دانلود و خرید کتاب امنیت در جهان پیوندیافته ارنست هیرش بالین ترجمه حسین سوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب امنیت در جهان پیوندیافته

کتاب امنیت در جهان پیوندیافته نو.شته ارنست هیرش بالین و هووب دایسلیلوم و پستر دی‌ گودی است که با ترجمه حسین سوری و میثم نوائی منتشر شده است. این کتاب نگرشی راهبردی به سیاست دفاعی است.

درباره کتاب امنیت در جهان پیوندیافته

کتابِ امنیت در جهان پیوند یافته کتابی است که به منظور بررسی راهبردهای مرتبط با سیاست دفاعی نگاشته شده است. فصل اول کتاب شامل ماهیت متغیر امنیت، مفهوم امنیت و راهبرد موردنیاز است. در فصل دوم، شورای WRR مفهوم امنیت که طی چند دهه اخیر مشاهده شده را مورد تجزیه وتحلیل قرار می‌دهد. فصل سوم به بررسی این موضوع پرداخته که امنیت اقتصادی در همین اواخر وارد دستور کار امنیت شده و هنوز به منزله چشم اندازهای کاملاً بلوغ یافته در حوزه وسیع‌تر سیاسی گنجانده نشده است. فصل چهارم به بررسی راهبردهای امنیت ملی می‌پردازد. فصل پنجم وظایف اصلی خط مشی دفاعی در محیط تغییرپذیر امنیتی را تشریح نموده و با ارائه خلاصه‌ای از اصول بنیادی، خط مشی امنیت را بررسی کرده است. فصل ششم کتاب، گزینش‌هایی که می‌بایست به منظور حصول اطمینان از مقاوم باقی ماندن نیروهای مسلح در آینده اتخاذ شود را مورد تجزیه وتحلیل قرار می‌دهد و در نهایت فصل هفتم پیامدها، نتیجه گیری‌ها و توصیه‌های لازم برای بهبود امنیت و خطمشی دفاعی و بین‌المللی را ترسیم می‌نماید. مطالعه این کتاب تقریباً هیچ پیش نیازی ندارد، و تنها چیزی که برای آن لازم است علاقه به علم و دانش است. این کتاب می‌تواند مورد استفاده طیف وسیعی از افراد از جمله دانشجویان رشته‌های علمی و علاقه‌مندان به علوم سیاسی باشد. در زمینه کتاب‌های عامه فهم سیاسی به زبان فارسی کمبودهای زیادی هست، که امید است ترجمه این کتاب توانسته باشد گوشه‌ای از آن را پر کند. 

خواندن کتاب امنیت در جهان پیوندیافته رابه چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب امنیت در جهان پیوندیافته

با وجود این، وظایف محول شده به نیروهای مسلح پا برجا باقی مانده‌اند. مأموریت‌هایی که نیروهای مسلح باید برای حفاظت از مرزها و ساکنین کشور، پاسداری از فرامین قانونی بین‌المللی و پشتیبانی از مقامات کشوری قادر به انجام آنها باشند، در آینده نزدیک کاهش نخواهند یافت. ماهیت تهدیدها نیز تغییر یافته است. حملات روزافزون سایبری، تهدید زیرساخت حیاتی کشور و استفاده از ضد اطلاعات مزید بر علت و اقدام تنظیمی در این مورد می‌باشند. البته هلند در این مورد به تنهایی عمل نمی‌کند و این مهم را همراه با متحدان خود انجام میدهد. اما ناتو و متحدان اروپایی هلند نیز خودشان نیاز به تلاش فوق‌العاده‌ای برای تضمین همبستگی و پایداری دارند. نشانه‌هایی که از واشینگتن توسط رئیس جمهور کنونی و رئیس جمهورهای قبلی آمریکا فرستاده می‌شوند تردیدی باقی نمی‌گذارند که اکثر هم پیمانان ناتو از جمله هلند باید برای وفاداری به توافق‌ها از طریق تأمین مالی نیروهای مسلح خود تلاش بیشتری مبذول دارند. خروج انگلستان از اتحادیه اروپا در حالی که سیاست دفاع مشترک این قاره در حال حاضر نیز عقب ماندگی‌هایی دارد، سبب پیچیده‌تر شدن همکاری نظامی در اروپا می‌گردد. همواره و در اغلب موارد رویکرد اتحادیه اروپا بر مبنای مدیریت بحران استوار است. مشابه همین رویکرد انفرادی در حال حاضر در مورد مرزبانی در موضوع مهاجرت مشاهده می‌گردد که در قالب وظیفه اصلی ناتو کماکان باقی مانده است. این روند مدیریت بحران توجه‌ها را به آن چه که واقعاً مورد نیاز است، منحرف می‌نماید و شامل سیاست پایدار با هدف از بین بردن علل بنیادی و زمینه‌ای تهدیدها است. انواع تهدیدهای جدید در برابر امنیت سایبری و زیرساخت نیز نمی‌توانند در یک شیوه عملکرد انفرادی مطرح شوند. نظم جهانی تغییر مسیر داده است، همکاری ناتو با اتحادیه اروپا تحت فشار قراردارد و نیروهای مسلح هلند دچار تنگی نفس شده‌اند. در این وضعیت، کاربری سیاست امنیتی و دفاعی کشور هلند چیست؟ در همین چند سال اخیر، فراخوان‌های روزافزونی برای اعمال کاهش مخرب در میزان بودجه دفاعی و سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه اعلام شده است. تهدیدها و تضادهای شدیدی که هلند در آنها درگیر شده همانند یک هشدار آماده باش عمل کرده‌اند. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان