دانلود و خرید کتاب جذبه مشرقی حسین سروقامت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جذبه مشرقی اثر حسین سروقامت

کتاب جذبه مشرقی

انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جذبه مشرقی

کتاب جذبه مشرقی نوشته حسین سروقامت است. کتاب حاضر، شامل چهل روایت از زنان و مردان نواندیشِ نومسلمان است. این اثر پیش از آن‌که به صورت کتاب در اختیار خوانندگان عزیز قرار گیرد، طی دوره‌ای چندساله به تفکیک در مجلات «پیام زن» و «راه رشد» منتشر شده است. 

درباره کتاب جذبه مشرقی

شما ممکن است در طول حیات خود افراد متعددی را دیده باشید که شغلشان را تغییر داده‌اند؛ از حرفه‌ای دست برداشته، به حرفهٔ دیگری گراییده‌اند. هم‌چنین اشخاصی را دیده‌اید که با همسر خویش متارکه کرده، همسر دیگری اختیار کرده‌اند. یا محل زندگی خود را تغییر داده، جلای وطن نموده، در نقطهٔ دیگری از جهان سکونت گزیده‌اند. و یا حتی دست از برخی عقاید خود شسته، اعتقادات دیگری را جای‌گزین آن‌ها کرده‌اند. قطعاً هریک از شما برخی از این افراد را مشاهده کرده‌اید، اما تاکنون چند نفر را دیده‌اید که از دین خود روگردان شده، به دین دیگری گرویده باشند؟ این کتاب روایت کسانی است که دین‌شان را تغییر داده‌اند.

خواندن کتاب جذبه مشرقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جذبه مشرقی

ـ برج‌های دوقلو را که زدند، من کنجکاو شدم بدانم اسلام چه دارد که این‌قدر پیرامون آن سیاه‌نمایی می‌کنند. مگر این دین از چه چیزی سخن می‌گوید که این همه می‌کوشند صدای آن را خفه کنند؟! من مطمئنم بعد از یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱، بر تعداد مسلمانان جهان افزوده شد. قرآن این را بشارت می‌دهد: ﴿وَ مَکرُوا وَ مَکرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْمَاکرِینَ﴾۳؛ آنان مکر کردند، خدا نیز چاره‌جویی کرد. خداوند بهترین چاره‌جویان است.

«آتسوکو هوشینو»، بانوی ژاپنیِ ره‌یافته به اسلام، از آغاز این راه این‌چنین یاد می‌کند.

او صادقانه و صمیمانه ادامه می‌دهد. از خانواده‌ای می‌گوید که بودایی هستند و مراسم دینی‌شان را در معبد برگزار می‌کنند. از مردم ژاپن می‌گوید که چندان مذهبی نیستند و برخی از آن‌ها حتی از دو دین بودایی و شینتو پیروی می‌کنند... و از خودش که سال‌هاست تنهای تنها در جست‌وجوی حقیقت گام برمی‌دارد.

ـ کتاب‌خوان حرفه‌ای بودم. کتاب‌های ژاپنی و انگلیسی‌زبان؛ اما هرچه می‌گشتم کتابی دربارهٔ اسلام به زبان ژاپنی نمی‌یافتم. ناگزیر سراغ سایت‌های اسلامیِ انگلیسی‌زبان رفتم. اولین بار بود با آیات قرآن مواجه می‌شدم و فرصتی می‌یافتم که آن‌ها را با انجیل مقایسه کنم. عجیب بود که ذهنیت من با واقع ابداً تطابق نداشت؛ من فکر می‌کردم اسلام دینی عقب‌مانده است که به کار امروز نمی‌آید، اما با مطالعهٔ قرآن متوجه شدم ۷۵۰ آیه دربارهٔ علوم و فنون گوناگون در این کتاب آسمانی هست که دانش روز، هنوز به کنه آن‌ها دست نیافته است.

گمان می‌کردم در قرن بیست‌ویکم، جمعیت چندانی از اسلام تبعیت نمی‌کند؛ بعدها دریافتم اسلام از جهت جمعیت، دومین دینِ جهان پس از مسیحیت است. فکر می‌کردم که در اسلام زن جایگاهی ندارد؛ بعدها فهمیدم زنان در حقوق بشر اسلامی چقدر مهم و تعیین‌کننده‌اند.

وَه که من دربارهٔ اسلام چه می‌اندیشیدم و اسلام در واقع چه بود!

«آتسوکو» در آیات قرآن جست‌وجو می‌کند. به آیهٔ ﴿وَ مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ﴾۴ می‌رسد؛ گویا گم‌شده‌اش را، هدف آفرینش و پیدایی‌اش را، این‌جا می‌یابد. می‌گوید: «معجزه شد. گویا پیامبر اسلام کنار گوش من گفت: بیا و در آیین ما درآ!» جهان‌بینی‌اش، آرزوهایش، آینده‌نگری‌اش و ایده‌آل‌هایش تغییر می‌کند. راهش را می‌یابد و مسلمان می‌شود.

ـ با ورود به اسلام، دیگر احساس تنهایی نمی‌کردم. دعا می‌خواندم و امامان معصوم را کنار خودم احساس می‌کردم. من در این دین تازه، خواهران و برادران عزیزی یافته بودم. اسلام، پدر معنوی همچون رسول خدا (ص) را به من تقدیم کرده بود؛ برای همین نام دختر ایشان را برای خود برگزیدم و شدم: فاطمه هوشینو.

فاطمه، ریشه در ژاپن صنعتی دارد؛ با مردمانی خون‌سرد. ملتی که به تعبیر خود او، کاری به غریبه‌ها ندارند. روابط خانوادگی‌شان نسبت به ایرانی‌ها خیلی کم است. از حرف زدن فراری‌اند و در هیچ چیز دخالت نمی‌کنند.

از بستر خانواده‌ای برخاسته است که وقتی حکایت مسلمان شدن دخترشان را می‌شنوند، حیران می‌شوند. از مادری تولد یافته که وقتی اخبار فعالیت‌های اجتماعی و مصاحبه‌های دخترش را می‌شنود، می‌گوید: «مگر در ایران زن‌ها می‌توانند حرف بزنند، سخنرانی کنند و تصویر آن‌ها روی جلد مجلات و لابه‌لای صفحات روزنامه‌ها خودنمایی کند؟!»

نظرات کاربران

آر-طاقچه
۱۴۰۰/۱۰/۰۷

خوب و مفید

sara.kh
۱۴۰۱/۰۴/۱۳

این کتاب اطلاعات ام را در مورد کشورهای مختلف نیز زیاد کرد مثلا چرا چچن بزرگترین کشور تولید کننده تروریست است چرا در آتن مسلمانان شهروند درجه سوم به حساب می آیند چرا حمایت از حزب الله لبنان حمایت از جمهوری

- بیشتر
R.Khabazian
۱۴۰۳/۰۱/۲۲

اگه فکر می‌کنید در این زمانه، داشتن دین به درد بشر نمی‌خوره یا گمان می‌کنید که اسلام، دیگه کارآمد نیست و مبنای انسان، صرفا باید گزاره های علمی باشه؛ حتما حتما این کتاب زیبا و پرمفهوم رو بخونید👍 . این کتاب، روایت افراد خارجی هست که با

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۰)
ـ آزارها و اذیت‌ها شیرین می‌شود، وقتی هدفی بلند و متعالی داشته باشی.
R.Khabazian
بیهوده نیست که گفته‌اند شما در پنج سال آینده همان کسی خواهید شد که در طی این سال‌ها با آن‌ها معاشرت کرده و همان چیزی خواهید شد که در طی این دوران مطالعه کرده‌اید.
sara.kh
شاید زنی گمان کند که این عادلانه نیست که من خودم را بپوشانم، چون برخی مردها نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند؛ اما این دقیقاً شبیه آن است که بگوییم عادلانه نیست که اتومبیل یا خانهٔ خودمان را قفل کنیم، چون دزدها قدرت بر کنترل خویش ندارند!
sara.kh
من قبلاً در کمپینگ‌های «دفاع از حقوق زنان» فعالیت داشته و به صراحت می‌گویم که شعار آزادی زنان در غرب، تنها یک توهم است! در انگلستان زنان و مردان به ازای کار مشترکی که انجام می‌دهند، از حقوق مساوی برخوردارند. جالب است بدانید که این قانون در سال ۱۹۷۰ به تصویب رسیده، اما هرگز به مرحلهٔ اجرا درنیامده است؛ این در حالی است که چنین قوانین پیشرفته‌ای در تعالیم اسلام در نظر گرفته شده و به صورت برجسته‌ای به چشم می‌آیند. من معتقدم قرآن، بهترین منشور حقوق زنان است.
k.mehrabi
ـ می‌دانید دوست دارم به جوانان ایرانی چه بگویم؟ نه فقط جوانان ایران، بلکه با مردم ایران از چه چیزی سخن بگویم؟ [حرف من ساده و صمیمی است، هرچند به آرزویی دست‌نیافتنی بیشتر شباهت دارد.] شما چقدر سعادت‌مند و خوش‌بختید که با این دین متولد شده‌اید؛ آبا و اجدادی مسلمانید و برای اسلامتان نباید به کسی پاسخ بدهید! مرا ببینید؛ من با پذیرش اسلام، با خانواده‌ام، اقوام و فامیلم، دوستان و همکارانم، همه و همه دچار مشکل شده‌ام. [شما باید جای من باشید تا درک درستی از این شرایط داشته باشید.] من سال‌ها در روستای کوچکی در انگلستان زندگی می‌کردم. خدا می‌داند نگاه مردم به من و همسرم در آن فضای کوچک و سنتی چقدر سنگین و جان‌فرسا بود! شما نمی‌دانید وقتی با همسرِ محجبه‌تان و فرزندی که در آغوش دارید، در کوچه و خیابان محلهٔ خودتان راه می‌روید و در همان هنگام، مردم از پنجرهٔ خانه‌هایشان جوری سرک کشیده، نگاهتان می‌کنند که گویا از مریخ به زمین آمده‌اید، چقدر سخت و شکننده است! نمی‌دانید وقتی مردم، شما را انگشت‌نما کرده و به یکدیگر نشان می‌دهند، چقدر آزاردهنده است!
sara.kh
غرب دربارهٔ زنان مسلمان، متهم به دروغ‌گویی و فریب‌کاری است. غربی‌ها به دروغ قلمداد کرده‌اند که زنِ مسلمان فاقد ارزش‌های انسانی بوده و هر گونه حقی از وی سلب شده است؛ در حالی که من بعد از پذیرش اسلام، پی به این دروغ بزرگ برده و بارها اعلام کرده‌ام که زن مسلمان می‌تواند ستون و رکن اساسی جامعهٔ خویش به شمار آمده و در پرتو آموزه‌های اسلام، به خواسته‌های حقیقی‌اش برسد.
k.mehrabi
حیف نیست که ما شعورمان را صرفاً بر چیزهایی متوقف کنیم که رسانه‌ها منعکس می‌کنند؟
R.Khabazian
حزب‌الله لبنان، آوانگارد (پیشتاز، پیشرو) حفاظتی ایران است. حزب‌الله با کسانی مبارزه می‌کند که اساساً نمی‌توان با آن‌ها مذاکره کرد و تصور صلح با آنان اشتباه است و اگر حزب‌الله نبود، دشمن قطعاً سراغ ایران می‌آمد. هم‌چنین معتقدم حزب‌الله تنها سیستم دفاعی لبنان نیست؛ سیستم دفاعی ایران و انقلاب اسلامی نیز هست.
sara.kh
ـ اولین کلمهٔ قرآن «اِقرأ» است؛ یعنی بخوان! من مطمئنم هر کس سرش به مطالعه باشد و بخواند و بخواند و بخواند، جز اسلام به مکتب دیگری نخواهد رسید و چنانچه زینب کبری اشاره کرده، در سخت‌ترین و مخاطره‌آمیزترین صحنه‌های زندگی نیز، جز زیبایی چیزی نخواهد دید.
R.Khabazian
ـ من پیش از گرایش به اسلام، همیشه از زن بودنم حسّ بدی داشتم. اسلام باعث پیشرفت من به عنوان یک زن مسلمان شد. اینک در اردوگاه اسلام، مردان بی‌شماری را می‌بینم که خیلی به من احترام می‌گذارند. به درستی می‌دانم که این احترام، ثمرهٔ تعلیم و تربیت امریکایی نیست؛ ارمغان اسلام است.
R.Khabazian

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۴۷,۷۰۰
تومان