دانلود و خرید کتاب قلعه پری (از کریمخان تا لطفعلیخان) بهرام افراسیابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قلعه پری (از کریمخان تا لطفعلیخان) اثر بهرام افراسیابی

کتاب قلعه پری (از کریمخان تا لطفعلیخان)

معرفی کتاب قلعه پری (از کریمخان تا لطفعلیخان)

کتاب قلعه پری (از کریمخان تا لطفعلیخان) نوشته بهرام افراسیابی است. این کتاب روایت داستان‌ها و اتفاقات مهم در زمان خاندان زند که در منطقه قلعه پری اتفاق می‌افتد. این کتاب شما را با خود به تماشای تاریخ با زبانی روان و جذاب می‌برد.

درباره کتاب قلعه پری (از کریمخان تا لطفعلیخان)

قريه پری از جمله مناطقی به شمار می‌رفت كه اغلب با سـتيزهای ناخواسـته دست به گريبان بود. قريه پری در ناحيه لرستان با بيشتر نواحی غرب ايران هم‌جـوار و هـم زبـان است. زبان رايج آن منطقه لری است. ايل زند به يكی از گويش‌های ايـن زبـان كـه بـه آن لكـی  گويند صحبت می‌كرد.

قریه کوچک وسرسبز پری در دل دشت‌های وسیع لرستان آبستنِ تَنِش و آشوبی شد که بعدها حجم چشم‌گیری از تاریخ ایران را رقم زد. قریه‌ی پری گرچه بر فراز تپه‌ای کوهستانی، مشرف به صحرایی بس خرّم و با صفا و مزارعی پر بار قرار داشت، اما پیرامون قریه حصارهای بلندی رابطه‌ی قریه را با فضای اطراف قطع می‌کرد. در واقع «پّرِیِ» محصورِ درون دیوارهای مرتفع کهن، آن حکایت‌ها برای گفتن داشت. بر خلاف دیگر قلعه‌ها- که آن را مرور زمان به مخروبه‌ای مبدّل می‌کند- قلعه پری هم زمان با گذشت زمان مستحکم‌تر، مقاوم‌تر گردید؛ و با مرمت‌های مداوم و به کار بردن مصالحِ مخصوص دوام آن دوران و نیز توجه خاص اهالی به نقش قلعه بر این دوام و بقا می‌افزود. درهایِ بزرگ و سنگین قلعه با حلقه‌های پیچ وتاب دار و میخ‌کوبی‌های درشت- که معلوم نیست- چگونه آن را در الوارهای محکم کوبیده بودند- به قلعه ابهت خاصی بخشیده بود.

زندیان یا زندیه (۱۱۲۹–۱۱۷۴ ه‍.ش) نام یکی از سلسله‌های ایرانی بود که بعد از نابودی شاهنشاهی افشاریان و تا خاندان قاجار به درازای ۴۵ سال در ایران حکومت کردند. زندها لر تبار بودند. این سلسله به ریاست کریم‌خان زند در سال ۱۱۶۳ هجری قمری در ایران به قدرت رسید. کریم‌خان، ایلخان طایفه زند بود.

کریم‌خان زند در ابتدا یکی از فرماندهان سپاه نادرشاه افشار بود که بعد از مرگ نادرشاه با همراهانش بازگشت. او مردی بسیار دانا و آگاه بود. او لقب راوکیل الرعایا را برخود نهاد و از داشتن لقب شاه دوری کرد. او به‌طور موقت، شهر ملایر را پایتخت و مرکز فرماندهی خود قرارداد و توانست بر تمام ایران مسلط شود و پس از آن شهر شیراز را پایتخت خود کرد. ارگ کریم‌خان، بازار وکیل، حمام وکیل و مسجد وکیل در شهر شیراز از جمله بناهایی هستند که از دوران حکومت وی به یادگار مانده‌است.

زنان خاندان زند هم مانند مردان خود اهل نبرد و جنگ بودند و در مبارزات پا به پای آن‌ها می‌جنگیدند. این کتاب روایت منطقه‌ای مهم در تاریخ زندیه است که شاهد اتفاقات بسیاری بوده است.

خواندن کتاب قلعه پری (از کریمخان تا لطفعلیخان) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ پیشنهاد می‌کنیم.

درباره بهرام اسفندیاری

بهرام افراسیابی در بیستم آبان سال۱۳۲۰ در شیراز به دنیا آمد. زبان انگلیسی می‌دانست و در اداره دارایی کار می‌کرد. بعد از گذراندن سربازی به آلمان و بعد به اتریش رفت و در دانشگاه اینسبورگ فلسفه خواند. بعد از آن در کالج لندن زبان انگلیسی و زبان‌شناسی خواند و به ایران بازگشت. در دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ثبت نام کرد و همزمان با پیروزی انقلاب اولین کتابش را منتشر کرد.

از بهرام افراسیابی تا به حال تعداد بسیاری کتاب در حوزه‌های تاریخی، سیاسی و رمان و داستان منتشر شده است که بسیاری از آن‌ها تالیف و بسیاری ترجمه هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۷۶۰ صفحه

حجم

۱۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۷۶۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۹۰۰
تومان