دانلود و خرید کتاب چکیده رمان جین ایر شارلوت برونته ترجمه سینا رجبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چکیده رمان جین ایر اثر شارلوت برونته

کتاب چکیده رمان جین ایر

معرفی کتاب چکیده رمان جین ایر

کتاب حاضر چکیده‌ای است از رمان جین ایر نوشته شارلوت برونته که از مجموعه انگلیسی «چکیده پنجاه رمان کلاسیک» در انتشارات شکیب به چاپ رسیده است.

«چکیده پنجاه رمان کلاسیک»، مجموعه‌ای برای معرفی شاهکارهای ادبی کلاسیک است، از «دل تاریکی» کنراد گرفته تا «آنا کارنینا» اثر تولستوی.

چکیده رمان‌ها معمولاً در کتابخانه‌ها به‌صورت مجموعه‌های چند جلدی در دسترس هستند؛ در دنیای مجازی نیز نسخه‌های گیج‌کننده‌ای از چکیده رمان‌ها وجود دارد. افزون بر این، در دانشگاه‌ها و دیگر مؤسسه‌ها مقالاتی به قلم کارشناسان درباره نقد و بررسی رمان‌ها در قالب «راهنمای آموزشی» نوشته می‌شود؛ اما این مجموعه کاملاً متفاوت است. خواننده در اینجا، با ارائه‌ای منظم از چکیده رمان‌های برگزیده روبرو می‌شود. این چکیده‌ها به‌صورت جامع و با نگارشی متناسب برای همه خوانندگان نوشته شده‌اند. تعداد واژگانِ چکیده‌ها در متن اصلی از ۱۱۴۰ واژه برای رمان «عمارت‌های سبز» تا ۷۰۰۰ واژه برای «جنگ و صلح» متغیر است.

درباره کتاب چکیده رمان جین ایر

کتاب جین ایر، مشهورترین رمان شارلوت برونته، داستانی جذاب تاثیرگذار و عاشقانه از زندگی دختر یتیمی به نام جین است که برای کار به خانه‌ خانواده‌ای ثروتمند می‌رود. کاری که زندگی او را تغییر می‌دهد.

جین ایر یکی از مشهورترین کتاب‌های دنیا است. این اثر ترکیبی از واقع‌گرایی، عشق و فمنیسم است. شارلوت برونته با نوشتن جین ایر نشان داد که چقدر از زمانه و روزگار خودش، جلوتر بوده است. اگر نگاهی به فهرست بهترین کتاب‌های کلاسیک دنیا بیندازید، نام جین ایر را می‌بینید که در این فهرست خودنمایی می‌کند.

کتاب چکیده رمان جین ایر توسط کلاید نِهرِنز به صورت خلاصه نوشته شده است و سینا رجبی آن را به فارسی ترجمه کرده است. 

خواندن کتاب چکیده رمان جین ایر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه به دوست‌داران ادبیات جهان تقدیم شده است تا بیش از پیش، عشق به خواندنِ ادبیاتِ کلاسیک را برانگیزاند.

بخشی از کتاب چکیده رمان جین ایر

جین ایر دختر ده‌ساله‌ای است که به همراه زن‌دایی خود، خانم رید و سه دایی‌زاده‌اش در گِیتس‌هدهال، منزل خانواده رید زندگی می‌کند. جین در دوران طفولیت، والدینش را از دست می‌دهد و آقای رید (دایی جین) او را به منزلش می‌برد. او در بستر بیماری از همسرش قول می‌گیرد که جین را مانند فرزندان خود بزرگ کند. خانم رید از این تعهد ناخرسند است و جین را از نظر روحی تحت‌فشار قرار می‌دهد. پسرش جان، که چهار سال بزرگ‌تر از جین است نیز او را از نظر جسمی مورد آزار قرار می‌دهد.

جین به یک مدرسه شبانه‌روزی دخترانه به نام لُوود به سرپرستی یک حقوقدان برجسته مذهبی به نام آقای براکل هرست، فرستاده می‌شود. خانم رید، جین را دخترکی فریبکار به براکل هرست معرفی کرده و سفارش می‌کند که مدیر و معلم‌ها در مدرسه چشم از او برندارند. جین دختری رک و بی‌پرواست و از ابراز عقیده خود اِبایی ندارد. قبل از خروج خانم رید به وی می‌گوید که او و پسرش جان، بدترین آدم‌های روی زمین هستند و آن‌ها را دوست ندارد. آن‌ها به اشتباه او را به فریبکاری متهم کردند. جین تا پایان عمر هرگز او را دوباره زن‌دایی صدا نخواهد کرد و نیز در لُوود به همه خواهد گفت که چگونه با او بدرفتاری شده است.

در لُوود آقای براکل هرست، جین را در مقابل همه شرمسار می‌کند. به معلمان و دانش آموزان می‌گوید که جین بنده شیطان است و باید از او دوری کنند؛ او را از ورزش کردن محروم کرده و با او سخن نگویند. اما جین مورد ترحم معلمان و دانش آموزان قرار می‌گیرد. آنها می‌دانند که این سخنان چقدر ناعادلانه است. دوست جین، هلن بِرنز علیرغم داشتن هوشی سرشار، در مدرسه مورد آزار قرار می‌گیرد. او به جین یاد می‌دهد که چگونه در برابر نفرت ناشی از بدرفتاری دیگران مقاومت کند.

دوشیزه تمپل، مدیر مهربان مدرسه، جین و هلن را دوست دارد و مرهمی است بر درد و رنج آنها. متأسفانه هلن بر اثر سل و در دستان جین از دنیا می‌رود.

جین از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شود و دو سال نیز در آنجا درس می‌دهد. هنگامی که دوشیزه تمپل ازدواج می‌کند و از آنجا می‌رود، جین نیز در جای دیگری به دنبال کار می‌گردد. دوشیزه تمپل حکم صمیمی‌ترین دوست، مادر، حامی و یاور او را داشت. جین کار مناسبی در عمارت تورن فیلد پیدا می‌کند. مالک این عمارت آقای ادوارد روچستر است. جین به عنوان معلم اَدل، دختر هشت ساله آقای روچستر، مشغول به کار می‌شود.

تقصیر بزه دیده و تاثیر آن بر مسئولیت کیفری
مهدی عباسپور
سوالات آزمون ارتقاء رادیولوژی ۱۳۹۷، قطب‌های تهران ــ‌کرمان‌شاه ــ مازندران
منان تقوی
آزمایش های مکانیکی و شیمیایی بتن های معمولی و ویژه
مهدی عبادی جامخانه
شهر دل
عادل معیل (شوان)
دوست دارم عکاس باشم
یحیی علوی‌فرد
گردنبند چرمی
مهرناز مشعشع
جغرافیای طالقان؛ بررسی جغرافیای طبیعی، تاریخی، انسانی، اقتصادی، گردشگری
مهناز حدادی
پرسش و پاسخ در شناسایی ترکیبات آلی به روش طیف‌سنجی
احمد خبازی حبیبی
روزی که دل نوشت
ملیکا میرزابه
قصه‌های من و بچه‌هام؛ سه اسب چوبی
شهرام شفیعی
آمار فضایی و زمین آمار
یونگوان چون
آسمان خیس
گروه نویسندگان
بیماری‌های گیاهی (نظری)
محمود اخوب
شاخ‌دماغی‌ها
سیده‌عذرا موسوی
مهندسی فاضلاب متکف ۲۰۱۴؛ تصفیه و بازیابی منابع (جلد پنجم)
جورج تیچبانوگلوس
داستان‌های قرآن و پیامبران
علامه قطب‌الدین راوندی
درآمدی بر پژوهش در مدارس
نسرین تجویدی
ایوان مدائن
سیدامیرمحمود انوار

نظرات کاربران

Mahtab Sep
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

نسبت به بقیه خلاصه کتابهایی که خوندم این خلاصه بهتر نوشته شده بود البته اگر وفتشو دارید حتما رمان کامل رو بخونید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۱۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان