دانلود و خرید کتاب آزمون خواص در حکومت اسلامی جواد سلیمانی امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آزمون خواص در حکومت اسلامی اثر جواد سلیمانی امیری

کتاب آزمون خواص در حکومت اسلامی

معرفی کتاب آزمون خواص در حکومت اسلامی

کتاب آزمون خواص در حکومت اسلامی نوشته جواد سلیمانی امیری است. این کتاب به بررسی لغزش خواص از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد. 

حجم بسیار وسیع و چشم‌گیر یکتا کتاب تحریف‌نشدهٔ آسمانی به حوادث مختلف تاریخی اختصاص یافته است که گاهی تکراری به‌نظر می‌رسد. قرآن کریم پس از نقل حوادث تلخ و شیرین زندگی حضرت یوسف علیه‌السلام، راز بیان سرگذشت پیامبران را چنین بیان می‌فرماید:

(لَقَدْ کانَ فی قَصَصِهِمْ عِبْرَه لِأُولِی الْأَلْبابِ) 

همانا داستان‌های زندگی آنان، مایهٔ عبرت صاحبان عقل و خرد است. 

این کتاب سعی دارد با تکیه بر این آیه شریفه به بررسی لغزش خواص در طول دوران مختلف بپردازد.

خواندن کتاب آزمون خواص در حکومت اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام پژوهشگران علوم اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب آزمون خواص در حکومت اسلامی

(بیانات حضرت مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله)

یکی از نکات برجسته در فرهنگ اسلامی که مصداق‌های بارزش، در تاریخ صدر اسلام بیشتر و در سایر زمان‌ها کمتر دیده می‌شود، «فرهنگ رزمندگی و جهاد» است. «جهاد» تنها به‌معنای حضور در میدان جنگ نیست؛ هرگونه تلاش در مقابله با دشمن، می‌تواند جهاد تلقی شود. البته بعضی ممکن است کاری انجام دهند و زحمت هم بکشند و از آن، تعبیر به جهاد کنند. اما این تعبیر، درست نیست؛ چون یک شرط جهاد، این است که در مقابله با دشمن باشد. این مقابله، یک‌وقت در میدان جنگِ مسلّحانه است که «جهاد رزمی» نام دارد؛ یک‌وقت در میدان سیاست است که «جهاد سیاسی» نامیده می‌شود؛ یک‌وقت هم در میدان مسائل فرهنگی است که به «جهاد فرهنگی» تعبیر می‌شود و یک‌وقت در میدان سازندگی است که به آن «جهاد سازندگی» اطلاق می‌گردد. البته جهاد، با عنوان‌های دیگر و در میدان‌های دیگر هم هست. پس، شرط اولِ جهاد این است که در آن، تلاش و کوشش باشد، و شرط دومش اینکه، در مقابل دشمن صورت گیرد.

این نکته در فرهنگ اسلامی، نکته برجسته‌ای است که گفتیم نمونه‌هایی هم در میدان‌های مختلف دارد. در روزگار ما هم، وقتی ندای مقابله با رژیم منحوس پهلوی از حلقوم امام رحمه‌الله و همکاران ایشان در سال ۱۳۴۱ بیرون آمد، جهاد شروع شد. پیش از امام هم، البته جهاد به‌صورت محدود و پراکنده وجود داشت که حائز اهمیت نبود. هنگامی که مبارزه امام شروع شد، جهاد اهمیت پیدا کرد تا اینکه به مرحله پیروزی خود، یعنی پیروزی انقلاب اسلامی رسید. بعدازآن هم تا به امروز در این کشور جهاد بوده است؛ چون ما دشمن داریم؛ چون دشمنان ما، از لحاظ نیروی مادی، قوی هستند؛ چون اطراف و جوانب ما را ازهمه‌جهت، دشمنان گرفته‌اند. آنها در دشمنی با ایران اسلامی، جدّی هستند و سر شوخی ندارند؛ چون می‌خواهند از هر راهی که شد ضربه بزنند. پس، در ایران اسلامی هرکس به‌نحوی در مقابل دشمن ـ که از اطراف، تیرهای زهرآگین را به پیکر انقلاب و کشور اسلامی، نشانه رفته است ـ تلاشی بکند، جهاد فی‌سبیل‌الله کرده است. بحمدالله، شعله جهاد بوده، هست و خواهد بود.

البته یکی از جهادها هم «جهاد فکری» است. چون دشمن ممکن است ما را غافل کند، فکر ما را منحرف سازد و دچار خطا و اشتباهمان گرداند؛ هرکس که در راه روشنگری فکر مردم، تلاشی بکند، از انحرافی جلوگیری نماید و مانع سوءفهمی شود، ازآنجاکه در مقابله با دشمن است، تلاشش «جهاد» نامیده می‌شود. آن هم جهادی که شاید امروز، مهم محسوب می‌شود. پس، کشور ما امروز کانون جهاد است و ازاین‌جهت هیچ نگرانی هم نداریم. الحمدلله مسئولین کشور خوبند. امروز در رأس کشور، شخصیت‌های مؤمن، مجاهد، آگاه و صمیمی قرار دارند. امروز شخصیتی مثل رئیس‌جمهور ما ـ آقای هاشمی رفسنجانی۴ ـ که یک شخصیت مجاهد و مبارز است و عمرش را هم در جهاد گذرانده، شب و روز جهاد می‌کند. مسئولین دیگر، در بخش‌های مختلف ـ مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح، آحاد مردم ـ همه‌وهمه در جهادند و مملکت، مملکتِ جهاد فی‌سبیل‌اللّه است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
صلاح و فساد طبقات اجتماع در یکدیگر تأثیر دارد. ممکن نیست که دیواری بین طبقات کشیده شود و طبقه‌ای از سرایت فساد یا صلاح طبقه دیگر مصون یا بی‌بهره بماند؛ ولی معمولاً فساد از خواص شروع می‌شود و به عوام سرایت می‌کند، و (لی) صلاح برعکس، از عوام و تنبه و بیداری آنها آغاز می‌شود و اجباراً خواص را به صلاح می‌آورد؛ یعنی عادتاً فساد از بالا به پایین می‌ریزد و صلاح از پایین به بالا سرایت می‌کند.
کاربر ۲۵۱۷۱۰۴
تاریخ، عنصری باورساز است و ایمان انسان را تقویت می‌کند و ازآنجاکه ایمان نیروی محرّک آدمی است، نقشِ خطیر و هنرِ ممتاز تاریخ در میان منظومه معارف و دانش‌های بشری آشکار می‌شود
علیرضا

حجم

۳۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۳۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۳۰۰
تومان