دانلود کتاب صوتی ایوب با صدای اطهر کلانتری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ایوب اثر یوزف روت

دانلود و خرید کتاب صوتی ایوب

نویسنده:یوزف روت
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ایوب

کتاب صوتی ایوب اثری از یوزف روت با ترجمه محمد اشعری است که با صدای اطهر کلانتری می‌شنوید. این اثر داستان ایوب روزگار ما، یهودی پرهیزگاری است که بعد از مهاجرتش، ایمانش ضعیف می‌شود. داستانی که بر اساس افسانه زندگی ایوب پیامبر نوشته شده است اما او را به دنیای مدرن آورده و حالا ماجرا، طوری دیگر رقم می‌خورد.

درباره کتاب صوتی ایوب

ایوب داستان زندگی مندل سینگر، یهودی پرهیزگار و تنگدستی است که در تلاش است تا به کودکان تورات خواندن بیاموزد. اما زندگی روی خوشش را از او برگردانده است و هر بلایی به سرش می‌آید. از همین روست که همراه با همسر و فرزندانش از روسیه تزاری به نیویورک مهاجرت می‌کند. اما زندگی جدیدش نیز، چندان خوشی برایش به ارمغان نمی‌آورد. او مدام گرفتار بلایای مختلف می‌شود. همیشه در این فکر است که حتما گناهی از او سرزده که به چنین روزی افتاده است و در دلش، گناهی را می‌جوید که مرتکب شده است؛  چنانچه در کتاب می‌خوانیم «مندل با خود می‌اندیشید: برای چه من به عذاب گرفتار شدم؟ و در مغزش به جستجوی گناهی می‌پرداخت و گناهِ عظیمی نمی‌یافت...» بهرحال این سختی‌ها تا جایی ادامه پیدا می‌کند که او خودش را هم از یاد می‌برد. هویتش رنگ می‌بازد و ایمانش، کم‌کم کمرنگ می‌شود... 

این داستان اولین بار در سال ۱۹۳۰ نوشته شد و روایتی گیرا از مهاجرت یهودیان از شرق به غرب اروپا است که پس از جنگ جهانی اول رخ داد. می‌توان آن را روایتی مدرن از داستان سنتی ایوب دانست. داستانی که البته با توجه به دنیای مدرن و با درنظر داشتن المان‌های جهان امروز، نوشته شده است. یوزف روت در این کتاب در قالب یک داستان حقایق اساسی در مورد ایمان، امید و ناامیدی را مورد بررسی قرار می‌دهد و تمام این مفاهیم را در کتابش، بازنگری می‌کند.

کتاب صوتی ایوب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی ایوب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره یوزف روت

یوزف روت متولد سپتامبر سال ۱۸۹۴ در برودی است. او روزنامه‌نگاری پرکار و پرآوازه بود. اما همیشه دوست داشت روزنامه‌نگاری را کنار بگذارد به ادبیات بپردازد. بسیاری از رمان‌هایش پیش از آن‌که کتاب شود در قالب پاورقی منتشر می‌شد. بخش اعظمی از زندگی یوزف روت کولی‌وار و در سفرهای کاری به‌عنوان خبرنگار و پاورقی‌نویس در این یا آن هتل می‌گذشت؛ اما توان آفرینندگی و تمرکز او همیشه ستایش‌برانگیز بود.

در سال ۱۹۱۶، داوطلبانه به خدمت سربازی رفت و یک سال بعد به سرویس مطبوعاتی ارتش در وین منتقل شد. روت در جنگ جهانی اول به اسارت روس‌ها درآمد و پس از پایان جنگ و رهایی از اردوگاه سیبری به وین بازگشت. در سال ۱۹۲۲، با فردریکه ریشلر، دختری اهل وین، ازدواج کرد. سال بعد، از برلین به وین بازگشت و کار مقاله‌نویسی برای چند روزنامه را ادامه داد.

لویاتان، فرار بی‌پایان، هتل ساووی و آویل، ماجرای یک عشق و عصیان از آثار یوزف روت هستند. یوزف روت پس از یک بیماری طولانی، در بیست و هفتم ماه مه ۱۹۳۹ در چهل وپنج سالگی در بیمارستانی در پاریس چشم از جهان فروبست.

بخشی از کتاب صوتی ایوب

مندل سینگر می‌گفت: «دبورا، تو چه می‌خواهی، فقیران ضعیفند، خداوند برای آن‌ها از آسمان سنگ طلا نمی‌ریزد، در بخت‌آزمایی برنده نمی‌شوند و نصیبشان را باید با عبودیت بپذیرند. او به یکی می‌دهد و از یکی می‌گیرد. من نمی‌دانم برای چه او ما را جزا می‌دهد، ابتدا با منوخیمِ بیمار و اکنون با بچه‌های سالم. وای به روزگار مستمند، اگر گناه کرده باشد و اگر مریض باشد روزگارش سیاه است. انسان باید به سرنوشتش رضایت بدهد! بگذار پسرها به سربازی بروند، آن‌ها که کشته نخواهند شد! علیه ارادۀ آسمانی هیچ نیرویی وجود ندارد. از اوست رعد و از اوست برق، او همه‌جا هست و از او نمی‌توان گریخت؛ این‌چنین در تورات آمده است.»

نظرات کاربران

شمیرانی
۱۴۰۱/۱۲/۲۷

در اکثر آثار روت یک طنز سیاه و زیرکانه وجود دارد، رمان ایوب سرشار از این بیان های جذاب است...

زمان

۷ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۶۵۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۶۵۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان