دانلود کتاب صوتی ملت عشق (خلاصه کتاب) با صدای عطیه بادامچی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ملت عشق (خلاصه کتاب) اثر الیف شافاک

دانلود و خرید کتاب صوتی ملت عشق (خلاصه کتاب)

نویسنده:الیف شافاک
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۶۰۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ملت عشق (خلاصه کتاب)

کتاب صوتی ملت عشق، نوشته الیف شافاک ، در سال ۲۰۱۰ هم‌زمان به زبان ترکی و انگلیسی منتشر شد. این کتاب که از پانصدمین چاپ خودش هم عبور کرده، رکورد دار پرفروش ترین کتاب ترکیه را از آن خود کرده است. کتاب صوتی ملت عشق را با صدای عطیه بادامچی می‌شنوید. این کتاب خلاصه‌ای از کتاب ملت عشق است. 

درباره کتاب ملت عشق (خلاصه کتاب)

این کتاب جذاب دو داستان را دربرمی‌گیرد که به زیبایی کنار هم روایت می‌شوند. یک داستان مربوط به سال ۲۰۰۸ در بوستون امریکا است و دیگری در قرن هفتم در قونیه اتفاق می‌افتد.این کتاب حکایت زنی را برایمان بازگو می‌کند که اهل غرب است، اما به واسطه آشنایی با تصادفی با عرفان شرق زندگی‌اش دگرگون می‌شود.

داستان اول روایت زندگی الا روبنشتاین، همسر و مادری فداکار است. زنی که با داشتن شوهری به نام دیوید و زندگی‌ای مرفه، از داشتن عشق و صمیمیت محروم است.

الا این وضعیت را پذیرفته بود و از همه چیز چشم پوشیده بود و فقط به خاطر فرزندانش فداکاری می‌کرد. با این حال ارتباط او با آنها هم چندان خوب نبود. الا که پس از بیست سال زندگی مشترک خودش را بازنده‌ بزرگ بازی زندگی می‌دانست، تصمیم گرفت در اولین روزهای ۴۰ سالگی‌اش، خودش را از این زندگی نجات دهد و تغییری در احوال خودش پدید آورد.

در بخش دوم کتاب ما با داستان زندگی شمس تبریزی و ماجرای سفرهای او از سمرقند تا بغداد و سپس به قونیه و آشنایی‌اش با مولانا روبه‌رو می‌شویم. این داستان در قالب کتابی روایت می‌شود که الا روبنشتاین به عنوان ویراستار مسئول ویرایش آن می‌شود و در حین خواندن این کتاب با زندگی مولانا و شمس تبریزی و چهل قاعده عشق از دیدگاه شمس تبریزی آشنا می‌شود.

شنیدن کتاب ملت عشق (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم

درباره الیف شافاک

الیف شافاک از والدینی ترک و بریتانیایی در فرانسه به دنیا آمد و بعد از جدایی والدینش همراه با مادرش به ترکیه بازگشت. او تحصیلات خود را در دانشگاه فنی در آنکارا در رشته مطالعات زنان و دکتری علوم سیاسی به پایان رساند. او اولین کتاب داستانش را در سال ۱۹۹۴ و در سال ۱۹۹۷ هم رمان دومش را منتشر کرد. پس از اتمام دوره دکترا به استانبول آمد و آینه‌های شهر را نوشت.

الیف شافاک در سال ۱۹۹۸ برنده جایزه «رومی» که به بهترین اثر ادبیات عرفانی ترکیه تعلق می‌گیرد برای رمان «پنهان» شد. او ۱۰ رمان به انگلیسی و فرانسوی و ترکی منتشر کرده‌است که برخی از آنها به زبان فارسی ترجمه شده‌اند، مانند: آینه‌های شهر، شپش پالاس، ملت عشق، شرافت، مرید معمار و حرامزاده استانبول. او به‌خاطر رمان دومش به نام حرام‌زاده استانبول که به نسل‌کشی ارمنیان اشاره کرده بود، از سوی دادگاه‌های ترکیه به اهانت متهم شد. در ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۶ بخاطر کمبود مدرک پرونده او از نو بسته شد.

سفرهای متعدد و علم گسترده‌ الیف شافاک تأثیر زیادی در نوشتن آثار او داشته که به بیش از سی زبان دنیا ترجمه ‌شده‌اند. او پرمخاطب‌ترین نویسنده‌ی زن ترکیه است. او با حسی از چند فرهنگ و چند زبان می‌نویسد و با سنت‌های شرق و غرب هم آشنا است. او تاثیرات تناقض‌های فرهنگی را بر زندگی زنان به تصویر می‌کشد.

الیف شافاک مفاهیم تاریخی، فلسفه و عرفانی را در میان داستان‌های امروزی قرار می‌دهد و بهره‌گیری از عرفان شرقی داستان‌های خارق‌العاده‌ای می‌آفریند. او علاقه‌ی خاصی به «مولانا»، دارد که اندیشه‌های عرفانی این شاعر را با اندیشه‌های غربی و مدرن پیوند می‌زند و در میان داستان‌‎هایش روایت می‌کند. او بازگوکننده‌ی مشکلات زنان است و عمیقا باور دارد که زنان از جمله آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه هستند. همچنین از نویسندگان موردعلاقه‌اش می‌توان به «امیلی برونته»، «آلبر کامو»، «مارسل پروست»، «ویلیام شکسپیر» و «میگل د سروانتس» اشاره کرد که همه‌ی آن‌ها از نویسندگان فاخر ادبیات جهان هستند

معرفی نویسنده
عکس الیف شافاک
الیف شافاک
ترکیه‌ای | تولد ۱۹۷۱

الیف شافاک ترک-بریتانیایی زاده‌ی ۲۵ اکتبر ۱۹۷۱ در شهر استراسبورگ فرانسه؛ رمان‌نویس، مقاله‌نویس، سخنران، فعال سیاسی و فعال در حوزه‌ی حقوق زنان و اقلیت‌ها است. شافاک همچنین دارای مدرک دکترای علوم سیاسی است.

نظرات کاربران

MOHAMMAD
۱۴۰۰/۰۶/۳۱

این کتاب دید منو به زندگی عوض کرد. برای منی که زندگی الانم شرایطی مثل اللا رو داره بسیار مفید بود. گوش کنید ضرر نمیکنید

خلیلی
۱۴۰۰/۰۶/۳۱

به قول کافکا هر کتاب باید مثل یک مشت توی صورتتون شما رو بیدار کنه. من با خوندن این کتاب دقیقا همین حسو داشتم.

amir
۱۴۰۰/۰۶/۳۱

این کتاب بسیار خوب روایت شده و به نکته های خوبی اشاره کرده.من ک حتما نسخه چاپیشو میخرم و میخونم و سعی میکنم هیچوقت ۴۰ قاعده رو از یاد نبرم.

زهرا
۱۴۰۰/۰۷/۰۶

کتاب در دوزمان حال و گذشته و با زبان شخصیت های گوناگون بیان میشه و نه تنها گیج کننده نیست بلکه از شنیدن داستان از زبان شخصیت ها لذت خواهید برد...حین شنیدن بعضی اوقات خنده رو لبم بود، بعضی اوقات

- بیشتر
white girl
۱۴۰۰/۰۶/۳۱

۸۰۰ سال پیش خود شمس تبریزی عنوان کرده که ۱۰۰۰ سال بعد تازه خودش رو نمایان میکنه.امروز شاهد همین ماجرا هستیم.

negin
۱۴۰۰/۰۷/۰۱

گویندگی خوبی داشت. داستانش تا در اولیل جذاب نیست.اما از وسطاش دیگه نمیشه رهاش کرد

farhad
۱۴۰۰/۰۶/۳۱

خیلی خوب بود.من قبلا با اینجور داستان ها ارتباط برقرار نمیکردم ولی شنیدن این کتاب صوتی نظر منو عوض کرد.

jana
۱۴۰۰/۰۷/۰۶

فوق العاده بود حتما گوش بدید 🌹🌹🌹

sara
۱۴۰۰/۰۹/۱۲

کتاب خیلی قشنگیه شاید اولاش یکم حوصله سر بر باشه ولی وقتی کمی گوش دادم دیگه نتونستم رهاش کنم و مدام میخواستم قسمت بعدشو گوش بدم درکل کتاب خیلی خوبیه توصیه میکنم یک بارم که شده گوش بدید

💍
۱۴۰۰/۰۶/۳۱

نه خوب بود.نه بد.

زمان

۵ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۷۸۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۷۸۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۹۰۰
۱۳,۹۳۰
۳۰%
تومان