دانلود و خرید کتاب من مضطرب استفانی برتولون ترجمه مائده هروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب من مضطرب

من مضطرب یا با دلشوره و نگرانی‌های روزمره‌مان چه کنیم؟ کتابی نوشته استفانی برتولون از مجموعه کتاب‌های زندگی بهتر انتشارات شمعدونی است. کتاب منِ مضطرب با نگاهی کاربردی سعی دارد با ارائه روش‌ها و تمرینات گوناگون تا حد ممکن به کاهش اضطراب و نگرانی کمک کند.

 درباره کتاب من مضطرب

این کتاب به دلشوره و نگرانی‌های روزمره انسان معاصر می‌پردازد و راهکارهایی برای کاهش استرس و اضطراب‌های روزانه ارائه می‌دهد. در سال‌های اخیر کتاب‌های بسیاری در زمینه کاهش استرس منتشر شده‌اند. کتاب من مضطرب بدین موضوع می‌پردازد که چه رفتارهایی منشا تولید اضطراب هستند و آنها را تشدید می‌کنند. در پایان این کتاب، راهکارهایی برای زندگی بهتر در دنیایی پر از اضطراب و استرس ارائه می‌دهد و بخش پایانی کتاب پیشنهادهایی می‌دهد که باعث بهبود کیفیت زندگی ما می شود. در نهایت می‌‌توانیم با آرامش بیشتر و ناراحتی کمتری زندگی کنیم.

چرا گاهی اوقات احساس می‌کنیم که بی دلیل دچار دلشوره و نگرانی هستیم؟ چطور می‌توانیم آن را کاهش دهیم؟ این همه استرس و دلواپسی، چه تاثیری بر زندگی روزمره ما می‌گذارد؟ این اضطراب ها با روابط شخصی، عاطفی و اجتماعی ما چه می‌کند؟ منشا نگرانی و اضطراب ما چیست؟ جواب این سوالات را در کتاب من مضطرب خواهید یافت.

 این کتاب می خواهد با راهکارهای خود نشان دهد که چگونه می توان در زندگی تعادل به وجود دارد. چگونه می‌توان از اینترنت، تلفن همراه و شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره استفاده کرد و در عین حال دچار مشکلات کمتری شد.

 کتاب منِ مضطرب با نگاهی کاربردی سعی دارد با ارائه روش‌ها و تمرینات گوناگون تا حد ممکن به کاهش اضطراب و نگرانی کمک کند. در گام اول باید شناخت درستی نسبت به نگرانی یا دلهره داشته باشیم. همه ما می‌دانیم که بخشی از نگرانی برای انسان ضروری است، چرا که اگر اندکی نگرانی نباشد، انسان نسبت به انجام کارهایش بی‌خیال یا بی قید می‌شود. پس باید تفاوت میان استرس مثبت و منفی را شناخت. سپس کتاب تفاوت میان اضطراب و دلهره را روشن می‌کند. اگر اضطراب در انسان کاهش پیدا نکند، تبدیل به دلهره یا دلشوره می‌شود. شاید شنیده باشید که شخصی بگوید، دلشوره دارد و نمی‌داند، دلیل اضطرابش چیست. این در شرایطی رخ می‌دهد که اضطراب در او ماندگار شده و تبدیل به یک دلهره دائمی در روانِ فرد شده است.

 این کتاب مانند سایر کتاب‌های زندگی بهتر که زیر نظر دکتر فردریک فانژه روانپزشک فرانسوی منتشر می‌شود؛ با مثال‌های عینی ما را با واقعیت‌ها روبه‌رومی‌کند. ما گفته‌ کسانی را درکتاب می‌خوانیم که بسیار شبیه ما هستند و با مشکلاتی مشابه ما سروکار دارند. چرا که تقریبا جنس دغدغه‌ها و اضطراب‌ها در محیط‌های شهری در همه جای جهان تقریبا مشابه است. هرچند که به طور مثال ممکن است در کشورهای توسعه یافته، اضطراب ناشی از تامین معاش به دلیل زیرساخت‌های اقتصادی و بیمه‌ای کمتر از کشورهای در حال توسعه باشد.

 خواندن کتاب من مضطرب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 امروزه همه ما به نوعی دچار اضطراب و نگرانی و اسیر ریتم تند زندگی روزمره هستیم که بی‌نهایت آرامشان را به هم می‌‌ریزد. این کتاب و راهکارهای آن به ما کمک می‌کنند که در دنیای پرشتاب و پراسترس امروزی آرامش خود را حفظ کنیم و زندگی سالم‌تری داشته باشیم. خواندن من مضطب را به همه کتاب‌خوان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

 بخشی از کتاب من مضطرب

در دهه اخیر، شبکه‌های اجتماعی بسیاری به وجود آمده‌اند. فیس‌بوک که یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی است در سال ۲۰۰۳ توسط دانشجویی (به نام مارک زاکربرگ) تأسیس شد تا از طریق آن به‌راحتی بتواند با دوستانش در ارتباط باشد. با وجود انتقادهای مقامات قضایی بر عملکرد این شبکه، موفقیت آن امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ چرا که بیش از ۶۰۰ میلیون طرفدار در سراسر دنیا دارد. اگر شما هم عضو این شبکه بزرگ هستید، چه انگیزه‌هایی باعث شد تا عضو فیس‌بوک شوید؟

من باید اعتراف کنم که به تقلید از دیگران عضو این شبکه شدم؛ اما در نهایت شبکه‌های اجتماعی دقیقاً چه فوایدی برای ما خواهند داشت؟ خداحافظ تنهایی!

کِلِر ۳۲ ساله است. او از وقتی درمانش را شروع کرده، فقط برای مدت زمان محدودی مجرد بوده است. در واقع، او هیچ‌گاه تنها نبوده و دو ماه است که هنگام بازگشت به خانه از این‌که تنها باشد احساس نگرانی می‌کند. او سعی دارد تا آن‌جا که ممکن است وقتش را بیرون از خانه سپری کند، اما از آن‌جایی که هیچ‌یک از دوستانش مجرد نیستند اغلب مجبور می‌شود که عصرها را در تنهایی بگذراند. کِلِر برای غلبه بر احساس نگرانی رایانه‌اش را روشن می‌کند و به صفحه فیس‌بوکش می‌رود تا با دوستان متعددش ارتباط برقرار کند. او در این لحظات معمولاً احساس خوبی دارد اما اگر کسی پیام‌هایش را لایک (= like«j›aime») نکند یا برایش کامنت نگذارد، دوباره حس نگرانی به سراغش می‌آید. در نهایت تصمیم می‌گیرد برای رهایی از فکر تنهایی بخوابد.

مزیت شبکه‌های اجتماعی این است که ارتباط ما با دیگران را کاملاً شفاف‌سازی می‌کند. در این شبکه مثلاً می‌توانیم تعداد دقیق دوستانمان را ببینیم که در گوشه سمت چپ بالای صفحه نشان داده می‌شود.

این روش ارتباطی پاسخگوی یکی از نیازهای اساسی ما یعنی حس تعلق خاطر است. آبراهام مازلو۹ در دهه ۴۰ میلادی سلسله‌مراتبی از نیازهای انسان ارائه داد که هنوز هم معتبر است. او انسان را مجموعه کاملی در نظر می‌گیرد که همه ابعاد جسمی (جسمی زیست‌شناختی)، روانی، اجتماعی (امنیت، تعلق و قدرشناسی) و روحی (غلبه بر خود) را شامل می‌شود. همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید او سلسله‌مراتب نیازها را به شکل هرم ارائه داده است:

Image

 


نظرات کاربران

_mahsshad
۱۴۰۲/۰۵/۰۵

کتاب بیشتر از اینکه توضیح بده با اضطرابمون چیکار کنیم راجب ریشه های اضطراب توضیح میده که اونم همه میدونیم متن کتاب ربطی به اسم و توضیحات کتاب نداشت و خیلی سطحی و پر از توضیحات اضافه و غیرکاربردی بود من پیشنهادش

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
در نهایت، این کتاب‌ها هستند که همراهان واقعی شما در مسیر سلامت روح و جسمتان خواهند بود.
ماه.
«وقتی شما دعوت دوستی را در فیس‌بوک می‌پذیرید، در واقع او را وارد زندگی خود کرده‌اید. بنابراین، فقط درخواست کسانی را که می‌شناسید قبول کنید.»
زهرامیرائی
یک‌سوم افراد تمایل دارند از همنوعان خود تقلید کنند تا از این طریق احساس طردشدگی از گروه اجتماعی را از خود دور کنند.
کاربر ۱۵۸۳۷۹۴
فقط در صورتی از احساسات خود کم‌تر ضربه خواهیم خورد که آن‌ها را بپذیریم.
hastiiiii
در نهایت، این کتاب‌ها هستند که همراهان واقعی شما در مسیر سلامت روح و جسمتان خواهند بود.
da☾

حجم

۹۵۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۹۵۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان