دانلود و خرید کتاب حرفه کارگردان کیتی میچل ترجمه علی‌اکبر علیزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حرفه کارگردان اثر کیتی میچل

کتاب حرفه کارگردان

معرفی کتاب حرفه کارگردان

کتاب حرفه کارگردان نوشته کیتی میچل است که با ترجمه علی‌اکبر علیزاد منتشر شده است. این کتاب از حیث درک والایی که از هنر کارگردانی مدرن ارائه می‌دهد، و کارایی بسیار عجیبش در برخورد با انواع متون (کلاسیک و مدرن) منحصربه‌فرد است، چه در فارسی و چه حتی در انگلیسی.

درباره کتاب حرفه کارگردان

«مجموعهٔ مطالعات اجرا» عنوان مجموعهٔ تازه‌ای است که برای معرفی کتاب‌هایی در زمینهٔ عملِ اجرا و مهارت‌های عملی تئاتر طراحی‌شده است. برعکسِ مجموعه‌های بیشترتئوریک تئاتر، مطالعات اجرای بیدگل رویکردی عملی‌تر را در زمینهٔ تئاتر و اعمال تئاتری در پیش خواهد گرفت.

این مجموعه مختص عرضهٔ کتاب در زمینهٔ بازیگری و کارگردانی نیست، بلکه به معرفی و عرضهٔ کتاب‌هایی که به تخصص‌هایی نظیر طراحی صحنه، نور، گریم، و نمایش عروسکی مربوط‌اند نیز خواهد پرداخت. این کتاب یک راهنمای مهم برای کارگردانان تئاتر است.

این کتاب فرض می‌گیرد که شما دوست دارید با استفاده از مؤلفه‌های زندگی واقعی و شرایطی که متن پیشنهاد می‌کند، دنیایی خیالی بسازید تا بازیگران در آن سکونت کنند. همین‌طور فرض می‌گیرد کارگردانی، شغلی است که می‌طلبد پیش از شروع تمرین، آمادگی دقیق و سنجیده داشته باشید. خود تمرین‌ها حیاتی هستند، ولی اگر خیلی خوب آماده شوید وقتتان تلف نمی‌شود. آماده‌سازیِ مفصل این اطمینان را به شما می‌دهد که از فرایند تمرین با صرفه‌جویی تمام استفاده کنید. آماده‌سازی چیزی نیست که ضدخلاقیت یا داده‌های بازیگران در تمرین‌ها باشد؛ بلکه بیشتر باعث می‌شود کار بازیگر تغذیه شود، تمرکز بیابد و منبع الهام پیدا کند. به‌علاوهٔ اینها، آماده‌سازی، اعتمادبه‌نفس بیشتری به کارگردان می‌دهد، و به‌نوبهٔ خودش باعث می‌شود بازیگران به شما اعتماد کنند.

بخش اول این کتاب شامل کارهایی می‌شود که خود شما پیش از شروع تمرین باید انجام بدهید، از جمله توصیه‌هایی درمورد ایجاد ارتباط با همهٔ کسانی که به‌جز بازیگران در ساخت اجرا دخیل‌اند. بخش دومْ فرایند تمرین را توصیف می‌کند، و بخش سوم شما را با تمرین‌های فنی، تمرین با لباس و نیز شیوه‌ای جلو می‌برد که تا موقع نمایش بر روی اجرا پیاده می‌کنید. بخش پنجم هم تحول رابطهٔ من با کار و میراث استانیسلاوسکی را توصیف می‌کند.

خواندن کتاب حرفه کارگردان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کارگردانی تئاتر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حرفه کارگردان

مکان

زندگی‌نامهٔ شخصیت‌ها

وقتی این مراحل را انجام بدهید حتماً رابطهٔ هدفمندی با نمایشنامه پیدا می‌کنید. هدفمندی شما باعث می‌شود دنیایی را بسازید که خاص است، و درعین‌حال بعداً درمورد نمایشنامه طوری با بازیگر صحبت کنید که به کارش می‌آید.

استفاده از فهرست مستندات و سؤال‌ها

وقتی اولین‌بار روی نمایشنامه‌ای کار می‌کنید، باید راه ساده‌ای برای تنظیم کشفیات و واکنش‌هایتان داشته باشید. فهرست‌کردن اطلاعات در قالب مستندات و سؤال‌ها کمک می‌کند این کار را انجام دهید. مستندات عناصر غیرقابل‌تردید متن محسوب می‌شوند. اینها سرنخ‌های اصلی‌ای هستند که نویسنده درمورد نمایشنامه به شما می‌دهد. در مرغ دریایی این اطلاعات شامل چیزهایی نظیر این می‌شود که آرکادینا پسری به نام کنستانتین دارد، یا مدودنکو معلم مدرسه است و مکان روسیه. سؤال‌ها راهی هستند برای توجه به حوزه‌هایی از متن که کمتر واضح‌اند یا اینکه شما صرفاً از آنها اطلاعی ندارید. سؤال را درمورد هر چیزی طرح کنید که ساده یا واضح نیست. سؤال‌ها می‌توانند چیزهایی نظیر این را شامل شوند: «برای پدر کنستانتین چه اتفاقی افتاده؟»، یا «چه فصلی است؟»، یا «ملک سورین در روسیه کجاست؟» همیشه سؤال‌ها و مستندات را با عبارات ساده و هدفمند بنویسید. به‌عنوان یک قاعدهٔ کلی، اگر فوراً مطمئن نیستید چیزی که مشخص کرده‌اید مستند است یا نه، تبدیلش کنید به سؤال.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۸ صفحه

حجم

۶۶۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۸ صفحه

قیمت:
۱۳۹,۳۰۰
تومان