دانلود و خرید کتاب دوباره فکر کن! آدام گرانت ترجمه سبحان خسروجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوباره فکر کن! اثر سبحان خسروجردی

کتاب دوباره فکر کن!

معرفی کتاب دوباره فکر کن!

کتاب دوباره فکر کن! نوشته آدام گرنت است که با ترجمه سبحان خسروجردی و فرزانه حاج‌خلیلی منتشر شده است. این کتاب به شما قدرت می‌دهد چیزهایی را درک کنید که درباره آن اطلاعاتی ندارید. کتاب دوباره فکر کن! به شما قدرت شناخت می‌دهد.

درباره کتاب دوباره فکر کن!

این کتاب دربارهٔ ارزش بازاندیشی است؛ دربارهٔ یادگیری و به‌کارگرفتن انعطاف ذهنی‌ای که جانِ وگنر داج را نجات داد. همچنین این کتاب در مورد موفقیت در زمینه‌ای است که داج در آن شکست خورد: تشویق دیگران به داشتن این مهارت.

ممکن است شما تبر یا بیل همراه خودتان نداشته باشید ولی یک‌سری ابزار ذهنی دارید که مدام از آن‌ها استفاده می‌کنید؛ مثلاً چیزهایی که می‌دانید، تصورات‌تان و نظراتی که دارید. بعضی از این‌ها صرفاً بخشی از شغل‌تان نیستند، بلکه قسمتی از وجودتان هستند.

خواندن کتاب دوباره فکر کن! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در زندگی به دنبال موفقیت بیشتر هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دوباره فکر کن!

تصور کنید آزمونی چندگزینه‌ای را به پایان رسانده‌اید و به یکی از پاسخ‌های خود مشکوک می‌شوید. کمی وقت اضافه دارید، بهتر است انتخاب اول خود را نگه دارید یا آن را تغییر دهید؟

حدود سه‌چهارم دانش‌آموزان بر این باورند که اصلاح پاسخ‌های‌شان باعث کمترشدن نمرهٔ آن‌ها می‌شود. کاپلان که شرکتی بزرگ در زمینهٔ آمادگی برای امتحانات است، یک‌بار به دانش‌آموزان خود هشدار داده بود: «اگر تصمیم گرفتید پاسخ خود را تغییر دهید، جانب احتیاط را رعایت کنید. تجربه نشان می‌دهد بسیاری از دانش‌آموزانی که پاسخ خود را عوض می‌کنند، پاسخ اشتباه را انتخاب می‌کنند.»

با کمال احترام به آموزه‌های تجربی، شواهد مستحکم را ترجیح می‌دهم. هنگامی که سه روان‌شناس، مروری جامع بر سی‌وسه تحقیق انجام دادند، دریافتند که در تمامی این تحقیقات، اکثر پاسخ‌های تغییریافته به پاسخ‌های صحیح تبدیل شده‌اند. این پدیده به «مغالطهٔ انتخاب اول» مشهور است.

در پژوهشی، روان‌شناس‌ها تعداد ردِ پاک‌کن‌های برگه‌های امتحانی بیش از هزاروپانصد دانش‌آموز ایالت ایلینوی را شمردند. فقط یک‌چهارم پاسخ‌های تغییریافته از درست به غلط بودند، درحالی‌که بیشتر از نصف آن‌ها از غلط به درست بودند. من این پدیده را هر سال در کلاس‌های خودم نیز می‌بینم: برگه‌های امتحانات پایانی به‌طرز شگفت‌آوری تعداد کمی ردِ پاک‌کن دارند اما کسانی که به‌جای پافشاری روی پاسخ‌های اولیهٔ خود، آن‌ها را بازنگری می‌کنند، در نهایت نمرهٔ بهتری کسب می‌کنند.

البته ممکن است تغییردادن پاسخ‌ها ذاتاً بهتر نباشد و صرفاً دلیل بهتربودن آن این است که دانش‌آموزان عموماً تمایلی به تغییر پاسخ‌های خود ندارند و فقط زمانی آن‌ها را تغییر می‌دهند که نسبتاً مطمئن هستند. اما مطالعات اخیر به توضیح متفاوتی اشاره می‌کند: آنچه نمره‌تان را بهتر می‌کند خود تغییر پاسخ نیست، بلکه تفکر و بررسی در مورد این است که آیا باید پاسخ را تغییر دهید یا نه.

ما فقط نسبت به بازاندیشی در جواب‌های‌مان مردد نیستیم، بلکه دربارهٔ خودِ عمل بازاندیشی‌کردن تردید داریم. مثالش هم آن آزمایشی است که در آن صدها دانشجو به‌صورت تصادفی انتخاب شدند تا دربارهٔ مغالطهٔ انتخاب اول آگاهی پیدا کنند. سخنران به آن‌ها ارزش تغییردادن عقایدشان را آموخت و موقعیت‌های مناسب را برای انجام این کار پیشنهاد داد. در دو آزمون بعدی، این دانشجویان هنوز هم تمایلی به بازاندیشی در پاسخ‌های خود نداشتند.

یکی از دلایل این مسئله تنبلی ذهنی است. برخی از روان‌شناسان به این اشاره می‌کنند که ما ذهن‌های بی‌حوصله‌ای داریم: معمولاً سادگیِ متکی‌بودن به عقاید قدیمی خود را به‌سختی گلاویزشدن با عقاید جدید ترجیح می‌دهیم. بااین‌حال، دلایل مهم‌تری پشت مقاومت ما در برابر بازاندیشی وجود دارد. زیرِ سؤال‌بردن خودمان جهان را پیش‌بینی‌ناپذیرتر می‌کند. ایجاب می‌کند که بپذیریم حقایق ممکن است تغییر کرده باشند و آنچه قبلاً درست بوده ممکن است اکنون اشتباه محسوب شود. بازاندیشی‌کردن دربارهٔ چیزی که عمیقاً به آن باور داریم می‌تواند هویت ما را به خطر بیندازد و این احساس را به ما بدهد که انگار داریم قسمتی از خودمان را از دست می‌دهیم.

معرفی نویسنده
عکس آدام گرانت
آدام گرانت

آدام گرانت نویسنده‌ی آمریکایی است که طی هفت سال متوالی، به عنوان برترین استاد دانشگاه وارتون انتخاب شده است. به عنوان یک روانشناس سازمانی، گرانت بررسی می‌کند که چگونه می‌توانیم انگیزه و معنا را در زندگی پیدا کنیم و حیاتی سخاوتمندانه و خلاقانه‌تر داشته باشیم. او همچنین به عنوان یکی از ۱۰ متفکر تاثیرگذار در زمینه‌ی مدیریت در جهان شناخته شده و نامش اکنون بین نام اعضای گروه ۴۰ زیر ۴۰ مجله‌ی فورچون به چشم می‌خورد. فعالیت‌های گرانت تاکنون در دنیای تجارت و فناوری‌های بزرگ، بسیار تاثیرگذار بوده است و شرکت‌ها تا به امروز، سعی داشته‌اند اصول او را در فرهنگ‌ها و شیوه‌های کاری خود پیاده‌سازی کنند.

نظرات کاربران

حسین
۱۴۰۰/۰۳/۱۶

این کتاب ترجمه روان تر و بهتری نسبت به ترجمه کتاب توسط انتشارات نشر نوین داره. ترجمه نشر نوین با توجه به اینکه زودتر منتشر شده گویا با عجله و بعضی جاها گنگ و نامفهوم است و خوندن رو دشوارتر

- بیشتر
R.ali.H
۱۴۰۰/۰۴/۲۷

کتاب دوباره فکر کن نوشته ادام گرنت، اثری یاددهنده و اثری کاربردی در زندگی روزمره 💯 سلام به همه دوستان 😄🖐️ امروز درمورد این کتاب میخوام نظرمو به اشتراک بزارم که حدود دو هفته طول کشید تا بتونم این کتاب رو تمومش

- بیشتر
blogofski
۱۴۰۰/۱۰/۲۰

کتاب یکم کند پیش میره پس اگه تحمل ندارید و عجول هستید خوندن این کتاب یکمی سخته براتون چون سرراست حرفشو نمیزنه و توضیحات زیادی برای هر مطلب داره. اگه این مورد رو فاکتور بگیرم میتونم بگم که کتاب خوبی

- بیشتر
Farokhnia
۱۴۰۰/۰۷/۱۰

کتابی ارزشمند اثر نویسنده ای خوش فکر. این کتاب به دیدتون وسعت میده و شما رو وادار به فکر کردن در مورد چیزایی میکنه که تا قبل از اون از وجودش ناآگاه بودین. کتاب پر از مثال و داستان های

- بیشتر
روزبه افشار
۱۴۰۰/۰۳/۱۰

کتابی عالی. توصیه می‌کنم. ترجمه‎ هم خیلی خوبه.

محمد گنج خانلو
۱۴۰۰/۱۲/۰۳

دوباره فکر کن اصلا اون چیزی نبود که انتظار شو داشم بیشتر داره راجع تکنیک های مذاکره صحبت میکنه و اینکه چون اختلاف فرهنگی بین ما و نویسنده وجود داره باعث شده تا کتاب زیاد کاربردی نباشه.

تارا
۱۴۰۰/۰۳/۲۸

کتاب سال ۲۰۲۱ منتشر شده چجوری واسه ده سال پیشش نظر می‌دین؟!!

Behnam Kh
۱۴۰۰/۰۹/۰۳

خوندنش رو به همه توصیه میکنم.

°♡کتاب باز♡°
۱۴۰۱/۰۸/۲۱

کتاب خوبی میتونست باشه اگه روانتر بیان میشد..شاید ترجمه اش اینقدرررررر نامناسب بود،من حدود۲۵۰صفحه رو خوندم،ولی نتونستم باهاش ارتباط بگیرم!

نیوشا
۱۴۰۰/۰۳/۲۷

کتاب تازه ۲۰۲۰ چاپ شده اونوقت چطوری برنده گودریدز ۲۰۱۰ شده؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۷۵)
«اگه به گذشته‌ات فکر کنی و با خودت نگی" وای، یک سال پیش من چقدر خنگ بودم"، یعنی توی سال گذشته چیز خاصی یاد نگرفتی
مبین
اگه از جایی که هستین ناراحتین، سوار هواپیما بشین و به ایتالیا برین. شما در ایتالیا هم همون آدم غمگین سابق هستین، فقط مکانتون رو عوض کردین.
blogofski
حقیقت این است که ازدست‌دادن پیشرفت‌های دو سال گذشته بهتر از هدردادن بیست سال آینده است.
blogofski
«جهل و نادانی عموماً بیشتر از علم و آگاهی موجب اعتمادبه‌نفس می‌شود
مبین
هدف از آموختن این نیست که مهر تأییدی بر عقایدمان بزنیم، بلکه این است که عقایدمان را توسعه دهیم.
ܦ߭ܝ‌ܝܝ݅ܝࡅߺ߳ܣ 🕊
«وقتی نظراتم اشتباه از آب در می‌آن، تنها زمانیه که مطمئنم چیزی یاد گرفتم.»
blogofski
ما از افرادی که روند فکری ما را به چالش می‌کشند بیشتر یاد می‌گیریم تا از افرادی که نتایج‌مان را تأیید می‌کنند. مدیران قدرتمند با منتقدان خود بحث کرده و این‌گونه خودشان را قوی‌تر می‌کنند. مدیران ضعیف منتقدان خود را ساکت می‌کنند و این‌گونه خودشان را ضعیف‌تر می‌کنند.
☆Nostalgia☆
جهل و نادانی عموماً بیشتر از علم و آگاهی موجب اعتمادبه‌نفس می‌شود.
R.ali.H
متوجه شده‌ام دانشجویانی که در بیست‌سالگی در مورد برنامه‌های شغلی‌شان بسیار مطمئن هستند، از آن دست افرادی هستند که در سی‌سالگی حسرت‌های عمیقی دارند.
boly
«خسته‌کردن کسی هنگام بحث و متقاعدکردنش، باهم فرق دارند.» تیم کریدر
blogofski

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان