۰/۱۰/۱۶

با احترام به نظر بنده صدای خاطره انگیز عادل فردوسی پور که خودم به شدت شیفته اش هستم تداعی گر هیجان فوتباله و با تداعی کردن فوتبال از معنا و مفهوم شاهکار رولف دوبلی کم میکنه پیشنهاد میکنم یه مقاله

- بیشتر
haniyeh
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

""نمیتوانید دقیقا بگویید زندگی خوب چیست، اما میتوانید با خیال راحت تعیین کنید که چه چیزی نیست. اگر یک زندگی خوب را در پیش نگرفته باشید، متوجه خواهید شد."(بخشی از پس گفتار کتاب) شاید دیدن این جمله باعث بشه شما از

- بیشتر
نورا
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

کاش طوری میشد بدون اینترنت هم گوش کرد

kimia.t
۱۴۰۰/۱۲/۰۴

عاااااالیه مخصوصا ترجمه و گویندگی عادل

Sima Sohani
۱۴۰۰/۱۰/۰۷

عالیه… مخصوصا صدا و ترجمه شیوا و روان عادل فردوسی پور

کاربر 1302800
۱۴۰۱/۰۲/۲۸

عالی بود من با نظر دوستان موافق نیستم مهم بیان کتاب هستش نه چیز دیگه ای❤️ ممنون استاد

عادل عالی بود
۱۴۰۰/۰۹/۲۶

عادل عالی بود

آرمین
۱۴۰۱/۰۳/۲۸

دوس دارم بارها و بارها گوشش بدم

کاربر ۴۵۹۱۶۳۴
۱۴۰۱/۰۳/۱۲

عالی

کاربر 4050326
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

عالی عالی

زمان

۸ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۶۸۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۶۸۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۷,۰۰۰
۸۸,۹۰۰
۳۰%
تومان