دانلود و خرید کتاب سرزمین موعود باراک اوباما ترجمه زهرا چفلکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرزمین موعود اثر باراک اوباما

کتاب سرزمین موعود

معرفی کتاب سرزمین موعود

سرزمین موعود اثری از باراک حسین اوباما رئيس‌جمهور اسبق ایلات متحده است. او که یکی از برندگان جایزه صلح نوبل هم شده است، در این کتاب که سال ۲۰۲۰ به چاپ رسید، خاطراتش را از هشت سال ریاست جمهوری در کاخ سفید نوشته است.

 کتاب سرزمین موعود در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در فهرست پرفروش ترین کتاب‌های غیرداستانی نیویورک تایمز قرار داشته و جزو ده کتاب برتر نیویورک تایمز بهترین کتاب از نظر واشنگتن پست گاردین و بهترین کتاب زندگی‌نامه‌ای گودریدز بوده است. این اثر به ۱۶ زبان دنیا ترجمه شده است.

 درباره  کتاب سرزمین موعود

 باراک اوباما نوشتن سرزمین موعود را اندکی بعد از پایان دوره ریاست جمهوری اش آغاز کرد : «طرح کلی کتاب را توی ذهنم داشتم. اول و مهم‌تر از همه، می‌خواستم تفسیرِ کلیِ کتاب، دیدگاهی صادقانه از زمان کاری‌ام به عنوان یک رئیس جمهور باشد، نه این‌که موضوع کتاب را فقط اتفاقات تاریخی و مهم کشور قرار بدهم و بگویم کجا کار مثبتی کردم یا تصمیم بزرگی گرفتم. می‌خواستم بعضی از جریان‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که چالش‌هایی برای خودم و تیمم ایجاد می‌کرد و همچنین راهکارهای ما در مقابل این جریان‌ها در کتاب بیاید». 

اوباما هدفش را از نوشتن این کتاب اگاه کردن خوانندگان از چگونگی ریاست جمهوری ایلات متحده عنوان کرده است: 

«می‌خواهم کمی پرده‌ها را کنار بزنم و به مردم نشان بدهم در پس آن همه قدرت و شکوه، ریاست جمهوری تنها یک شغل است. دولت فدرال هم آدم‌هایی هستند که در یک شرکت انسانی کار می‌کنند. زن‌ها و مردهایی که مثل همهٔ مردم سر کارشان ناامید می‌شوند، شکست می‌خورند، جایزه می‌گیرند، راضی می‌شوند و تلاش می‌کنند. سر آخر، می‌خواهم در این کتاب داستان زندگی خودم را تعریف کنم. روایتی که به جوانانی که قرار است وارد جامعه بشوند، امید ببخشد. می‌خواهم بگویم چطور زندگی سیاسی من با جستوجو معنی مناسب زندگی آغاز شد. چطور رشته‌های مختلفی از میراثی را که داشتم، با هم ترکیب کردم و چطور با هل دادن واگن ذهنم، به آدمی بزرگ‌تر از چیزی که فکر می‌کردم تبدیل شدم. آدمی که توانست برای خودش جامعه و هدفی تعیین کند.».

 خواندن کتاب سرزمین موعود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر به سرگذشت شخصیت‌های سیاسی و خاطراتشان علاقه دارید، خواندن خاطرات اوباما حتما برایتان جذاب خواهد بود چون هم شما را با شخصیت اوباما آشنا می‌کند و هم کلی اطلاعات درباره سیاست‌های آمریکا در اختیارتان می‌گذارد.

 درباره باراک اوباما

باراک حسین اوباما در چهارم اوت ۱۹۶۱ در هونولولو، مرکز ایالت هاوایی به دنیا آمد. او فرزند یک اقتصاددان کنیایی سیاه‌پوست و یک زن سفیدپوست از اهالی ویچیتای کانزاس است. پدر و پدرخوانده او هر دو مسلمان بودند اما او مسیحی (پروتستان) و پیرو کلیسای متحد شد. باراک در زبان سواحیلی به معنای «متبرک شده» است. او در سال ۱۹۹۲ با میشل اوباما ازدواج کرد. مالیا آن و ساشا فرزندان این زوج هستند.

باراک در دانشگاه کلمبیا حقوق خواند و تا مقطع دکترا تحصیلش را ادامه داد. او از سال ۲۰۰۷، با برپایی کارزار انتخاباتی برای ریاست‌جمهوری،  نامزد حزب دموکرات شد و به‌عنوان یک چهره سیاسی ملی در آمریکا شناخته شد. اوباما از وقتی که برای انتخابات نامزد شد، موضوع پایان دادن به جنگ عراق را پیش کشید . او از تاریخ بیستم ژانویه ۲۰۰۹ بعد از جورج بوش پسر تا بیستم ژانویه ۲۰۱۷ پیش از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود

اوباما در سال ۲۰۰۹ جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. هرچند اهدای این جایزه جنجال‌ها و چالش های زیادیبه همراه داشت. وقتی هفته‌نامه تایم در شماره دوم ماه مه ۲۰۰۸، پنجمین فهرست سالانه «بانفوذترین زنان و مردان جهان» را منتشر کرد، اوباما در مقام سوم «بانفوذترین رهبران کشورها و انقلابیون» قرارداشت. مجله تایم  در آخرین شماره سال ۲۰۰۸ خود نیز باراک اوباما، رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده، را به عنوان شخصیت سال انتخاب کرد.

بخشی از کتاب سرزمین موعود

مهم نیست چی به خودت بگویی، مهم نیست چقدر مطالعه کرده باشی، در چند جلسهٔ توجیحی شرکت کنی یا چقدر سرباز باتجربه از دولت‌های قبلی برای خودت جذب کنی، هیچ چیز نمی‌تواند در هفته‌های اول حضور در کاخ سفید، شما را صد در صد آمادهٔ کار بکند. همه چیز خیلی جدید، ناآشنا و پر از نظرات دیگران است. اکثریت منصوبین ارشد، حتی دبیران کابینه هفته‌ها یا ماه‌ها با تأیید شدن برای آغاز کار حقیقی یک دولت، فاصله داشتند. در سرتاسر کاخ سفید کارمندان این ور و آن ور می‌رفتند تا خودشان را سازگار کنند. نحوهٔ کار با تلفن‌ها را یاد می‌گرفتیم، جای دستشویی‌ها را می‌شناختیم، کمدهای اداری را به اتاق اجرایی آیزنهاور (ای.ای.اُ. بی) می‌کشاندند. همهٔ این کارها را در حالی انجام می‌دادیم که نمی‌خواستیم به طور کامل غرق بشویم. مثل این است که هر روز به دانشگاه می‌روی ولی فرقش این است که چندین و چند آدم میانسال به تو زل می‌زنند و می‌گویند باید قدرتمندترین ملت روی زمین را رهبری کنی.

نگران نبودم که چطور باید خودم را با همه چیز تطبیق بدهم، اما رزوهایم طوفانی بود. رم که در دورهٔ بیل کلینتون شاهد این بود که دو سال اول چقدر برای پیشبرد کارها، باید تلاش کند، می‌خواست در این دورهٔ کوتاه آشنایی، بعضی از کارها را انجام بدهد.

گفت: «باور کن. ریاست جمهوری مثل یه ماشین نو می‌مونه. همین که استارتش رو بزنی، اصطحلاکشم شروع می‌شه، پس نباید وقت رو هدر بدی.»

برای شروع به تیمم دستور داده بود وعده‌هایی را که در طول مبارزات انتخاباتی می‌توانستیم با کاغذ بازی و چند دستور دفتری انجامشان بدهیم، شناسایی کنند. فرمان اجرایی شدن منع شکنجه در بازداشتگاه نظامی ایالات متحده در خلیج گوانتانامو، کوبا و تعطیل شدن آن مکان را امضا کردم. قرار بود یک سالی اجرایی شدنش طول بکشد. قوانین اخلاقی خیلی سفت و سختی برای کاخ سفید و عبور و مرور لابی‌هایش وضع کردیم. چند هفته بعد، توافق‌نامه‌ای با رهبران کنگره نوشتیم که در آن با بیمه کردن چهار میلیون کودک در برنامهٔ بیمهٔ سلامت کودکان، به سر انجام رساندیم. مدت کوتاهی بعد از آن، مدت قانونی رئیس جمهور بوش در مورد تحقیقات سلول‌های جنینی با بودجهٔ فدرال را لغو کردیم.






نظرات کاربران

بردیا کاویان پور
۱۴۰۰/۰۵/۲۹

باراک اوباما فقط هدفش این بود که از شهرتش استفاده کنه و با فروش این کتاب به پول برسه و به نظرم کتاب اصلا جالب نیست

آر-طاقچه
۱۴۰۰/۰۱/۰۹

🛇بزرگواران طاقچه واقعا چرا این کتاب را منتشر نمودید 🛇و واقعا چرا انتشارات مورد نظر چاپ کرده است حواسمان است این آقا ☠سبب کشته شدن صدها هزار نفر آدم شده است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۹۶ صفحه

حجم

۹۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۹۶ صفحه

قیمت:
۱۱۱,۰۰۰
تومان