دانلود کتاب صوتی گربه راهنمای ما با صدای آرمان سلطان زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گربه راهنمای ما اثر استفان گارنیه

دانلود و خرید کتاب صوتی گربه راهنمای ما

معرفی کتاب صوتی گربه راهنمای ما

کتاب صوتی گربه راهنمای ما نوشتهٔ استفان گارنیه و ترجمهٔ مطهره حیدری است. گویندگی این کتاب صوتی را آرمان سلطان زاده و مهدی صفری انجام داده‌اند و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی گربه راهنمای ما

کتاب صوتی گربه راهنمای ما در تلاش است تا راهنمایی برای زندگی آرام و دور از هر گونه تنش و استرس به مخاطبان هدیه دهد؛ آن هم با الهام‌گرفتن و الگوبرداری از گربه‌ها! آیا گربه می‌تواند راهنمای خوبی برای زندگی ما باشد؟ به گربه و رفتارش، حرکاتش و نحوهٔ زندگی‌‌کردنش دقت کرده‌اید؟ به نظر می‌رسد تنها و تنها دغدغه‌ای که گربه دارد، آسایش و شادکامی خودش است. گویی استعداد ذاتی دارد که در اینکه هرگز خود را نگران چیزی نکند و زندگی‌اش را بدون هیچ تنشی جلو ببرد. آیا ما می‌توانیم از نحوهٔ زندگی گربه الهام بگیریم؟ استفان گارنیه در کتاب صوتی «گربهٔ راهنمای ما» از ما می‌خواهد تا گربه را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم. نویسنده در هر قدم همراه ما می‌آید و یک فلسفهٔ شخصی را که به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند، در اختیار ما قرار می‌دهد. این کتاب پر است از نقل‌قول‌هایی که به ما کمک می‌کند تا زندگی را خود را به‌سمت آرامش بیشتر ببریم و از تک‌تک لحظات آن لذت ببریم؛ درست همان‌طور که یک گربه از زندگی‌اش لذت می‌برد. استفان گارنیه سال‌ها گربه‌اش «زیگی» را زیر نظر داشت و رفتارش را دنبال کرد. به نظر گارنیه می‌آمد که گربه‌اش از خودش باهوش‌تر و خردمندتر است و زندگی شادتر و آرام‌تری دارد. او بخشی از رفتارهای برجستهٔ گربه‌ها را در کتاب حاضر جمع کرده و مقابلمان گذاشته تا از آن به‌عنوان الگو استفاده کنیم. گارنیه معتقد است خیلی از امور هست که می‌توانیم دررابطه‌با آن‌ها از گربه‌ها یاد بگیریم. او در کتابش ده‌ها ویژگی گربه‌ها را مرور کرده و از ما می‌خواهد از این خصیصه‌ها درس بگیریم. کتاب صوتی حاضر پس از انتشار بسیار موفق و پرفروش شد. استفان گارنیه چند کتاب دیگر هم با محوریت گربه‌ها نوشته است.

شنیدن کتاب صوتی گربه راهنمای ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی با الهام از روش و منش گربه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

درباره استفان گارنیه

استفان گارنیه (Stéphane Garnier)، شاعر و نویسنده‌ای فرانسوی است که در سال ۱۹۷۴ در لیون به دنیا آمد. او در زمینه‌های متفاوت ادبی از رمان و زندگی‌نامه گرفته تا جستار و طنز و حتی روان‌شناسی و سبک زندگی کتاب نوشته که بسیاری از آن‌ها موفق بوده و پرفروش شده‌ است. گارنیه در زندگی‌اش دست به کارهای بسیاری زده است؛ فروشندگی، معاملات املاک، باریستا، مدیریت هتل و حسابداری بخشی از تجربیات او است که سعی کرده از آن‌ها در نوشته‌هایش استفاده کند. استفان گارنیه، طنزنویس سرشناسی است و ده‌ها کتاب نوشته که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «مثل جیمز باند فکر کنید، مثل جیمز باند عمل کنید»، «تصمیم گرفتم آزاد باشم... برای سلامتیتان خوب است» و «دیگر گربه کافی است!» اشاره کرد. «گربهٔ راهنمای ما» نیز یکی از آثار مکتوب او است.

بخشی از کتاب صوتی گربه راهنمای ما

«استرس یکی از عوامل مخرب در جامعه ماست. اما چگونه باید با آن مبارزه کنیم؟

در دهه‌های اخیر، روش‌ها و تکنیک‌های تمدد اعصاب پیشرفت بسزایی کرده است. این پیشرفت نشانه چندان خوبی نیست، چرا که نشان می‌دهد در مقایسه با گذشته با فشار روانی بیشتری مواجه هستیم و تعداد این افراد هم هر روز بیشتر می‌شود.

ما بی‌وقفه عصبی و در حالت آماده‌باش برای مرافعه هستیم؛ از سوی دیگر، با بی‌خوابی نیز دست به گریبانیم که سبب تشویش و بدخلقی و نگرانی ما می‌شود. گاهی نیز تمامی این عوامل با تأثیر بر بدن ما به فرسودگی روانی تبدیل خواهد شد تا جایی که در سال‌های اخیر دیگر طاقت تحمل و صبوری در برابر مشکلات را نداریم.

در واقع، ما انسان‌ها همین‌قدر زندگی بدی داریم و گاهی حتی اوضاع بسیار وخیم می‌شود.

چگونه می‌توان این وضعیت کنونی را تغییر داد؟

گربه‌ای را زیر نظر بگیرید: آیا بیشتر اوقات نگران به نظر می‌رسد؟ یا تنها در موقعیت‌هایی نادر؟

او با آرامش و آسودگی نفس می‌کشد، عاقلانه و با عضلاتی آرام ژست می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که انگار هیچ نشانی از ناآرامی و تنش را نمی‌توان در ظاهر و نوع نگاهش پیدا کرد.

آنچه در گربه، استرس می‌نامیم، در واقع مراقبت و هوشیاری است تا مبادا اتفاقی باعث برهم زدن آرامش و سکون روزمره‌اش شود.

او با گوش‌هایی تیز و چشمانی خیره به اطرافش بادقت نگاه می‌کند، انگار منتظر چیزی است اما دلیل نگرانی‌اش چندان روشن نیست. دوباره به همان آرامشی که داشت برمی‌گردد و سرش را برای چند ثانیه به هر چیزی شبیه بالش تکیه می‌دهد. گربه هرگز ماندن در وضعیت استرس‌زا را یاد نگرفته است. وقتی که با خطری روبرو می‌شود، از آن دوری می‌کند. به همین دلیل نیز محیط پیرامونش دوباره رنگ و بوی آرامش به خودمی‌گیرد.

از سوی دیگر نیز او این احساس را به ما انتقال می‌دهد که این وضعیت را رها کرده و از لحاظ فکری کاملاً آسوده خاطر است. انگار هیچ اتفاقی رخ نداده است. شاید این، یکی از نقاط قوت او در دستیابی به آرامش شاهانه‌اش باشد.

با وجود این زندگی متفکرانه، او زندگی کاملاً مشخص و دارای چارچوبی منظم برای خودش تعیین کرده است؛ طوری که هرگونه تغییر جدی در زندگی روزمره‌اش را به‌سختی تحمل می‌کند. به همین دلیل است که به زندگی همراه با راحتی و آسایش تمایل دارد. گربه این گونه خلق شده است که هیچ چیز نباید این آسایش را مختل کند.

بنابراین حالت‌های اضطراب که به‌ندرت در گربه‌ها مشاهده می‌شود، نتیجه تغییرات احتمالی در وضعیت آسوده او است. در نتیجه این موقعیت باید هرچه زودتر برطرف شود؛ چه با دور کردن عوامل مزاحم چه با مقاومت و پافشاری در برابر نخوردن غذای جدید، «هرچند می‌دانم این غذا برای تو ارزان تمام شده است اما با مزاج من خوش نمی‌آید.» گاهی هم با گوشزد کردن به صاحبش که غیبت‌های طولانی و مکرر تو چندان با نیازهایی که به توجه و عشق دارم، جور درنمی‌آید.

برای مراقبت و آرامش درونی خود مثل یک گربه رفتار کنید. منبع استرس خود را پیدا کنید و مشکل را یک بار برای همیشه حل کنید. بی‌وقفه تا انتها بروید و سرانجام برای همیشه رهایش کنید. غصه نخورید، تکرارش نکنید، برای همیشه رهایش کنید و این‌گونه آرامش و خوشنودی دوباره به زندگی‌تان راه می‌یابد.

پدیده دیگری نیز در گربه مشاهده می‌شود و دامپزشکان نیز درباره آن صحبت می‌کنند: اگر گاهی اوقات گربه‌ها مکرر پریشان و مضطرب شوند، صاحب آن‌ها وظیفه دارد شرایط را تغییر بدهد.

گربه‌ها مانند اسفنج‌های ابری هستند که همه‌چیز را به خود جذب می‌کنند، آن‌ها خوشی‌ها و خندیدن‌ها را جذب می‌کنند اما گاهی به دلیل فشار و سروصدا و فریادها نمی‌توانند مشکلات و مسائل را در آرامش محض خود هضم کنند.

چنانچه احساس شادمانی گربه‌ها نادیده گرفته شود، اگر بتوانند و فرصت داشته باشند، در مواجهه با شرایط غیرقابل‌تحمل بلافاصله محیط را ترک می‌کنند. اما اینجا مقصر کیست؟

او اگر بتواند با ترک کردن آرامش خود را دوباره بازیابد، حتماً محیط را ترک خواهد کرد.

پس شما هم دست به کار شوید!»

ویچر (کتاب اول: آخرین آرزو)
آندره ساپکوفسکی
بازی گذشته
محمدرضا غفاری‌نیا
عروس فریبکار
مارگارت اتوود
استثنایی‌ ها
مالکوم گلدول
کافکا در ساحل
هاروکی موراکامی
تعطیلات بی دغدغه
دیوید سداریس
پیش از آن‌که قهوه سرد شود
توشیکازو کاواگوچی
مجموعه کامل داستان های فلانری اوکانر بخش اول
آذر عالی‌پور
باشگاه پنج صبحی ها
رابین شارما
دوزخ
دن براون
فرشتگان و شیاطین
دن براون
تونل
ارنستو ساباتو
خوبی خدا
ریموند کارور
بازی بلندمدت
دوری کلارک
حشاشین
تامس گیفوورد
خطاب به عشق
آلبر کامو
بری لیندون
ویلیام تکری
وقتی همه چیز فرو می‌ پاشد
پما چودرون
یک روز دیگر
ميچ آلبوم
ارباب زمان
میچ البوم
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
هنر دختربودن! فقط دخترها بخوانند
راضیه کیماسی
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
مادر خوب و مادر بد
نهاله مشتاق
جنگل رنگین کمانی
پریناز رستمی
پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان تولد تا ۳ سالگی
فرهنگ هلاکویی
کلبه‌ی آرامش؛ دخترانه
امیر حسین بانکی‌پورفرد
تربیت بدون فریاد
اکرم کرمی
والدین سمی
سوزان فوروارد
آداب معاشرت
آزاده بهرامجی
۵ زبان عشق
گری چاپمن
دلهره های کودکی
آلیس میلر
کودک خود را بهتر بشناسیم
سیما ملکیان
والدین سمی
سوزان فوروارد
تکنیک خرج کردن پول با روش قانون ارتعاش
گروه نویسندگان وبسایت سوخت جت
بدن هرگز دروغ نمی‌گوید
آلیس میلر
مغز کودک من، از بارداری تا یک سالگی
فاطمه کشوری
چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد ؟
اسپنسر جانسون
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۲۷۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۲۷۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان