دانلود و خرید کتاب ناشناخته؛ زندگی اسرارآمیز مغز دیوید ایگلمن ترجمه دکتر معصومه ملکیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ناشناخته؛ زندگی اسرارآمیز مغز اثر دیوید ایگلمن

کتاب ناشناخته؛ زندگی اسرارآمیز مغز

معرفی کتاب ناشناخته؛ زندگی اسرارآمیز مغز

کتاب ناشناخته؛ زندگی اسرار آمیز مغز اثری از دیوید ایگلمن با ترجمه معصومه ملکیان است. این کتاب سفری است به اعماق ذهن انسان و بخش ناهشیار مغز. نویسنده به مخاطبان کمک می‌کند تا با شناخت بخش ناهشیار مغز به پاسخ معماهای بسیاری هم چون قتل، ارتکاب جرم و باورهای مذهبی و… دست یابند.

درباره کتاب ناشناخته؛ زندگی اسرار آمیز مغز

«فروید (۱۹۱۵) برای توصیف سه سطح ذهن (هوشیار، نیمه‌هوشیار و ناهوشیار) از قیاس کوه یخ شناور استفاده کرد و ذهن هوشیار را به قله این کوه که قابل مشاهده و بیرون از آب است تشبیه کرد. به اعتقاد ایگلمن بیشتر آنچه که مغز انجام می‌دهد خارج از دسترس خودآگاهی است و به‌ عبارتی به قسمت‌هایی از این کوه مربوط می‌شود که در زیر آب است و قابل دیدن نیست. در واقع، افکار و باورهای انسان مربوط به بخشی از مغز است که خارج از دسترس است. دیوید ایگلمن برای پاسخ دادن به پرسش اصلی در این کتاب، به بررسی مغز ناهوشیار می‌پردازد تا پرده از اسرار ناشناخته آن بردارد. او از مشاهدات خود و مثال‌هایی ملموس برای یافتن پاسخ این پرسش‌ و نیز پرسش‌های فرعی مطرح‌شده در هر فصل استفاده می‌کند. بسیاری از مثال‌ها به مواردی مربوط می‌شود که در آن رفتار یک فرد در نتیجه ضایعه یا آسیبی مغزی دچار تغییراتی محسوس شده است.»

کتاب ناشناخته؛ زندگی اسرار آمیز مغز اثری جذاب و مفید است که به سوالات بسیاری درباره بخش ناهشیار مغز پاسخ می‌دهد و به مخاطبان کمک می‌کند تا درباره معماهایی که در زندگی با آن روبه‌رو می‌شوند، مثلا ارتکاب جرم، باورهای مذهبی و ... فکر کنند و پاسخی داشته باشند.

کتاب ناشناخته؛ زندگی اسرار آمیز مغز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب ناشناخته؛ زندگی اسرار آمیز مغز برای تمام علاقه‌مندان به مطالعات علمی و روان‌شناسی، اثری مفید است و اطلاعاتی جذاب ارائه می‌کند. 

بخشی از کتاب ناشناخته؛ زندگی اسرار آمیز مغز

وقتی از دست خودتان عصبانی می‌شوید، دقیقاً چه کسی از دست چه کسی عصبانی است؟ چرا وقتی به یک آبشار خیره می‌شوید، به نظرتان می‌رسد که سنگ‌ها در حال حرکت به سمت بالا هستند؟ چرا ویلیام داگلاس، قاضی دادگاه عالی ادعا می‌کند می‌تواند فوتبال یا هاکی بازی کند، درحالی‌که همه می‌دانند که او بعد از سکته مغزی فلج شده است؟ چرا توماس ادیسون فیلی به نام تاپسی را با جریان برق کشت؟ چرا مردم دوست دارند پول خود را در حساب‌های پس‌انداز کریسمس ذخیره کنند، بدون اینکه سودی از آن عایدشان شود؟ مل گیبسون مستی که ضد یهود است و مل گیبسون هوشیاری که به‌خاطر رفتار یهود ستیزانه‌اش پوزش می‌خواهد، کدام یک مل گیبسون واقعی است؟ وجه اشتراک اولیسه و بحران وام‌ مسکن چیست؟ چرا رقصنده‌ها در زمان‌های خاصی از ماه، درآمد بیشتری دارند؟ چرا فردی که اول اسمش با حرف ج شروع می‌شود به احتمال زیاد با فردی ازدواج می‌کند که اول اسمش ج است؟ چرا وسوسه می‌شویم رازی را لو دهیم؟ آیا احتمال خیانت به همسر در بعضی از زن و شوهرها بیشتر است؟ چرا بیماران مبتلا به پارکینسون که دارو مصرف می‌کنند به قماربازانی اجباری تبدیل می‌شوند؟ چرا چارلز ویتمن، سخنگوی بانک مرکزی، در برج دانشگاه تگزاس ۴۸ نفر را به رگبار گلوله می‌بندد؟ ایگلمن در ناشناخته به دنبال آن است تا با پاسخ دادن به این پرسش‌ها که در بخش‌های مختلف مطرح شده، به کاوش در مورد بخش هوشیار و ناهوشیار ذهن بپردازد. او با طرح چنین پرسش‌هایی ماهرانه ذهن خواننده را به چالش می‌کشد و این‌گونه ما را به ما معرفی می‌کند.

اغلب ما بخش هشیار مغزمان را مسئول اعمالمان می دانیم، اما همان طور که دیوید ایگلمن در ناشناخته می گوید؛ این تنها نوک کوه یخ شناور است. در واقع، ذهن هشیار ما، تنها مسئول بخش کوچکی از عملکرد مغز است. پرسش اساسی اینجاست؟ پس بخش ناهشیار مغز به چه کاری مشغول است؟ در حقیقت، بخش ناهشیار مغز ما، پایه و اساس ادراک ما را از جهان هستی رقم می زند و چه بخواهیم، چه نخواهیم، این فرایندهای ناهشیار عقاید و عمیق ترین باورهای ما را شکل می دهند. دیوید ایگلمن در ناشناخته نشان می دهد که با شناخت عمیق تر بخش ناهشیار مغز می توان مفاهیمی چون زمان، واقعیت جرم، عشق، قمار، اعتیاد و حتی مسائلی چون خداشناسی عصبی را بهتر درک کرد.

نظرات کاربران

زهرا انصاری
۱۳۹۹/۱۲/۰۹

چرا پی دی اف؟ از زمان نشر کتاب چند ماهی هم گذشته، از دی ماه طبق پیگیری از سایت سایلاو منتظر انتشارش در طاقچه بودم ولی نه با فرمت پی دی اف!

Legend Farhad
۱۴۰۱/۰۲/۲۱

چقدر عالی که نسخه پی دی اف قرار دادین واقعا سپاسگزارم متن با کیفیت بدون اعداد مسخره در ‌epub

Erfan Khataee
۱۳۹۹/۱۲/۱۱

خیلی منتظر این کتاب به صورت الکترونیکی بودم. از برنامه طاقچه خیلی ممنونم.

Reza.AH
۱۴۰۰/۰۲/۱۲

خیر به این دلیل که همه کتابهای دیوید ایگلمن رو بصورت pdfگذاشته اید نمیدانم چرا کتابهای این نویسنده نسخه epubنمیزارید ؟

Rzgar Maghsodi
۱۳۹۹/۱۲/۱۰

واقعا عالی هستش فقط کاش pdf نبود فقط لطفا کتابای سایلاو بیشتر توجه کنید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان