دانلود کتاب صوتی بیگانه درون با صدای علی عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بیگانه درون اثر ساسان حبیب وند

دانلود و خرید کتاب صوتی بیگانه درون

معرفی کتاب صوتی بیگانه درون

کتاب صوتی بیگانه درون نوشته ساسان حبیب‌وند است که با صدای علی عمرانی منتشر شده است. کتاب صوتی بیگانه درون گفتارهایی در باب شکوفایی و معنای زندگی است.

درباره کتاب بیگانه درون

خودشناسی، کسب دانش نیست، تحول در نگرش است. خودشناسی تغییری است در نگاه انسان به خود و به همه چیز. معنای این سخن آن است که در برخورد با گفتارهای خودشناسی، ممکن است تصورات یا انتظارات قبلی، مانعی بر سر راه درک مطالب جدید شوند. به همین جهت، کنار گذاشتن پیش فرض‌ها و همراه شدن با گفتگو ها، شرط تجربه یک احساس و نگاه متفاوت است. این کتاب سعی دارد شما را به شکوفایی برساند.

در مسیر خودشناسی، رمز تحول، تأمل کردن و اندیشیدن است. عجله برای تمام کردن کتاب‌ها، اشتباه بزرگی است که خواندن آن را بی‌اثر می‌کند. با رسیدن به هر جمله یا عبارتی که احساس می‌کنید معنای مهمی دارد، مکث کنید، کتاب را ببندید و خوب به آن فکر کنید تا آن حرف، در تفکر شما اثر خودش را بگذارد، آنگاه به سراغ قسمت بعدی بروید. از دریافت دیدگاه‌های شما ممنون و خوشحال خواهم شد.

شنیدن کتاب بیگانه درون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به خودشناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بیگانه درون

همانطور که عرض کردم عنوان این جلسه هست: «من کیستم؟». خوب، وقتی شما از خودتان می‌پرسید: «من کیستم؟»، در حقیقت، یک سؤال خودشناسانه مطرح کرده اید. اما این که این سؤال چه معنا یا معناهایی می‌تواند داشته باشد، مطلبی است که قابل بحث است. آیا سؤال «من کیستم؟» می‌تواند یک جواب ساده و سرسری داشته باشد؟ آیا شناختن خود، معنی‌اش این است که من بدانم که طبق طالع بینی چینی، ستاره من، شیر است یا دلو است یا ماهی است؟ یا این که چه همسری برای من مناسب است؟ یا حتی این که استعدادهای من کدام است یا خصوصیات ژنتیکی من چیست؟ آیا خودشناسی، به معنی این چیزهاست؟ یا این که شناختن خود می‌تواند دارای معنای بسیار وسیع‌تر و عمیق تری باشد؟ اگر خودشناسی فقط محدود به آن چیزی باشد که عرض کردم در آن صورت باید پرسید: چرا در طول تاریخ اندیشه بشری، اغلب حکیمان و فرزانگان، شعار «خودت را بشناس» را به یک شکلی مورد تاکید قرار داده اند؟ چرا همه خردمندان به انسان پند داده‌اند که «خودت را بشناس»؟ چرا همه هشدار داده‌اند که نشناختن خود به معنای این است که یک زندگی کور و کری را در پیش گرفته ای؟ ابتدا سخن بعضی از این حکیمان را مرور می‌کنیم.

سقراط: پدر فلسفه یونان که عمرش را وقف آموزش خردورزی به آدم‌ها و روشن ساختن ذهن آنها کرد (و آخر سر هم در این راه شهید شد ـ می‌دانید که سقراط را اولین شهید فلسفه می‌دانند) و اغلب، او را یکی از هفت شخصیت تاثیرگذار تاریخی می‌دانند، از مجموع تعالیم خودش دو جمله را بیرون کشیده است (یا بیرون کشیده اند) و این دو جمله را عصاره ی پیام بزرگ سقراط برای بشریت می‌دانند. یکی از این دو اندرز این است که: «زندگی نسنجیده ارزش زیستن ندارد»، که جمله بسیار معروفی است از این حکیم دوران ساز. پند دوم سقراط این است که: «خودت را بشناس». یعنی سقراط اگر می‌خواست تمام پیام خودش را، مجموعه حکمت و خرد خودش را در دو جمله خلاصه کند آن دو جمله این‌ها بودند، و اتفاقا من می‌خواهم بگویم که حتی اندرز اول هم که «زندگی نسنجیده ارزش زیستن ندارد» دقیقا اشاره دارد به ضرورت خودشناسی، دست کم به معنایی که مورد بحث ماست. یعنی می‌توان گفت که سقراط حکیم برای بشریت یک پیام بیشتر ندارد است و آن پیام این است که: «خودت را بشناس».  

نظرات کاربران

Atena
۱۴۰۲/۰۶/۱۱

من این کتاب رو بعداز کتاب بندباز و از رنج تا رهایی از همین نویسنده خوندم و بعنوان یه کتابخوان حرفه ای به جرات میتونم بگم یکی از بهترین کتابهایی هست که در زمینه خودشناسی خوندم.توضیح مطالب به شیوه ای

- بیشتر
Mahdieh Tm
۱۴۰۰/۱۰/۱۰

کتابی بسیار مفید و آموزنده است که بدلیل استفاده از داستان‌ها و حکایت‌های مولوی و ملموس، اصلا خسته‌کننده نیست.

زمان

۱۲ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۶۷۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۶ دقیقه

حجم

۶۷۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان