دانلود خلاصه کتاب دنیای سوفی صوتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خلاصه کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گوردر

دانلود و خرید کتاب صوتی خلاصه کتاب دنیای سوفی

معرفی کتاب صوتی خلاصه کتاب دنیای سوفی

کتاب صوتی خلاصه کتاب دنیای سوفی اثری از یوستین گردر، نویسنده و فیلسوف اهل نروژ است که با ترجمه و بازنویسی ندا ناجی و صدای فرزانه فائزی می‌شنوید. این اثر در قالب یک داستان جذاب، ما را با سیر پیدایش و تحول فلسفه آشنا می‌کند و از فیلسوفان مختلف و نظریات و نگاه آنان به دنیا می‌گوید. 

دنیای سوفی تا به حال به بیش از پنجاه و نه زبان در دنیا ترجمه شده است و چهل میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

درباره کتاب صوتی خلاصه کتاب دنیای سوفی

یوستین گوردر که خود استاد فلسفه است، سال‌ها به دنبال متنی روان و آسان بود که برای تدریس از آن استفاده کند. متنی کامل و جامع که فلسفه را از زمان آغاز و پیدایش آن توضیح دهد و تحولات آن را در طول تاریخ بررسی کند. اما چنین چیزی پیدا کرد. این شد که خود دست به کار شد و دنیای سوفی را آفرید. داستانی جذاب که فلسفه را از ابتدا آغاز می‌کند و از فیلسوفان مهم تاریخ بشریت، دیدگاه‌های آنان و نگاهشان به دنیا می‌گوید. اما همه و همه در قالب یک داستان جذاب اتفاق می‌افتد و همین سبب شده تا محبوبیت این کتاب، نزد مردم بیشتر شود. داستان از چه قرار است؟ 

روزی دختری به نام سوفی آموندسن در آستانه تولد پانزده سالگی‌اش، نامه‌ای دریافت می‌کند: در این نامه سوالی مطرح شده است: تو کیستی؟ این سوال حسابی ذهن او را به خود درگیر می‌کند و جالب این است که سوالات دیگری هم با نامه‌های دیگری به دستش می‌رسند. کم‌کم نامه‌ها طولانی‌تر می‌شوند و سوالات عمیق‌تر و فلسفی‌تر. سروکله مردی به نام آلبرتو ناکس پیدا می‌شود که با سوفی حرف می‌زند. برای او از پیدایش فلسفه در جهان می‌گوید و او را همراه با خود به سفرهایی جذاب در دل تاریخ می‌برد. جایی که سوفی فیلسوفان را ملاقات می‌کند و با آن‌ها، نظریات و دیدگاه‌هایشان آشنا می‌شود. اما هنوز یک غافلگیری مانده است. 

این غافلگیری عنصر همه داستان‌های گوردر است. سوفی کارت تولد دختری به نام هیلده مولرکناگ را دریافت می‌کند و حالا باید بفهمد هلیده کیست؟ 

دنیای سوفی جایزه ادبیات نسل جوان آلمان را از آن خود کرد و ترجمه آن به زبان ایتالیایی نیز، یک جایزه برد. 

کتاب صوتی خلاصه کتاب دنیای سوفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی خلاصه کتاب دنیای سوفی را به تمام علاقه‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید با فلسفه از آغاز آشنا شوید، این کتاب یک انتخاب مناسب برای شما است. 

درباره یوستین گوردر

یوستین گوردر ۸ آگوست ۱۹۵۲ در اسلو نروژ به دنیا آمد. در رشته‌های فلسفه، الهیات، و ادبیات در دانشگاه اسلو درس خواند و به مدت ده سال در دبیرستان تاریخ عقاید درس داد و حالا به عنوان نویسنده زندگی می‌کند . او همچنین در سال ۲۰۰۵ موفق شد تا یک مدرک افتخاری در کالج ترینیتی، دوبلین کسب کند.

او همواره در پی یافتن متنی بود که بتواند تاریخ فلسفه را به زبان ساده توضیح دهد. از آنجایی که چنین چیزی پیدا نکرد دست به نوشتن کتاب دنیای سوفی زد. این کتاب مشهور او در سال ۱۹۹۱ منتشر شد او را به شهرت رساند. این اثر تا به حال به بیش از پنجاه و نه زبان مختلف ترجمه شده است و مترجمان ایرانی نیز هر کدام نسخه‌ای از این کار را در کارنامه خود دارند. حتما برایتان جالب است بدانید که این اثر در بسیاری از دانشگاه‌ها به عنوان یک منبع معتبر علمی شناخته می‌شود. در سال ۱۹۹۹ اریک گوستاوسون فیلمی از روی این کتاب ساخت.

یوستین گوردر آثار دیگری نیز نوشته است که عموما درونمایه فلسفی دارند. او هنرمندی توانا است که می‌تواند با جزئیات داستانی خلاقانه بنویسد و دنیایی متفاوت خلق کند. از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های راز فال ورق، دختر پرتقالی، آریل، مرد داستان فروش، که با نام دختر مدیر سیرک هم ترجمه شده است، دنیای نورا، کتابخانه اسرارآمیز بی‌بی بوکن اشاره کرد.

یوستین گوردر و همسرش، سارا دانویگ، در سال ۱۹۹۷ جایزه سوفی را بنیان نهادند. این جایزه که نامش را از رمان دنیای سوفی گرفته، جایزه بین‌المللی برای پاسداشت حامیان طبیعت و توسعه است و مبلغ آن هفتاد و هفت هزار پوند است.

معرفی نویسنده
یوستین گوردر

یوستین گردر و کتاب دنیای سوفی برای اغلب کتاب‌خوان‌ها در دنیا به هم گره خورده‌اند، به شکلی که چندین و چند جلد کتاب داستانی و فلسفی دیگر این نویسنده زیر سایه‌ی جذابیت همین کتاب قرار می‌گیرد. او در داستان‌هایش به موضوعات فلسفی می‌پردازد و اغلب آثارش در جهان پرفروش و محبوب هستند. مثلا کتاب دنیای سوفی او به پنجاه و سه زبان دنیا ترجمه و سی میلیون نسخه از آن فقط در یک کشور فروخته شده است. دختر پرتقالی و راز فال ورق از دیگر آثار این نویسنده هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۱۴۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۱۴۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان