دانلود و خرید کتاب علی (ع) از زبان علی(ع) محمد محمدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علی (ع) از زبان علی(ع) اثر محمد محمدیان

کتاب علی (ع) از زبان علی(ع)

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۴.۵از ۱۷۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب علی (ع) از زبان علی(ع)

کتاب علی (ع) از زبان علی(ع) را محمد محمدیان گردآوری کرده است. این کتاب زندگی و زمانه امیرالمومنین (ع) از زبان ایشان است.

درباره کتاب علی (ع) از زبان علی(ع)

با گذشت بیش از چهارده قرن از ظهور اسلام و اوضاع پرفرازونشیبی که مسلمانان پشت‌سر گذاشته‌اند و اختلاف‌ها و جدایی‌های تأسف‌باری که در بین آنان رخ داده است، امروز بیش از هر زمان دیگر، نیازمند شناخت مجدد اسلام ناب و خالص هستیم.

البته این شناخت باید از چنین ویژگی‌هایی برخوردار باشد: از سرچشمه‌های زلال به‌دست آید؛ موجب پیوند دل‌های مسلمانان باشد؛ الفت و وحدت را به جوامع اسلامی بازگرداند؛ به محکمات اسلام تکیه کرده و به دلایل بینات مستند باشد؛ توان گذر از متشابهات و شبهات را داشته باشد؛ اطمینان و آرامش را برای مسلمانان به ارمغان آورد؛ ازسویی گذشته را به‌درستی تبیین کند و ازسوی دیگر چراغ راهی برای آیندهٔ مسلمانان باشد؛ زمینه را برای احیای تمدن باشکوه اسلامی فراهم سازد؛ ناظر به اصول و ریشه‌ها باشد؛ اهداف و آرمان‌های اصلی را عیان کند

و درعین‌حال، راه چاره‌ای برای پیراستن خرافات و بدعت‌ها و کژی‌ها و انحراف‌ها ارائه دهد.

برای دستیابی به چنین شناختی، راهی جدید وجود دارد که تجربهٔ آن برای جوامع اسلامی، مفید و سازنده خواهد بود. این کتاب سعی دارد اطلاعات جامع و دقیقی در اختیار مخاطبان قرار دهد. 

خواندن کتاب علی (ع) از زبان علی(ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک زندگی امامان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از  کتاب علی (ع) از زبان علی(ع)

در دامان رسول خدا (ص)

( من علی فرزند ابوطالب و فاطمه بنت اسد، در روز سیزدهم رجب سال ۳۰ عام‌الفیل، در شهر مکه و در درون خانهٔ کعبه متولد شدم. پدرم ابوطالب، چندین فرزند داشت و ازنظر معیشت در تنگنا بود. خویشان نزدیک به یاری وی شتافتند و هرکدام سرپرستی یکی از فرزندان او را برعهده گرفتند. از آن میان، رسول خدا (ص) مرا برگزیدند تا همچون عضوی از خانوادهٔ آن حضرت، در کنار ایشان و خانواده‌شان زندگی کنم.

پیامبر (ص) پسری نداشتند؛ اما تقدیر الهی چنان بود که از من، چونان فرزندشان نگهداری کنند و در رشد و تربیت من از هیچ لطفی دریغ نورزند و تمام مهر و عطوفتی که یک پدر به فرزندش دارد، برای من به‌کار گیرند؛ تاآنجاکه)

رسول خدا (ص) مرا در دامان خویش می‌نشاندند و در آغوش می‌گرفتند و در بستر مخصوص خود جای می‌دادند. در کنار ایشان آرام می‌گرفتم و بوی خوش آن حضرت به مشامم می‌رسید. حتی گاه غذا را لقمه‌لقمه در دهانم می‌گذاشتند. هرگز دروغی در گفتار من و خطایی در رفتار من مشاهده نکردند.

از لحظه‌ای که رسول خدا (ص) را از شیر گرفته بودند، خداوند گرامی‌ترین فرشته‌اش را مأمور تربیت وی کرده بود تا او را همواره به راه‌های کرامت و راستی و اخلاق نیکو راهنمایی کند. من نیز همواره با رسول خدا (ص) بودم، همچون فرزندی که همیشه در کنار مادر است. آن بزرگوار نیز هر روز درس جدیدی از اخلاق نیکو به من می‌آموختند و از من می‌خواستند که در گفتار و رفتار، از ایشان پیروی کنم.

رسول خدا (ص) هر سال، چندماهی را در غار «حراء» سپری می‌کردند. در آن ایام، تنها من بودم که با ایشان ملاقات می‌کردم و درطول این مدت، جز من، کسی ایشان را نمی‌دید. 

نظرات کاربران

مجنونِ³¹⁴
۱۴۰۰/۰۱/۱۹

مگه میشه این کتاب رو توصیف کرد ؟! فقط همینقدر که نمیشه از قشنگی کتاب گفت که زبان قاصر و قلم عاجز است...❤️❤️❤️

کاربر ۲۹۰۹۴۹۰
۱۴۰۰/۰۲/۰۷

من نسخه ی چاپی این کتابو تا حدودای خلافت عثمان خوندم واقعا خودش یه روضه ی کامله . انگار خود امیرالمونین نامه نوشته واست و روضه ی زندگیشو برات نوشته . واقعا فوق العادس ‌. واقعا به این رسیدم که اگه

- بیشتر
mehrarn 997
۱۴۰۰/۰۲/۱۶

درود حقش نبود در این ایام شهادت حضرت علی (ع) برای این کتاب تخفیف در نظر می گرفتید ؟

فاطمه
۱۴۰۰/۰۲/۱۱

من به شخصه میگم من هیچ شناختی از امام علی نداشتم ولی با خوندن این کتاب عاشقش شدم عاشق رئوفی صلابت مولا علی علیه السلام، و آرزو کردم کاش سنی ها یبار این کتاب بخونن

حسین
۱۴۰۰/۰۲/۱۶

یاعلی نام تو بردم نه غمی ماند و نه همی، بابی انت و امی

بانوی نویسنده
۱۴۰۰/۰۲/۰۴

سلام. فقط در این حد بگم که این کتاب بسیار عالی هست و همینطور که از اسمش هم مشخصه از زبان امیرالمومنین علی علیه السلام روایت شده⁦👌🏻⁩⁦کتابی با منابع معتبر و لحن ساده و روان! کتاب «علی از زبان علی یا

- بیشتر
سمیرا گنجی
۱۴۰۰/۰۶/۰۷

کاش بذارید تو بی‌نهایت🙏🏻

elnaz soleimani
۱۴۰۰/۱۰/۲۰

کتاب رو خوندم اما با تمام پاسخ توجیهی ای که از سمت انتشاراتی کتاب شنیدم نمی تونم بپذیرم از زندگی نامه یک مرد بزرگ نوشته بشه آن هم تمام زندگیش، اما از همسرش و جریانات مربوط به سقیفه و نوع

- بیشتر
Elahe2612
۱۴۰۰/۰۳/۱۰

این کتاب واقعا زیباست. حتما مطالعه کنید.

hanie
۱۴۰۰/۰۲/۰۳

سلام من پولم کمه میتونم بادوستم دونفری این کتاب بخریم ؟ناشر راضیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۱۶)
یک بار از رسول خدا (ص) خواهش کردم که برای من دعا و از خداوند طلب مغفرت کنند. فرمودند: برایت دعا می‌کنم. سپس برخاستند و به نماز ایستادند. هنگامی که دست خود را برای دعا به درگاه الهی بلند کردند، شنیدم که چنین دعا کردند: بار پروردگارا، به‌حق بنده‌ات علی، مغفرت خود را شامل علی کن! عرض کردم: ای رسول خدا، چرا این‌گونه دعا کردید؟! فرمودند: آیا نزد خدا کسی گرامی‌تر از تو وجود دارد که برای اجابت دعا، او را شفیع قرار دهم؟!
کاربر ۳۰۶۹۱۸۹
به خدا سوگند، درطول زندگی مشترک من با فاطمه، تا هنگامی که از دنیا رحلت کرد، وی را هیچ‌گاه ناراحت و عصبانی نکردم و او را به کاری برخلاف میلش وادار نساختم. او نیز در این مدت، مرا ناراحت و عصبانی نکرد و در هیچ کاری برخلاف خواست من گامی برنداشت! روابط ما آن‌چنان صمیمی بود که هرگاه محزون و اندوهگین می‌شدم، فقط تماشای چهرهٔ فاطمه می‌توانست اندوه از قلبم بزداید و با نگاه به رخسار فاطمه بود که غم‌ها را از یاد می‌بردم!
کاربر ۳۰۶۹۱۸۹
پس از فتح قلعهٔ خیبر به حضور رسول خدا (ص) رسیدم. آن حضرت با گرمی از من استقبال کردند و فرمودند: ای علی، می‌ترسم که امتم همانند مسیحیان که دربارهٔ عیسی سخنان کفرآمیز و اغراق‌گونه گفتند، دربارهٔ تو چنان سخنانی بر زبان آورند، وگرنه امروز مطالبی را دربارهٔ فضیلت تو می‌گفتم که پس از آن بر هر جمعی گذر کنی، خاک پای تو و قطرات آب وضوی تو را برای شفا و تبرک برگیرند!
کاربر ۳۰۶۹۱۸۹
آری، هرکس که از مرگ نهراسد، دلش در توفان حوادث آرام و پابرجاست.
کاربر ۳۰۶۹۱۸۹
رسول خدا (ص) در شبانه‌روز، دو زمان را به صحبت‌کردن با من اختصاص داده بودند: یک نوبت در روز و یک نوبت در شب، خدمت ایشان می‌رسیدم و دربارهٔ موضوعات مختلف باهم گفت‌وگو می‌کردیم. همهٔ یاران رسول خدا (ص) می‌دانستند که آن بزرگوار برای هیچ‌کس چنین برنامه‌ای نداشتند، جز برای من!
کاربر ۳۰۶۹۱۸۹
آیا می‌دانی «خیر البریّه» چه کسانی هستند؟ عرض کردم: خدا و رسولش بهتر می‌دانند. پیامبر (ص) فرمودند: مقصود از این افراد، شیعیان و یاران تو هستند.
کاربر ۳۰۶۹۱۸۹
هنوز این خاطره برایم شیرین است که جز رسول خدا (ص) کسی در اقامهٔ نماز بر من پیشی نگرفته است
کاربر ۳۰۶۹۱۸۹
پس از آماده‌شدن این مقدمات، به من فرمودند: هر کس را که دوست داری، برای میهمانی عروسی‌ات دعوت کن. من وارد مسجد شدم. مسجد مملو از صحابه بود. خجالت کشیدم که از میان آن جمعیت، عدهٔ خاصی را دعوت کنم و بقیه را دعوت نکنم. در مکان بلندی ایستادم و خطاب به همه گفتم: همهٔ شما را به میهمانی عروسی دختر رسول خدا (ص) دعوت می‌کنم.
کاربر ۳۰۶۹۱۸۹
سه سال با رسول خدا (ص) و خدیجه که او نیز دعوت رسول خدا (ص) را با جان‌ودل پذیرفته بود، همراه بودم و باهم نماز می‌خواندیم. باید تأکید کنم در آن زمان غیر از ما سه نفر، کس دیگری روی زمین نماز نمی‌خواند.
کاربر ۳۰۶۹۱۸۹
رسول خدا (ص) به من فرمودند: ای علی، در پی تدارک غذای فراوانی برای مراسم عروسی‌ات باش. گوشت و نان را ما تهیه می‌کنیم و خرما و روغن را نیز تو فراهم کن.
کاربر ۳۰۶۹۱۸۹

حجم

۶۸۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۲۴ صفحه

حجم

۶۸۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۲۴ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۴۰۰
تومان