دانلود و خرید کتاب ذهن آگاهی فاطمه پیرجاوید
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن آگاهی اثر فاطمه پیرجاوید

کتاب ذهن آگاهی

معرفی کتاب ذهن آگاهی

کتاب ذهن آگاهی نوشته فاطمه پیرجاوید و حسن توزنده جانی به نظریه‌ها و رویکردهای مرتبط با ذهن آگاهی می‌پردازد. این کتاب شما را با ذهن آگاهی و هر چیزی که به آن مرتبط است آشنا می‌کند. 

درباره کتاب ذهن آگاهی

ذهن آگاهی شیوه‌ای از بودن یا زندگی کردن است که لازمه آن، درک احساسات شخصی است. معمولا ذهن آگاهی را به به این صورت معنی می‌کنند: بودن در لحظه و هر چه در اکنون اتفاق می‌افتد. بدون قضاوت یا حتی اظهار نظر درباره آینده و چیزهایی که قرار است اتفاق بیفتد. یا به عبارت دیگر تجربه واقعیت محض بدون هیچ گونه توضیح.

اساس این شیوه، از تمرین‌های مراقبه آیین بودایی گرفته شده است و به مرور با اضافه کردن تمرین‌ها مراقبه و مدیتیشن تکمیل شده است. بهرحال ذهن آگاهی بسیار وسیع است و بازه‌ای از احساس‌ها، ادراک‌ها، تکانه‌ها، هیجان‌ها، افکار، گفتار، عملکرد و ارتباط در بر می‌گیرد. امروزه نیز به عنوان یک روش درمانی یا حتی برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی، اضطراب و پرخاشگری شناخته می‌شود. 

در این کتاب با کلیات ذهن آگاهی و تاریخچه آن آشنا می‌شویم. رویکردها، نظریات آن را فرا میگیریم و روش‌ها و تکنیک‌هایش را که برای درمان استرس، پیشگیری و درمان از افسردگی مفید است، می‌آموزیم.

کتاب ذهن آگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های حوزه موفقیت و خودیاری را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم. 

بخشی از کتاب ذهن آگاهی

در آغاز قرن بیستم ویلیامز جیمز پیش‌بینی کرد که بودایسم تأثیر عمده‌ای بر روان‌شناسی غربی خواهد گذاشت. اکنون بیش از دو دهه است که پیش‌بینی او با علاقه روز افزون به یکپارچه‌سازی روان‌شناسی غربی و معنویت شرقی به وقوع پیوسته است و روان‌شناسان بسیاری به دنبال آموزه‌های بودایسم و تکنیک‌هایی برای آزمون ذهن هستند. ذهن‌آگاهی برگرفته از ابعاد مختلف سنت‌های کهن معنوی است. بر اساس عقیده رایج بوداییسم ذهن‌آگاهی یک سنت منجسم‌تر مسیری است که به سمت درک، شروع و پایان درد و رنج معطوف می‌شود و ابزاری است که انسان از آن برای آزادی خود از رنج روزافزون و مشکلات و دردهای موجود متوسل می‌شود. ذهن‌آگاهی یک تکنیک درماني است که ترکیبی از آرامسازی و یک مؤلفه شناختی منحصر به فرد می‌باشد. ذهن‌آگاهی بنا به تعریف کابات‌زین و هاهن در اساسی‌ترین شکل آن آگاهی از آن چیزی است که در هر لحظه اتفاق می‌افتد

بر اساس سنت‌های بودایی قدیمی آسیا، ذهن‌آگاهی یک تکنیک درمانی جدید نیست، اما کاربرد نظام‌مند آن در درمان بیماری‌های روان‌شناختی و جسمی متعدد، پدیده‌ای نسبتاً جدید است. متأسفانه، علاقه به ذهن‌آگاهی سریع‌تر از حمایت تجربی آن رشد کرده است و نظر عمومی توافق نظر در این باره که چرا ذهن‌آگاهی مؤثر است، شکل نگرفته است. بنابراین، ذهن‌آگاهی به ما این توانایی را می‌دهد تا آسیب‌پذیری های فراگیر در انسان را ببینیم و با آن روبرو شویم و آن‌ها را که بخشی از وجود ذاتی و درونی انسان ها هستند به چالش بکشیم. ماهیت آگاهی اندیشناک نه مذهبی و نه سحر و جادو است، بلکه موضوعی طبیعی است و به طور بالقوه برای همه ما قابل پذیرش و قابل اجرا است. 

بنا به نظر کابات‌زین (۱۹۹۴) ذهن‌آگاهی توجه به طریقي خاص و معطوف به هدف، در زمان حال و بدون داوری است. دیدگاه غیر قضاوتی و بی‌طرفانه برای تمرین ذهن‌آگاهی بسیار مهم است؛ زیرا اجازه می‌دهد هر چیزی از قبیل افکار و حس‌های بدنی ایجاد شده، صرفاً همان طور که هستند درک شوند، بدون ایجاد یک واکنش هیجانی، شناختی یا جسمی که ممکن است در آگاهی از لحظه حال اختلال ایجاد کند. بنابراین، افراد قادرند بر هر موقعیت همان طور که اتفاق می‌افتد پاسخ دهند. به شرکت‌کنندگان ذهن‌آگاهی آموزش داده می‌شود تا هر زمان که افکار قضاوت‌گر ظاهر شدند، از وقوع این افکار آگاه شوند، با این افکار پریشان نشوند و سپس تمرکزشان را به لحظه حال برگردانند. کابات‌زین احتمالاً تأثیرگذارترین آموزش دهنده مراقبه ذهن‌آگاهی در آمریکا است و روان‌شناسان آمریکايي تأثیر زیادی از او گرفته‌اند، زیرا نوشته‌های او شیوا است و او بر کارش تسلط دارد (کابات‌زین، ۱۹۹۰).

طلعت
مهری رضاپناه
راهنمای تغییرات اصلی از DSM-4 تا DSM-5
محمدامین شریفی
طرح درمان نظریه شناختی بک در ده جلسه
فرشته ابراهیمی
من کیست؟ تو چه می‌خواهی؟
ژاک لکان
جستارهایی درباره تکوین بیماری های روانی
زیگموند فروید
روان شناسی وجودی
رولو می
مبانی روان درمانی روان پویشی درازمدت
گلن ا گابارد
فنون روان پویشی
کارن مارودا
هم آفرینی تغییر
جان فردریکسون
اختلال شخصیت مَرزی؛ راهنمای عملی برای درمان‌گران و درمان‌جویان
محمدامین شریفی
درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها
آویگیل لیو
اختلال اضطراب فراگیر
حمید امیری
درمان استرس پس از حادثه با شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی
کاتلین‌ ام‌ چارد .
نمونه های بالینی DSM-5
جان.دبلیو. بارنهیل
درمان های کاربردی اختلال شخصیت مرزی
ژوزفین بیتسون
علم استرس از منظر زیست شناسی، روان شناسی و سلامت
ریچارد جی کنترادا
رواندرمانی سایکوداینامیکی مدرن (مداخلات ارتباطی)
شاهرخ مکوند حسینی
کتاب کار گروه درمانی؛ تلفیق رفتاردرمانی ‌شناختی با نظریه و کاربرد سایکودراما
توماس تردول
حل المسائل تصفیه فاضلاب همراه با درسنامه
آیگین امیدی
مکانیسم های دفاعی و هوش هیجانی در خدمت تخلیه اضطراب
حسنی کریمی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۷۶۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان