دانلود و خرید کتاب طرح واره‌های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی اکرم نمازی فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طرح واره‌های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی اثر اکرم نمازی فرد

کتاب طرح واره‌های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی

معرفی کتاب طرح واره‌های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی

کتاب طرح واره های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی نوشته اعظم کمالی فرد و فاطمه پیراسته است. کتاب طرح واره های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی به شما کمک می‌کند زندگی مشترک آرام و منطقی‌ای داشته باشید.

درباره کتاب طرح واره های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی

واژه‌های بهداشت و سلامت جزو واژه‌هایی است که به وفور شنیئه شده‌اند. اما این ۲ واژه تمامی‌ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان را دربر می‌گیرد. بهداشت در یک تقسیم کلی به ۲نوع بهداشت جسمی‌و بهداشت روانی تقسیم می‌شود و همپوشانی زیادی با یکدیگر دارند.بهداشت روانی از آن بابت که رابطه مستقیمی‌با عملکرد فردی، اجتماعی و آسیب‌های روانی، اجتماعی دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بهداشت روانی در مفهوم کلی توانایی کامل برای ایفای نقش‌های گوناگون و یا توانایی سازگاری با خود و دیگران و رویارویی با مشکلات روزمره زندگی است. به این ترتیب مشخص است که بهداشت روانی چه حوزه گسترده ای را دربر می‌گیرد در حالی که اهمیت آن از دید بسیاری از مردم جامعه ما پوشیده مانده است.اغلب ما درباره عوامل رضایت مندی از زندگی مشترک شنیده ایم اما اطلاعات اندکی درباره مجموعه مباحث بهداشت روان داریم. بسیاری تصور می‌کنند فقط برای یافتن زوج مناسب و دلخواه به تلاش و آموزش نیاز دارند و پس از شروع زندگی مشترک، همدلی و مشارکت، صمیمیت و سازگاری و محبت و امید خود به خود به وجود می‌آید در صورتی که حفظ بهداشت روان نیازمند توجه، آموزش و تمرین است و زوجین باید با همکاری یکدیگر برای ایجاد محیطی امن و آرام در جهت به وجود آوردن یک زندگی مشترک موفق گام بردارند. این کتاب به شما کمک می‌کند همیشه سلامت روان خود را حفظ کنید و از زندگی لذت ببرید. 

هدف اصلی سلامت روانی، پیشگیری از وقوع ناراحتی‌ها و اختلال‌های جزیی رفتار است و ارتقای سلامت، بهترین شکل بهداشت روانی است. 

خواندن کتاب طرح واره های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند زندگی آرامی داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب طرح واره های درمانی و سلامت روانی در زندگی زناشویی

در آستانه قرن بیست و یکم، انسان مضطرب، افسرده و بحران زده ی عصر حاضر، بیش از هر زمان دیگری خود را درگیر سؤال‌هایی اساسی می‌یابد. می‌توان بر این نکته تأکید کرد که ارزش‌ها،اساس و بنیان یکپارچگی شخصیت سالمند. در حقیقت، ارزش‌ها، سازمان دهنده‌های اصلی اعمال و رفتارهای شخصیت رشدیافته به شمار می‌روند و سلامت روان، بی تردید، محصول چنین شخصیتی است.

وقتی آستانه قدرت تحمل پایین می آید دیگر از سلامت روان خبری نیست. سلامت روانی که این روزها دستخوش رویدادهای بسیاری شده و شکل غریبی در جامعه به خود گرفته است.

سلامت روان و ارتقای بهداشت روان

یک روان شناس، درباره ارتقای سلامت روان می گوید:یک فرد علاوه بر سلامت جسمی‌باید احساس امنیت اجتماعی هم داشته باشد و این مساله به وضعیت اقتصادی فرد و جامعه برمی‌گردد، چرا که باعث می شود خیالش راحت باشد از اینکه منبع درآمدی دارد و می تواند مخارج زندگی اش را تامین کند. بنابراین وقتی همه این موارد به وجود آید سلامت روان نیز ایجاد می شود.

مفهوم دیگر آنکه سلامت روان به معنی نداشتن بیماری روانی است و در واقع کسانی که بیمار روانی نیستند به روانپزشک مراجعه نکرده و از سلامت روان برخوردارند. مطمئنا آرامش و داشتن محیط آرام می‌تواند تاثیر زیادی در ایجاد سلامت روان داشته باشد. کیفیت زندگی هم به عوامل متعددی بستگی دارد که در سلامت روانی فرد موثر است. اگر فردی از نظر جسمی‌سالم نباشد، طبیعتا نگران و مضطرب است و همین اتفاق سبب به هم خوردن سلامت روان او خواهد شد. همچنین یک فرد علاوه بر سلامت جسمی‌باید احساس امنیت اجتماعی هم داشته باشد و این مساله به وضعیت اقتصادی فرد و جامعه بر می گردد، چرا که باعث می شود خیالش راحت باشد از اینکه منبع درآمدی دارد و می تواند مخارج زندگی اش را تامین کند. 

نظرات کاربران

کاربر ۲۱۶۰۱۹۶
۱۴۰۱/۰۴/۰۳

چیزی اضافه بر کتاب زندگی خود را دوباره بیافریند نداره، حتی راهکار هم نداده

vahid afshari
۱۴۰۱/۰۱/۰۸

کتابی ساده برای کسانی که اطلاعات زیادی از روانشناسی ندارند. اما کتاب قوی نیست!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۵)
زوج‌هایی که به صورت کلامی‌و غیرکلامی‌محبت خودشان را نسبت به همسرشان ابراز می‌کنند، احساس بهتری نسبت به زندگی مشترک دارند و از لحاظ روانی با تعارض‌های کمتری روبه رو می‌شوند
Arfalito
بهداشت روان یعنی برخورداری از تعادل در احساست همراه با پذیرش واقعیات و روبرو شدت با واقعیات در كنش‌هایی مناسب و سازنده. روش‌های افزایش سلامت روان فردی
Arfalito
بهداشت روان یعنی برخورداری از تعادل در احساست همراه با پذیرش واقعیات و روبرو شدت با واقعیات در كنش‌هایی مناسب و سازنده. روش‌های افزایش سلامت روان فردی
Arfalito
محرومیت هیجانی یعنی انتظار اینکه تمایلات و نیازهای شخص در زمینه حمایت اجتماعی از سوی دیگران ارضاء نمی‌شود.
Arfalito
طرحواره‌های خانوادگی در اصل از نظام باورهای فردی و مشترکی که از والدین در روابط خانوادگی گرفته شده، تشکیل می‌شود. طرحواره‌های مشترک از هر خانواده توسط زوجین وارد رابطه زناشویی می‌شود و سرانجام آنچه داتیلیو تحت عنوان طرحواره‌های خانوادگی مشترک از آن یاد می‌کند را تشکیل می‌دهد.
Arfalito
طرحواره‌های حوزه‌گوش به‌زنگی بیش از حد و بازداری افرادی که طرحواره‌های مربوط به این حیطه را دارند بیش از حد بر واپس زنی احساسات و تکانه‌های خود انگیخته تاکید دارند و قوانین درونی شده آنها چندان سخت گیرانه است که مانع برقراری روابط‌صمیمانه و‌آرامش برای فرد می‌شود. طرحواره‌های این حوزه عبارتند از: منفی گرایی/ بد بینی، بازداری هیجانی، معیارهای سرسختانه، عیب جویی افراطی، تنبیه.
Arfalito
طرحواره‌های حوزه محدودیت‌های مختل: این حوزه، نمایانگر نقص در مسئولیت‌ها و محدودیت‌های فردی برای خود از قبیل مسئولیت پذیری نسبت به دیگران یا اهداف بلند مدت در زندگی می‌باشد و منجر به مشکلاتی در رابطه با رعایت حقوق دیگران و همکاران با آنان جهت تعهد می‌شود. طرحواره‌های این حوزه عبارتند از: استحقاق، بزرگ منشی، خویشتن داری، خود انضباطی ناکافی.
Arfalito
طرحواره‌های حوزه خود گردانی و عمل مختل : این حوزه انتظارات فرد از خودش و محیط را در مورد امکان جدا شدن، مستقل شدن، بقا و عملکرد موفقیت آمیز را در برمی‌گیرد؛ به نحوی که فرد‌احساس می‌کند برای جدایی، بقا و عملکرد مستقل یا انجام موفقیت‌آمیز تکالیف توانایی کافی ندارد‌. طرحواره‌های این حوزه عبارتند از: وابستگی، بی کفایتی، آسیب پذیری نسبت به ضرر یا بیماری، خود تحول نیافته/ خود گرفتار، شکست.
Arfalito
طرحواره‌های حوزه بریدگی، طرد : این حوزه مربوط به ارضا نشدن نیاز به امنیت و برقرار ارتباط رضایت بخش با دیگران است. انتظار اینکه نیازهای شخصی ثبات و امنیت و تعلق خاطر به شیوه‌ای قابل پیش بینی ارضا نخواهد شد. طرحواره‌های این حوزه عبارتند از: رها شدگی، بی ثباتی، بی اعتمادی، بد رفتاری، محرومیت هیجانی، نقص، شرم، انزوای اجتماعی، بیگانگی.
Arfalito
در بافت روان شناسی و روان درمانی، طرحواره به طور کلی به عنوان یک اصل سازمان بخش کلی در نظر گرفته می‌شود که برای درک تجارب زندگی هر فرد ضروری است
Arfalito

حجم

۷۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۷۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان