دانلود و خرید کتاب قلعه حیوانات جورج اورول ترجمه آیدین مظفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول

کتاب قلعه حیوانات

نویسنده:جورج اورول
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات اثر ماندگار جرج اورول، نویسنده و روزنامه‌نگار معروف قرن بیستم است. این کتاب در قالب داستانی نمادین به شرایط حاکم بر شوروی سابق اشاره دارد و در همان زمانی که نوشته شده بود، به دلیل روابط خوب انگلیس و شوروی، مجوز چاپ هم نگرفت.

درباره کتاب قلعه حیوانات

 کتاب قلعه حیوانات داستانی جذاب از حیوانات مزرعه آقای جونز است که در اقدامی انقلابی او را از مزرعه بیرون می‌کنند! آن‌ها می‌خواهند اداره کارهای مزرعه را خودشان به دست بگیرند و هدفشان این است که تمام حیوانات مزرعه به برابری، رفاه و آسایش برسند. 

گروهی از خوک‌ها، رهبری جنبش و شورش علیه آقای جونز را به عهده می‌گیرند اما طولی نمی‌کشد که آن‌ها هم به رهبری خوکی به اسم «ناپلئون» شروع به بهره‌کشی از حیوانات دیگر می‌کنند و مشکلات جدید به وجود می‌آید.

اورول با نوشتن کتاب قلعه حیوانات به‌طور غیرمستقیم، شرایط حاکم بر شوروی سابق را شرح داده بود. او با نوشتن این اثر انتقادی بر استبداد طبقه حاکم شوروی کرده بود چراکه معتقد بود نظام شوروی به یک دیکتاتوری تبدیل شده‌ است. در رمان پیش‌رو، انقلاب حیوانات مزرعه، نماد انقلاب کارگری بر ضد نظام سرمایه‌داری و سرنوشت آن است.

کتاب قلعه حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب قلعه حیوانات را به تمام دوست‌داران آثار بزرگ نویسندگان دنیا پیشنهاد می‌کنیم. جرج اورول در این کتاب مدل حکومتی اتوپیامحور(آرمان‌شهری) را که در نیمه نخست سده بیستم بسیار محبوب بود، به چالش می‌کشد. بنابراین این اثر می‌تواند توجه دوست‌داران رمان‌های اجتماعی را هم به خود جلب کند. 

درباره جرج اورول

اریک آرتور بلر با نامِ مستعار جُرج اوروِل، ۲۵ ژوئن سال ۱۹۰۳، در شهر موتیهاری، بهار (استان هند) در راج بریتانیا زاده شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر مشهور قرن بیستم بود و زمانی که اریک یک ساله بود، مادرش او و خواهر بزرگترش را به انگلستان برد.

زندگی در محیطی طبقاتی در هند و انگلیس باعثِ نگاهِ ویژه او به فقر شد؛ موضوعی که مهم‌ترین عنصرِ رمان‌ها و نوشتارهای جرج اورول را تشکیل می‌دهد. در جوانی برای کسب تجربه مدتی را در بین فقرا، بی‌خانمانان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس گذراند و بعضی مواقع در ظرفشوییِ یک هتل کار می‌کرد. در این زمان شروع به نوشتن تجربیات خود کرد که به نخستین کتابش آس و پاس‌ها در پاریس و لندن منجر شد. پس از انتشار این کتاب، به رمان‌نویسی پرداخت و دو رمان نخستش نیز بر اساس همین تجربیاتش در برمه (روزهای برمه) و انگلیس (دختر کشیش) شکل گرفت. هوای تازه آخرین رمان او پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است. 

در سال‌های نخستین جنگ به روزنامه‌نگاری و نقد کتاب پرداخت، ولی در سال ۱۹۴۳ پس از مرگ مادرش کار بر روی رمانی که تا امروز به آن مشهور است یعنی قلعه حیوانات را آغاز کرد. باید خاطرنشان ساخت اورول را بیشتر برای دو کتاب سرشناس و پرفروشش قلعه حیوانات و رمان ۱۹۸۴ می‌شناسند. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتابِ دیگری از یک نویسنده قرن بیستمی، فروش داشته‌اند.

اورول در بیستم ژانویه ۱۹۵۰، هفت ماه پس از چاپ کتاب ۱۹۸۴، درگذشت. به درخواست خودش، پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را در گورستانی گمنام و پرت در دهکده‌ای به نام ساتن کورتینی در نزدیکی آکسفورد به خاک سپردند.

بخشی از کتاب قلعه حیوانات

وقتی میجر دید همه مستقر شده‌اند و منتظر شروع صحبت‌های او هستند، با سرفه‌ای سینه‌اش را صاف کرد و این طور آغاز نمود: «رفقا، به حتم همگی تا حالا راجع به خواب عجیبی که دیشب دیده‌ام، شنیده‌اید. درباره خود خواب، بعدتر صحبت خواهم کرد. در ابتدا می‌خواهم مطلب دیگری را بگویم. رفقا، فکر نمی‌کنم که من، بیش از چند ماهی در بین شما باشم و به همین دلیل احساس می‌کنم که موظفم تا تجاربم را با شما در میان بگذارم. من عمری دراز داشته‌ام و در همین طویله، فرصت بسیاری برای تفکر یافتم و می‌توانم ادعا کنم که در حد هر موجود زنده‌ای به ماهیت زندگی بر روی زمین پی برده‌ام و مطلبی که می‌خواهم برایتان بگویم در همین باره است.

حالا رفقا! می دانید ماهیت زندگی ما چیست؟ بیایید با آن روبرو شویم: زندگی ما رنج آور، برده‌وار و کوتاه است. ما به دنیا می‌آییم، به ما تنها آن اندازه غذا داده می‌شود که نای نفس کشیدن داشته باشیم و هر کداممان که این توانایی را دارا بودیم، با زور، به کار گرفته می‌شویم و دیر یا زود که استفاده خود را از دست دادیم با بی‌رحمی، سلاخی می‌شویم. هیچ حیوانی در انگلستان وجود ندارد که بعد از یک سالگی، معنای شادی و فراغت را بداند؛ هیچ حیوانی در انگلستان آزاد نیست؛ زندگی حیوانات، چیزی جز رنج و بردگی نیست و این حقیقتی مسلم و آشکار است.

ولی آیا این، واقعاً بخشی از حقیقت زندگی است؟ آیا دلیل این نوع زندگی آن است که سرزمین‌مان چنان فقیر است که قابلیت تأمین رفاه ساکنانش را ندارد؟ نه رفقا! صدها بار نه! انگلستان خاکی حاصل‌خیز و آب و هوایی مساعد دارد و توانایی تهیه غذای فراوان، برای جمعیتی بسیار بیشتر از حیوانات کنونی خود را داراست. همین مزرعه ما قدرت نگهداری از دوازده اسب و بیست گاو و صدها گوسفند را دارد، طوری که همهٔ آنان در رفاهی به سر ببرند که در حال حاضر در رویای ما نیز نمی‌گنجد؛ پس چرا ما زندگی‌ای چنین نکبت بار داریم؟ چون تقریباً تمام دست‌رنج بردگی ما توسط انسان‌ها ربوده می‌شود؛ بله رفقا! پاسخ علت تمام مشکلات ما یک چیز است و آن چیز در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن کلمه «انسان» است. انسان تنها دشمن حقیقی ماست. با از میان برداشتن انسان، ریشهٔ تمام گرسنگی‌ها و اضافه‌کاری‌ها می‌خشکد.

انسان تنها موجودی است که بدون تولید، فقط مصرف می‌کند؛ او شیر نمی‌دهد، تخم نمی‌گذارد، او برای کشیدن گاوآهن خیلی ضعیف است، نمی‌تواند آن قدر سریع بدود که خرگوش شکار کند؛ ولی با این حال سرور تمام حیوانات شده است؛ از آن ها کار می‌کشد و در مقابل، کمترین مقدار غذا را به آن ها می‌دهد تا فقط از گرسنگی تلف نشوند و بقیه را برای خود بر می‌دارد. تلاش ما زمین را کشت می‌کند و کود ما حاصل‌خیزش می‌سازد، ولی هیچ کدام جز پوستی بر استخوان نداریم. شما ای گاوهایی که مقابل من نشسته‌اید! پارسال چند هزار گالن شیر داده‌اید و آن شیرها که باید باعث تقویت گوساله‌های‌تان می‌شد، کجا رفت؟ قطره قطره آن ها به شکم دشمنان‌مان سرازیر شد.

شما مرغ‌ها! همین سال قبل چقدر تخم گذاشتید و از چند تای آن ها جوجه به دنیا آمد؟ بقیه تخم‌ها همه به بازار رفت و پولش به جیب جونز و خانواده‌اش سرازیر شد.

و تو کلوور! چهار کره‌ات که حالا هنگام پیری باید کمک حال و مایه شادی حیاتت باشند، کجا هستند؟ همهٔ آن ها در یک‌سالگی به فروش رفتند و تو دیگر هرگز، هیچ یک را نخواهی دید. در ازای از دست دادن چهار کره‌ات و جان کندن مداوم در مزرعه جز جیره‌ای ناچیز و گوشه کوچکی از طویله چه داشته‌ای؟

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

Rzhr 44
۱۴۰۰/۰۹/۲۰

این کتاب جنبه های مختلفی از یک حکومت رو برای خواننده به شکل یک داستان جذاب با فضاسازی متفاوت و استفاده از تشبیه های به شدت هوشمندانه بیان میکنه. موضوعات زیر در این داستان گنجونده شده : حکومت دیکتاتوری، شکل گیری یک

- بیشتر
mthr
۱۴۰۰/۱۰/۱۴

حکومت حیوانات جالبه نه؟ دنیایی ک حیوانات بشن حکماش و حیوان هایی ک بشن انسان نما فوق العاده زیبا

alirezaabolhassani
۱۴۰۰/۱۲/۱۳

سلام کتاب فوق العاده عالی هستش و به نظرم ازون کتاباییه که باید به لیست حداقل یبار خواندنی ها اضافه بشه ، من ترجمه امیر امیرشاهی رو خوندم و خیلی خوب بود . پیشنهاد میکنم نه تنها این کتاب بلکه

- بیشتر
کاربر ۳۶۱۷۲۹۴
۱۴۰۰/۱۰/۲۳

تا اندازه ای درست گفته ، اما مغالطه هم زیاد داره

کاربر 3681027
۱۴۰۰/۱۰/۱۹

عالی بود

H.B
۱۴۰۲/۰۷/۰۱

به نقاط ضعف و اتفاقاتی که باعث میشود انقلاب از دست برود به خوبی اشاره کرده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
جنگ، جنگ است و فقط انسان مُرده، انسان خوب است.»
blogofski
هیچ‌گاه به کسانی که می‌گویند انسان و حیوان منافعی مشترک دارند یا نفعشان در گرو یکدیگر است اطمینان نکنید؛ این سخنان دروغ مطلق است؛ انسان به منفعت هیچ موجودی نمی‌اندیشد.
blogofski
هر موجودی که روی دو پا راه می‌رود دشمن است و هر موجودی که روی چهار پا راه می‌رود یا بال دارد دوست است. همچنین به خاطر بسپارید که در این مبارزه علیه انسان‌ها، نباید خود را همانند آن‌ها کنیم؛ حتا اگر پیروز شدید، از عادات او بپرهیزید! هیچ حیوانی نباید در خانه زندگی کند! در تخت‌خواب بخوابد، یا لباس به تن کند، یا الکل بنوشد یا دخانیات مصرف کند؛ نباید به پول دست بزند، یا وارد امور تجاری شود. تمام رفتارهای انسانی پلید هستند و مهم‌تر از همهٔ این‌ها، هیچ حیوانی نباید به هم‌نوع خود ظلم کند.
blogofski
کلوور گفت: «چشم‌هایم درست نمی‌بینند؛ حتا وقتی که جوان هم بودم نمی‌توانستم این نوشته‌ها را بخوانم، اما به نظرم آمد که شکل دیوار متفاوت با آن چیزی است که قبلاً دیده بودم. آیا قوانین هفتگانه همان‌ها هستند؟» بنجامین برای یک بار در کل زندگی‌اش رضایت داد که از قانون خود سرپیچی کند و با صدای بلند، نوشته‌های دیوار را خواند. بر روی دیوار چیزی جز یک فرمان نبود: «تمام حیوانات برابرند، اما بعضی از آن‌ها برابرترند!»
Ehsanirani_ir
رفقا! می دانید ماهیت زندگی ما چیست؟ بیایید با آن روبرو شویم: زندگی ما رنج آور، برده‌وار و کوتاه است. ما به دنیا می‌آییم، به ما تنها آن اندازه غذا داده می‌شود که نای نفس کشیدن داشته باشیم و هر کداممان که این توانایی را دارا بودیم، با زور، به کار گرفته می‌شویم و دیر یا زود که استفادهٔ خود را از دست دادیم با بی‌رحمی، سلاخی می‌شویم.
blogofski
مهمانان عزیز احتمالاً پرچم سبزی را که بالای دکل در اهتزاز است، دیده‌اند؛ شاید متوجه شدهاند که شاخ و سُم سفید رنگی که پیش از این برآن نقش بسته بود، حذف شده است و پس از این نیز پرچم به رنگ سبز خالص خواهد بود.
Ehsanirani_ir
خدا به من دُم داده تا مگس‌ها را برانم؛ ولی کاش نه دمی می‌آفرید و نه مگسی»
Fatima
دست وجه تمایز انسان است و با آن مرتکب اعمال پلیدش می‌شود.»
blogofski
گفت: «موریل، فرمان چهارم را برایم بخوان! مگر در این فرمان نوشته نشده که نباید روی تخت‌خواب خوابید؟» موریل فرمان چهارم را دست و پا شکسته خواند: «این‌جا نوشته شده هیچ حیوانی نباید با ملافه بر تخت بخوابد!» بسیار عجیب بود که کلوور هر چه به ذهنش فشار آورد، نتوانست کلمهٔ ملافه را در جمله فرمان چهارم به خاطر بیاورد؛ ولی حالا این کلمه بر دیوار نوشته شده بود و خُب به طور حتم همین بوده است.
Ehsanirani_ir

حجم

۸۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان