دانلود و خرید کتاب جمهوری تونس احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری تونس اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری تونس

معرفی کتاب جمهوری تونس

کتاب جمهوری تونس اثری از احمد علامه فلسفی است که به معرفی ویژگی‌های طبیعی، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، جاذبه‌های گردشگری و روابط ایران با این کشور می‌پردازد. 

درباره کتاب جمهوری تونس

کشور تونس که در دنیا با نام رسمی جمهوری تونس شناخته می‌شود یکی از کشورهای آفریقایی است. این کشور با الجزایر، لیبی و دریای مدیترانه همسایه است و مردم آن به زبان عربی صحبت می‌کنند. کشور تونس ۱۱٬۸۳۹٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد. و سابقه حضور انسان‌ها در این کشور به عصر سنگ برمی‌گردد؛ چیزی در حدود دویست هزار سال پیش.

احمد علامه فلسفی در این کتاب نگاهی به ویژگی‌های جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تونس انداخته است. او همچنین رابطه‌ای را که میان این کشور و ایران برقرار است بررسی کرده و فصلی را هم به معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور تونس اختصاص داده است.

کتاب جمهوری تونس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات و مباحث کشورشناسی، مخاطبان کتاب جمهوری تونس هستند.

بخشی از کتاب جمهوری تونس

تونِس نام کشوری با مساحت ۱۶۳٬۶۱۰ کیلومتر مربع و با جمعیت ۱۴ میلیون نفر در شمال آفریقا و جنوب دریای مدیترانه است که از غرب با الجزایر و از شرق و جنوب با لیبی هم‌مرز است. پایتخت این کشور شهر تونس است. زبان رسمی تونس ، عربی است .

تاریخچه -در اواسط قرن نوزدهم میلادی به تدریج نفوذ استعمار اروپایی در تونس بیشتر شد. اروپاییان ابتدا از نظر مالی و تجاری و سپس از نظر سیاسی، نظامی، فرهنگی و دینی در تونس نفوذ کردند. در سده نوزدهم فرانسه و بریتانیا، شروع به دخالت در امور این کشور کردند. فرانسه برابر پیمان باردو که در سال ۱۸۸۱ میلادی بسته شد، تونس را مستعمره خود نمود. با آغاز جنگ جهانی دوم، ارتش آلمان برای تقویت پایگاه متحدین در شمال آفریقا، در تونس نیرو پیاده کرد.

ارتش متجاوز فرانسه در ۲۴ آوریل ۱۸۸۱ میلادی تونس را اشغال کرد. در سال ۱۹۴۳ نیروهای ارتش آلمان از تونس عقب‌نشینی کردند و تونس به کنترل متفقین درآمد. هم زمان با موج استقلال خواهی در آفریقا پس از جنگ جهانی دوم، نیروهای ملی‌گرا و مذهبی فعالیت‌های خود را جهت استقلال تونس آغاز کردند که در نهایت بر اساس مقاوله نامه‌ای که در ۲۰ مارس ۱۹۵۶میلادی در پاریس به امضا رسید، تونس به عنوان کشوری مستقل اعلام موجودیت نمود.

پنج روز پس از استقلال، انتخابات مجلس ملی مؤسسان (المجلس القومی التأسیسی) برگزار و حزب "دستور جدید" با ۹۸.۹٪ آرا به پیروزی رسید. بر این اساس، "حبیب بورقبیه" رهبر حزب دستور که نقش موثری در ساماندهی به فعالیت‌های استقلال طلبانه مردم تونس داشت، به عنوان نخست وزیر نظام سلطنتی انتخاب شد. به این ترتیب، اولین حکومت بعد از استقلال در تونس شکل گرفت.

بورقیبه که تحصیلات دانشگاهی را در فرانسه گذرانده بود، ابتدا تحولات وسیعی در نظام اداری ایجاد کرد و سازمان های قدیمی را کاملاً دگرگون ساخت. وی با انجام دادن اصلاحاتی در دوره نخست وزیری به تحکیم پایه های قدرت خویش پرداخت. تونس در ۱۹۵۶ از فرانسه استقلال پیدا کرد و حبیب بورقیبه در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۱۹۵۷ اولین رئیس‌جمهور و حاکم مطلقه این کشور بود.

حبیب بورقیبه بدنبال یک دوره اعتراضات محدود و خیابانی مردم پس از ۳۱ سال استبداد و حکومت با مشت آهنین، در سال ۷ نوامبر ۱۹۸۷ به دست زین‌العابدین بن علی، افسر عالیرتبه پلیس، سرنگون شد. حبیب بورقیبه در ۶ آوریل ۲۰۰۰ در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان