دانلود و خرید کتاب فرانکنشتاین مری شلی ترجمه سمیرا عسگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرانکنشتاین اثر مری شلی

کتاب فرانکنشتاین

معرفی کتاب فرانکنشتاین

کتاب فرانکنشتاین نوشته مری شلی، نویسنده زن انگلیسی است که با ترجمه سمیرا عسگری منتشر شده است. کتاب فرانکنشتاین داستان دانشمندی خودخواه و مغرور است که با درنظر گرفتن عواقب کارش فاجعه‌ای هولناک را می‌سازد.

درباره کتاب فرانکنشتاین

دکتر فرانکشتاین مرد خودخواهی است که درزمینه‌های علمی بسیار باهوش است. او به روشی می‌رسد که می‌تواند با استفاده از نیروی برق عظیم صاعقه به اجساد جان تازه بدهد. او برای عملی کردن این ایده به قبرستان می‌رود و تکه‌های اجسار مردگانی که هنوز نپوسیده‌اند را به آزمایشگاهش می‌آورد و آنها را به هم می‌دوزد و در یک شب بارانی به این اجساد جان می‌دهد. اما کمی بعد متوجه می‌شود مخلوقی که ساخته است بسیار ترسناک و خالی از زیبایی‌های انسانی است. این بی‌محبتی و ترس هیولا را از خانه‌اش فراری می‌دهد. داستان دو بخش دارد اول نگاه خود دکتر فرانکنشتاین به کاری است که کرده دوم نگاه هیولای فرانکنشتاین به زندگی و غم و تنهایی‌ای که احساس می‌کند.

خواندن کتاب فرانکنشتاین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مری شلی

مری وول اِستوِنکِرافت گادوین شِلی متولد ۳۰ اوت ۱۷۹۷ – درگذشته ۱ فوریه ۱۸۵۱ یک رمان‌نویس، نویسندهٔ داستان‌های کوتاه و سفرنامه‌نویس اهل انگلستان است. از شناخته‌شده‌ترین اثر او فرانکنشتاین (در سبک نگارش گوتیک) و داستان کوتاه ماتیلدا اشاره کرد. ایدهٔ نگاشتن فرانکنشتاین در سال ۱۸۱۶ در سفر تابستانی به ژنو به همراه لرد بایرون، جان ویلیام پولیدوری و کلر کلرمون به ذهن مری شلی خطور کرد.

پدر او ویلیام گادوین، یکی از بزرگ ترین روزنامه نگاران و فیلسوفان قرن خود و مادر او نیز مری کرافت، یکی از بزرگ ترین فیلسوفان فمنیست و نویسندگان عصر خود بود. از این رو می‌توان گفت که مری شلی در خانواده‌ای به دنیا آمده که تفکر و اندیشه  بنیان‌های اصلی آن خانواده بوده است. و پس از نگارش چندین رمان دیگر در باب داستان ارواح و شبح و این دست از داستان‌ها در معرض تهمت‌های فراوانی قرار گرفت. عده‌ای در آن زمان به او نسبت آن را داند که وی با ارواح خبیث در ارتباط است و به همین دلیل است که درست پس از نگارش رازهای دنیای ارواح شوهرش فوت کرده است و هیچ کدام از بچه‌هایش نیز سالم نمانده‌اند. حتی چندی دیگر گفتند که ایده نوشتن داستان هایش را از ارواح مرده ی قبرستان‌ها می‌گیرد و در یک شایعه عجیب حتی گفتند که او قلب شوهر از دست رفته‌اش را در یک پارچه نگهداری کرده و در کمد خانه‌اش قایم کرده است. با این اوصاف، مری شلی پس از گذراندن ۵۳ سال زندگی پربار اما پر رنج نهایت در سال ۱۸۵۱ دیده از جهان فرو بست و دفتر زندگی خویش را با کوله باری از افتخارات ادبی به پایان رساند و او را در کلیسای سنت پیتر در شهر بورنموث انگلستان دفن کردند.

بخشی از کتاب فرانکنشتاین

وقتی برای اولین بار آثار شاعرانی را که غلیان احساسات شان روح مرا به وجد آورد و تا عرش بالا برد، خواندم، این تصورات رنگ باخت. من هم شاعر شدم و یک سالی در بهشتی که خودم ساخته بودم، زندگی کردم. پیش خود مجسم می‌کردم که من هم لابد در معبد هومر و شکسپیر جایی برای خود خواهم داشت؛ اما تو خوب می‌دانی که من چگونه شکست خوردم و تا چه حد مأیوس شدم؛ اما درست در همان موقع، ثروتی از پسرعمویم به من ارث رسید و باز افکارم در همان مسیر علایق اولیه‌ام افتاد. شش سال گذشت تا من تصمیم گرفتم به این سفر بیایم. الان حتی می‌توانم ساعاتی را که خودم را وقف چنین کار تهورآمیزی کردم، به یاد بیاورم. جسمم را عادت دادم تا دربرابر سختی‌ها مقاوم باشد. چندین بار با شکارچیان نهنگ به دریای شمال رفتیم. داوطلبانه سرما، گرسنگی، تشنگی و بی‌خوابی را تحمل کردم. حتی بیشتر روزها سخت‌تر از ملوان‌های معمولی کار می‌کردم و شب‌ها وقتم را صرف یادگیری ریاضیات، پزشکی و شاخه‌هایی از علوم می‌کردم؛ شاخه‌هایی که دریانوردان بیش از همه از آن‌ها سود می‌برند. دوبار به عنوان کارگر در یک کشتی شکار نهنگ گرینلند به کار مشغول شدم و آن قدر خوب کار کردم که همه مرا تحسین کردند. و وقتی ناخدای کشتی به خاطر این که احساس می‌کرد کار من در کشتی بسیار مفید است، به من یک پیشنهاد کرد که معاون او شوم و شدیداً اصرار کرد که در کشتی پیش او بمانم، احساس غرور کردم. و حالا مارگارت عزیز! آیا من شایسته‌ی دستیابی به هدف بزرگی نیستم؟ من می‌توانستم در راحتی و رفاه زندگی کنم؛ اما افتخار را بر هر وسوسه‌ای که ثروت در سرم انداخته بود، ترجیح دادم. عزم من همراه با شجاعتم جزم است؛ اما امیدم دائم دستخوش تغییر می‌شود. روحیه‌ام خراب است. من در آستانه‌ی سفری طولانی و پرمشقت هستم. این سفر وضعیت‌هایی بحرانی دارد که نیازمند صبر و شکیبایی است. باید روحیه‌ی خودم را حفظ کنم و وقتی روحیه‌ی دیگران خراب می‌شود به آنها نیز روحیه دهم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان