دانلود و خرید کتاب دانشگاه و دانشجوی انقلابی حسن قدوسی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانشگاه و دانشجوی انقلابی اثر حسن قدوسی‌زاده

کتاب دانشگاه و دانشجوی انقلابی

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۳.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دانشگاه و دانشجوی انقلابی

کتاب دانشگاه و دانشجوی انقلابی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته حسن قدوسی‌زاده است که  در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب دانشگاه و دانشجوی انقلابی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

در این کتاب با دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب درباره دانشگاه و دانشجوی انقلابی آشنا خواهید شد.

آنچه در این کتاب آمده گلچینی جذاب و دلنشین از بیانات رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدّظلّه العالی است که در طول سال‌های ۹۴ - ۶۸ در جمع استادان دانشگاها، دانشجویان، مسئولین کشوری و آحاد مردم ایراد گردیده و در سه فصل و بیش از ۱۵۰ نکته به شرح زیر تدوین و تنظیم شده است:

  • فصل اول: آشنایی اجمالی با انقلاب اسلامی
  • فصل دوم: ویژگی‌ها و وظایف دانشگاه انقلابی
  • فصل سوم: ویژگی‌ها و وظایف دانشجوی انقلابی

امید است این کتاب در آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان و نسل جوان انقلابی کشور با وظایف خویش مؤثر واقع گردد و مقدمات حضور انقلابی آنان را بیش از پیش در مجامع علمی و فرهنگی فراهم آورد.

 خواندن کتاب دانشگاه و دانشجوی انقلابی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان و اساتید دانشگاه مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب دانشگاه و دانشجوی انقلابی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

دانشگاه مهم‌ترین زیرساخت پیشرفت و توسعهٔ کشور است؛ یعنی هیچ‌یک از زیرساخت‌های گوناگون کشور اهمیت و نقش دانشگاه را ندارد؛ چون دانشگاه نیروی انسانی را تربیت می‌کند که مهم‌ترین سرمایهٔ کشور نیروی انسانی است. از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدف‌گذاری‌های سیاسی و اجتماعی.

کمتر محیطی را _ شاید محیط دیگری را نشود پیدا کرد _ می‌توان پیدا کرد که مثل دانشگاه این دو جریان در آن به طور موازی همواره جوشش داشته باشد؛ هم جریان علم و تحقیق که مایهٔ حیات جامعه و عزّت جامعه است و عزّت علمی به دنبال خود عزّت اقتصادی، عزّت سیاسی، عزّت بین‌المللی را می‌آورد، در دانشگاه‌هاست، و هم آن مسئلهٔ آرمان‌گرایی که به‌ظاهر به مسئلهٔ علم ارتباطی هم ندارد، اما در همه جای دنیا انتظار از دانشگاه‌ها به خاطر حضور دانشجو این است که در زمینهٔ ترسیم آرمان‌ها و گرایش به تحصیل این آرمان‌ها و رسیدن به این آرمان‌ها، دانشگاه فعال باشد. این دیگر مربوط می‌شود بخصوص به دانشجو؛ جوانیِ دانشجو، سن دانشجو، آمادگی‌های روحی دانشجو، که این اقتضا را به دانشگاه می‌دهد. این، انتظار از دانشگاه است.‌

دانشگاه، موتور پیشرفت کشور است

دانشگاه، موتور پیشرفت کشور است؛ در این هیچ تردیدی نیست. اگر یک ملتی عزّت می‌خواهد، اگر استقلال می‌خواهد، اگر اقتدار می‌خواهد، اگر ثروت می‌خواهد، باید دانشگاه خود را تقویت کند. خوشبختانه این نکته در ذهنیت مسئولین کشور جا افتاده است؛ همه این را درک کرده‌اند که باید به دانشگاه اهمیت بدهند.

دانشگاه نظام جمهوری اسلامی، باید کسانی را تربیت کند که تکیهٔ این نظام، به آن‌ها باشد

دانشگاه نظام جمهوری اسلامی، باید کسانی را تربیت بکند که تکیهٔ این نظام، به آن‌ها باشد. یعنی این نظام، از لحاظ علمی و عملی و مدیریت و گشودن گره‌های ریز و درشت بر سر راه زندگی این ملت، به آن‌ها تکیه کند. مگر غیر از این است؟ دانشگاه برای چیست؟ مگر بی‌علم، می‌شود زندگی کرد؟ می‌شود پیش رفت؟ می‌شود به حقوق ملی خود واقف شد، یا آن حقوق را به دست آورد، یا در راه آن‌ها به مبارزاتِ درست دست زد؟ ملتی که علم ندارد، محکوم به عقب‌ماندگی و ذلّت و بارکشی و بداخلاقی و دون و فرودستی در معادلات جهانی است.

محیط دانشگاه را به گونه‌ای آماده کنید که حزب‌اللهی در آن رشد کند

باید در محیط دانشگاهی خودتان، اسلام را به حد اعلی پاس بدارید. کاری کنید غریبه‌ها آن‌هایی که از انقلاب و اسلام غریبه‌اند احساس نکنند که کار زیر نگین آن‌هاست؛ حرف من، این است. البته با آقای دکتر فاضل مکرر خصوصی صحبت کرده‌ایم. این نکته را من به ایشان گفتم، حالا هم به همهٔ شماها عرض می‌کنم. محیط را محیطی بکنید که حزب‌اللهی در آن محیط رشد کند.

دشمنان ما در تبلیغات دنیایی، سعی می‌کنند حزب‌اللهی را چهرهٔ بدی نشان بدهند. حزب‌اللهی را عبارة اُخرایِ یک آدم بی‌همه‌چیز و یک لات تصور می‌کنند! نخیر، خود این آقای دکتر فاضل، یک حزب‌اللهی است. حزب‌اللهی، یعنی این. حزب‌اللهی، یعنی آنکه در خدمت خداست و هیچ وابستگی تشکیلاتیِ سیاسی، جز وابستگی به انقلاب و اساس انقلاب که ارادهٔ الهی است ندارد. اوایل هم آن لیبرال‌ها خیلی تلاش می‌کردند این عنوان را خراب کنند. من یادم می‌آید همان وقت هم اتفاقاً یک پزشک در هیئت دولت، اول کسی بود که من دیدم با افتخار گفت: این‌قدر می‌گویند حزب‌اللهی، من خودم یک حزب‌اللهی‌ام. آن هم یک پزشک بود که در یک رتبهٔ بالای دولتی بود.

باید کوشش بکنید که جناح حزب‌اللهی کشور، دانشگاه، مدیریت، یعنی آنکه خودش را متعلّق به این انقلاب می‌داند، برای انقلاب و این ملت دل می‌سوزاند، هیچ وظیفه‌ای هم برای خودش، جز خدمتِ به این کشور و این انقلاب قائل نیست، احساس کند که در اینجا خودی است.۶۰


نظرات کاربران

فآطمه
۱۴۰۰/۱۱/۱۴

متن روان و ساده خوبی دارد.

الف
۱۴۰۰/۰۱/۲۳

از کتاب هایی که به درد زباله دونی میخوره!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
اگر انقلاب اسلامی، ضعیف و پیر و ناتوان شده بود، چرا برای مقابله با آن میلیاردها دلار خرج می‌کنند؟! اگر انقلاب اسلامی از نفس افتاده بود، چرا آمریکا با همهٔ سازوبرگ سیاسی و تبلیغاتی خود به میدان مبارزه با این انقلاب می‌آید و روز به روز لحن خود را خشن‌تر می‌کند؟ نخیر؛ این انقلاب، زنده و توفنده و رو به پیش است و حرکت انقلاب و خطوط اساسی آن همچنان زنده است.
Sobhan Naghizadeh
امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام) به صحابی خود فرمود: «اگر تو گوهر درخشانی در دست داشته باشی که قدر آن را بشناسی، همهٔ دنیا هم که جمع شوند و بگویند این ریگ است، باور نمی‌کنی؛ اگر یک ریگ هم در دستت بگیری و همهٔ دنیا شهادت بدهند که الماس است، باز هم باور نمی‌کنی! مهم این است که بدانی چه در دست داری.»
فآطمه
نسبت به آینده احساس مسئولیت کنند؛ برای خودشان دیدگاه تعریف کنند
فآطمه
من بعکس کسانی که احساس می‌کنند جوان نمی‌تواند طرف خطاب قرار گیرد مسئولیتی ندارند و برای جوهر وجود جوان احترام و ارزشی قائل نیستند معتقدم که امروز یکی از سنگین‌ترین بارهای مسئولیت بر دوش شما جوانان است.
Sobhan Naghizadeh
شناخت مغالطه یکی از هنرهاست. ما بتوانیم جوان خودمان را آشنا کنیم به اینکه مغالطه چیست، تا بتواند مُچِ مغالطه‌کننده را بگیرد. بگوید این قضیه‌ای که درست کردی، اینجایش اختلال و اشکال دارد. قدرت تحلیل سیاسی این است؛ بایستی این را در جوان به وجود آورد.
Sobhan Naghizadeh
بنده وقتی در مجامع دانشجویی شرکت می‌کنم _ شماها یا بوده‌اید و از نزدیک دیده‌اید، یا از تلویزیون مشاهده کرده‌اید _ می‌بینید که چندین هزار دانشجو چه ابراز احساساتی می‌کنند. من می‌دانم در همین مجموعهٔ چند هزار نفری، درصد قابل توجهی هستند که به شخص من اعتراض دارند؛ ولی اگر بنا باشد محبت خودم را بین این مجموعه تقسیم کنم، سهم آن‌ها را یک مثقال کمتر نخواهم گذاشت. این‌ها هم جوانند، این‌ها هم فرزندان و بچه‌های من هستند، این‌ها هم دانشجوهای این کشورند.
Sobhan Naghizadeh
عده‌ای سعی می‌کنند جوان ایرانی را با بهانه‌های گوناگون، به سمت مسائل سرگرم‌کننده، موسیقی‌های مضر، سرگرمی‌های جنسی و از این قبیل سوق دهند. این همان لجنزاری است که جوان غربی و جوان آمریکایی و اروپایی را در خودش غرق می‌کند؛ این چیز تقلیدکردنی‌ای نیست. در مقابل این بایستید.
Sobhan Naghizadeh
این ملت و این تاریخ به شما نیاز دارد؛ باید خودتان را آماده کنید. اگر شما در میدان باشید، آیندهٔ بسیار درخشانی در انتظار این کشور است.
Sobhan Naghizadeh
دانشگاه، موتور پیشرفت کشور است؛ در این هیچ تردیدی نیست.
Sobhan Naghizadeh
یک وقت، امام در یکی از پیام‌هایشان فرمودند «فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی، عبارت است از تربیت جوانانی که این‌طور در راه خدا، مخلصانه به آب و آتش می‌زنند.» حقیقتاً هم انسان‌سازی، تربیت انسان‌های صالح، ایجاد آدمهای اسوه که انسان بتواند به آن‌ها افتخار کند از هر فتحی بالاتر و از هر بُردی با ارزشتر است.
Sobhan Naghizadeh

حجم

۱۱۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۱۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان