دانلود و خرید کتاب مجسمه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجسمه اثر اصغر مددی

کتاب مجسمه

معرفی کتاب مجسمه

کتاب مجسمه را اصغر مددی گردآوری کرده است. این کتاب را انتشارات انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) درباره حکومت‌های پادشاهی ایران است.

درباره کتاب مجسمه

یکی از وجوه زندگی بشر در طول تاریخ، حیات اجتماعی و برقراری نظم و امنیت و اداره صحیح امور جامعه بوده است. همین امر او را به سوی تشکیل حکومت تشویق کرده است. بشر از ابتدای هبوط حضرت آدم (ع) گونه‌های مختلفی را برای حکومت تجربه کرده است: حکومت‌های الهی، حکومت‌های پادشاهی، حکومت‌های دموکراتیک و ... اما آن‌چه که با نگاه به تاریخ به دست می‌آید، غلبه حکومت‌های پادشاهای در اقصا نقاط جهان است. هنوز هم در کشورهای مدعی تمدن این نظام دیده می‌شود. حکومت پادشاهی، حکومتی است که یک نفر تمام منابع کشور را در اختیار می‌گیرد و هرطور که بخواهد با جان و مال مردم رفتار می‌کند. شاه صاحب کشور است و همه مردم رعیت او. پس از انقلاب کبیر فرانسه بسیاری از حکومت‌های پادشاهی یا مجبور به پذیرش مجلس شورا شدند یا برای ظاهرسازی تن به مشروطه دادند. در تاریخ اسلام هم جز در دوره کوتاهی، حکومت به گونه پادشاهی اداره گردید. 

مهم‌ترین دشمن تاج و تخت پادشاهان، آگاهی و دین‌داری حقیقی مردم بود. از این روی بود که همیشه با این دو عنصر دشمن بودند. این امر در دو سلسله پایانی شاهنشاهی ایران سلسله‌های منحوس و بی‌کفایت قاجاریه و پهلوی پررنگتر بود. این کتاب بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) درباره حکومت‌های پادشاهی ایران است و مانند راهنمایی تاریخ را برای علاقه‌مندان روشن می‌کند. 

خواندن کتاب مجسمه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ ایران پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

علیرضا بهشتی
۱۴۰۰/۱۱/۲۲

آیت الله خامنه به عنوان کسی که هم دوره پهلوی را درک کرده ، و با توجه به اینکه ایشان فردی سیاست مدار هستند. با آگاهی تمام مطالبی را بیان کرده اند که وضعیت زمان شاهنشاهی را به خوبی بیان

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۶,۵۰۰
تومان