دانلود کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب با صدای عطیه بادامچی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب اثر لوئیس کارول

دانلود و خرید کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب

معرفی کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب

کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب مشهورترین کتاب لوئیس کارول است که با صدای عطیه بادامچی می‌شنوید. این کتاب زیبا، ماجرای تجربه عجیب آلیس در دنیایی شگفت‌انگیز است که در سراسر دنیا، مخاطبان بسیاری را به خودش جذب کرده است.

تابه‌حال مترجمان بسیاری این اثر را به فارسی ترجمه کرده‌اند و بارها مورد اقتباس‌های سینمایی و انیمیشن قرار گرفته است. یکی از مشهورترین این اقتباس‌ها اثر تیم برتون است که در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس شد. در این اقتباس جانی دپ، آن هتوی و هلنا بونهام کارتر به ایفای نقش پرداختند و آلن ریکمن، یکی از صداپیشگان این اثر بود.

درباره کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب

آلیس از بیکار نشستن کنار خواهرش در کنار رودخانه، خسته می‌شود. کتابی که خواهرش مشغول خواندن آن است، نه تصویر دارد و نه گفت‌وگو. اما در همین حال است که اتفاق عجیبی می‌افتد: آلیس متوجه خرگوشی سفید می‌شود که جلیقه‌ای برتن و ساعتی جیبی دارد و زیر لب با خودش حرف می‌زند و می‌رود.

او به دنبال خرگوش وارد سوراخ او می‌شود و به سرزمین عجیبی می‌رسد که در آن نوشیدنی‌های جادویی، اندازه‌ موجودات را تغییر می‌دهند؛ جانورانی عجیب در مسابقه‌ای شرکت می‌کنند که نه آغاز دارد و نه پایان که کسی در آن برنده شود؛ کرم ابریشم مشغول اندرز دادن است؛ خرگوش بهاری و کلاهدوز خل وچل در مهمانی‌های چای رفتار عجیبی از خود نشان می‌دهند؛ گربه‌ چشایر کم‌رنگ و از نظر نهان می‌شود؛ شاه و شهبانوی دل دادگاهی مسخره برپا می‌کنند و ... .

بیش از صد سال از تالیف کتاب جذاب آلیس در سرزمین عجایب گذشته است و این اثر همچنان ماندگار است. این کتاب به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شده و فیلم‌ها و تئاترهای مختلفی براساس آن ساخته شده. راز ماندگاری آلیس را می‌توان استفاده از عناصری مانند تخیل ناب کودکانه، برخوردار بودن از جوهر کودکی و شادی کودکانه، پذیرش شگفتی‌ها که با شادابی و گاه با کنجکاوی همراه است دانست. شاید محبوبیت این کتاب به این دلیل است که ماجرای آلیس یکی از کتاب‌هایی است که به نصیحت کردن و پند و اندرز دادن نمی‌پردازد و فقط کودکان را در دنیایی از شگفتی‌ها غرق می‌کند. 

کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی آلیس در سرزمین عجایب را به تمام کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید ساعاتی دور از دغدغه‌های معمول باشید و از یک تجربه جذاب لذت ببرید، پیشنهاد ما به شما، شنیدن این کتاب صوتی است. 

درباره لوئیس کارول 

کشیش چارلز لاتویج داجسُن که با نام مستعار لوئیس کارول شناخته می‌شود، در سال ۱۸۳۲ به دنیا آمد، در دانشگاه اکسفورد درس خواند و سال‌ها بعد ۱۸۵۵ به سِمَت استاد در آنجا درس داد و تا آخر عمر در همانجا به سر برد. جزوه‌های هجوآمیز متعددی درباره سیاست اکسفورد نوشت، همچنین عکاس پرتره پیشگام و غیرحرفه‌ای شد. هرچند هرگز ازدواج نکرد،‌ اما علاقه ویژه‌ای به کودکان داشت. او دو داستان مشهور دارد که هر دو را برای آلیس لیندل، دختر رئیس دانشکده‌اش نوشت: آلیس در سرزمین عجایب در سال ۱۸۶۵ و آن سوی آینه در سال ۱۸۷۱. همین دو کتاب هم او را به پرآوازه‌ترین نویسنده کودکان در آن روزگار بدل کرد. از لوئیس کارول چند مجموعه شعر نامفهوم و چندین کتاب معما و بازی، نظیر بازی‌های منطق ۱۸۸۷ و یک رمان طولانی برای کودکان، به نام سیلوی و برونو ۱۸۸۹ ــ ۱۸۹۳ منتشر شده است.

و اما ماجرای پدید آمدن داستان آلیس در سرزمین عجایبلوئیس کارول در یک نیمروز تابستانی سال ۱۸۶۲، هنگام قایق سواری با چند کودک، برای سرگرم کردن آنان فی‌البداهه داستانی ساخت و تعریف کرد که چند روز بعد آن را به رشته‌ تحریر درآورد که پس از چاپ، ستایشگران فراوانی پیدا کرد. زبان گیرا، استفاده از هیچانه‌ها، تصاویری سیاه و سفید و مناسب با متن و ترجمه‌ی روان آن این داستان تخیلی را زیباتر و جذاب تر می‌نماید. جالب است بدانید که او از یک بیماری نادر عصبی رنج می‌برد که منجر به ایجاد توهم در بیمار و بزرگتر یا کوچکتر دیدن اشیاء نسبت به اندازه‌ واقعی‌شان می‌شود. این توهم باعث می‌شود که بیمار خود را بسیار بزرگتر یا کوچکتر از اشیاء پیرامون خود ببیند. او از همین بیماری استفاده کرد و آن را به یکی از درون‌مایه‌های اصلی کتابش تبدیل کرد. 

دکتر جان تاد، کاشف این بیماری در سال ۱۹۵۵ آن را «سندروم آلیس در سرزمین عجایب» نام گذاشت. البته این بیماری را با نام «سندروم تاد» نیز می‌شناسند.

نظرات کاربران

💍
۱۴۰۰/۰۴/۳۱

عالی بود. ممنونم از طاقچه

alireza
۱۴۰۰/۰۵/۰۱

داستانش منو یاد کارتونش انداخت.

farhad
۱۴۰۰/۰۴/۳۱

به به خیلی هیجان انگیز بود. سپاس فرااواان

negin
۱۴۰۰/۰۵/۰۱

اجرایش خوب بود

زهرا
۱۴۰۰/۰۵/۰۱

خوب بود

ASL.ITA.RIN
۱۴۰۰/۰۷/۰۷

خیلی عالی است. هیجان انگیز و عالی🎀💛😊

bahar
۱۴۰۰/۰۵/۰۱

در ردیف بهترین داستانهای فانتزیه

کاربر ۳۴۲۹۰۷۷
۱۴۰۰/۰۵/۰۲

خوب بود

خلیلی
۱۴۰۰/۰۵/۰۳

خیلی قشنگ بود

as1288@
۱۴۰۱/۰۴/۲۰

عالی بود خیلی دوست داشتم

زمان

۵۴ دقیقه

حجم

۱۲۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۴ دقیقه

حجم

۱۲۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹,۰۰۰
۶,۳۰۰
۳۰%
تومان