دانلود و خرید کتاب طاووس بهشتیان محمدرضا کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طاووس بهشتیان اثر محمدرضا  کریمی

کتاب طاووس بهشتیان

امتیاز:
۵.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب طاووس بهشتیان

محمدرضا کریمی( -۱۳۳۵)،‌پژوهشگر دینی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «شبهه‌ای نیست که خداوند رحمان و رحیم امّت اسلام را به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم هدایت فرمود، و امّت پس از آن حضرت به گمراهی افتادند، زیرا فرقه‌ها شدند و اختلافات کردند و به جان یکدیگر افتادند، و یکدیگر را کشته و زدند و تبعید نموده، و تحت فشار و آزار قرار دادند، و یکدیگر را لعن و تکفیر و تفسیق نمودند، و آنچه را هم که از ظلم و ستم درباره یکدیگر انجام ندادند در واقع از دستشان برنمی‌آمد، نه اینکه ائتلافی در بین باشد. باید فهمید که تقصیر این گمراهی و اختلافات و مفاسد با کیست؟ آیا با خداست؟ خداوند سبحان در این آیه کریمه می‌فرماید: تقصیر من نیست، زیرا من قومی را که هدایت کردم گمراه نمی‌کنم، بلکه پس از هدایت برای آنان بیان می‌کنم چیزی را که از گمراهی و اختلاف و مفاسد پرهیز کنند و محفوظ بمانند، و پس از آن خودشان می‌دانند (و از طرف من جبر و قهری نسبت به اجراء آنچه بیان فرمودم نیست). و نیز باید دانست چیزی که سبب گمراهی و اختلاف امّت شده چه بوده است؟ و چه چیزی را کم داشتند که کارشان به اینجا کشید؟ و البتّه معلوم است که همه چیزشان کامل بود، و نزاع و اختلاف از روزی که شروع شد تا به امروز فقط بر سر ریاست بر امّت و خلافت و جانشینی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم بوده و تمام ستم‌ها و مفاسد و مشکلات امّت از همین نزاع بر سر ریاست بر امّت برخاسته، زیرا گفتند خداوند حکیم کسی را به عنوان سرپرست و قیم و خلیفه و جانشین رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم تعیین نکرده که ما مُلْزَم باشیم زیر بار او رفته و قلاّده تبعیت تامّ و تمام او را آویزه گردن نمائیم.»

نظرات کاربران

nasser_behdarvand
۱۳۹۵/۰۳/۱۵

کتاب خوبی بود بیشتر کتاب در حوزه ی مهدویت بذارید ، ممنون

Ati
۱۳۹۹/۰۱/۱۹

ممنون از خواندن این کتاب لذت بردم و مطالب خوبی یاد گرفتم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
به میمنت و برکت وجود او همه بندگان روزی می‌خورند، و به سبب وجود مقدّس اوست که زمین و آسمانها برپاست.
سیّد جواد
اگر از عمر دنیا باقی نمانده باشد مگر یک روز، خداوند متعال آن روز را آن قدر طولانی فرماید تا آنکه برانگیزاند در آن روز مردی از اهل‌بیت من که نام او موافق نام من باشد، و زمین را پس از آنکه از ظلم و جور پر شده باشد، از عدل و داد پر گرداند.
سیّد جواد
رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم فرمودند: به حقّ آن خدائی که جانم در قبضه قدرت اوست نزدیک است عیسی فرزند مریم نازل شود، و صلیب‌های نصاری را شکسته، و خوک‌ها را بکشد، و جزیه را برطرف نماید ـ یعنی از ایشان به غیر اسلام چیزی قبول نکند، و چندان مال را فراوان گرداند که مال را دهند و کسی قبول نکند ـ یعنی فقیری یافت نشود ـ. آنگاه حضرت فرمودند: چگونه خواهید بود زمانی که فرزند مریم در میان شما نازل شود و امام شما از شما باشد ـ یعنی حضرت مهدیّ علیه‌السلام
سیّد جواد
به عنایت نظری کن که من دلشده را نرود بی‌مدد و لطف تو کاری از پیش
سیّد جواد
اوست که منتقم خونهای قصاص نشده محمّد و آل محمّد علیهم‌السلام ـ که تنها و یگانه عزیزان بارگاه قربِ قدس پروردگار هستند ـ می‌باشد.
سیّد جواد
فَإِنّا صَنائِعُ رَبِّنا، وَالنّاسُ بَعْدُ صَنائِعُ لَنا: ما پرداخته دست ذات اقدس ربوبی بوده و دیگران در مرتبه‌ای مادون این مرتبه پرداخته دست ما هستند، و آنچه بدان محتاجند را باید از ما بگیرند
سیّد جواد
معرفت و دانش تفصیلی به امام خود پیدا کن، پس بدرستیکه پس از تحصیل معرفت نسبت به امام علیه‌السلام ـ و آگاهی از نقش سازنده‌ای که در به ثمر رسیدن موجودات کارگاه ایجاد دارد ـ جلو یا عقب افتادن ظهور دولت حقّه ضرری به تو نمی‌رساند.
سیّد جواد
امامت چیست؟ و امام کیست؟ «امامت» در لغت به معنای «پیشوایی»، و در اصطلاح دین ریاستی است عمومی بر جمیع افراد امّت، در تمام امور دین و دنیا، به حساب نیابت و خلافت از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم. قهراً پس از آنکه شخص امام معین شد، اطاعتش در همه چیز بر همه کس واجب و لازم است مانند وجوب و لزوم اطاعت از رسول. شیعه و اهل سنّت هر دو، امامت را به همینگونه تعریف کرده‌اند.
سیّد جواد
اوست که خدا به کفّ با کفایتش زمین را از لوث وجود ملحدین و منافقین پاکیزه فرموده، و بانگ توحید واقعی که توأم با هیچگونه شرکی نباشد، یعنی توحید در مقام الوهیت، توحید در مقام نبوّت و توحید در مقام امامت و ولایت ولی اللّه‌ الاعظم، در سراسر گیتی طنین‌انداز خواهد بود.
سیّد جواد
ـ اوست که خلقت، به وجود نازنینش به غایت مقصودش واصل می‌گردد. ـ اوست که در سرای دیگر، میزان و معیار اعمال خلائق بوده، و اعمال بندگان به او سنجیده می‌شود. ـ اوست که محبّتش محبّت حقّ تعالی است. ـ اوست که اطاعتش اطاعت حقّ تعالی است. ـ اوست که رضایتش رضایت حقّ تعالی است. ـ اوست که بغض نسبت به او بغض حقّ تعالی است. ـ اوست که دشمنی با او دشمنی با حقّ تعالی است. ـ اوست که دشنام به او دشنام به حقّ تعالی است. ـ اوست که اعراض از درگه او اعراض از درگه حقّ تعالی است. ـ اوست که دیدگان همه انبیاء و اوصیاء علیهم‌السلام در انتظار رؤیت جمالش می‌باشد. ـ اوست که موعود قرآن، موعود خاتم الانبیاء، و موعود اوصیاء کرام آن سرخیل سلسله رسولان علیهم‌السلام است.
سیّد جواد

حجم

۱۸۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱۸۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان