دانلود و خرید کتاب قتل در کرانه نیل آگاتا کریستی ترجمه بهرام افراسیابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قتل در کرانه نیل اثر آگاتا کریستی

کتاب قتل در کرانه نیل

امتیاز:
۳.۸از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قتل در کرانه نیل

کتاب قتل در کرانه نیل  نوشته آگاتا کریستی، نویسنده مشهور داستان‌های جنایی پلیسی انگلیسی است. او یکی از مشهورترین نویسندگان پلیسی جنایی در جهان و خالق شخصیت‌های هرکول پوآرو و خانم مارپل است.

درباره کتاب قتل در کرانه نیل

 کتاب قتل در کرانه نیل از مجموعه داستان‌های جنایی و کارآگاهی پوآرو است، که یک کارگاه خصوصی اهل کشور بلژیک است، او معمایی را روی کشتی حل می‌کند. این داستان دستمایه مجموعه‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی نیز قرار گرفته است. داستان درمورد زن جوان و باهوشی است که می‌خواهد برای نامزدش یک شغل خوب پیدا کند. اما کسی که از او می‌خواهد برای نامزدش کاری پیدا کند نامزدش را از او می‌دزدد و باعث یک جنایت روی کشتی می‌شود و پوارو باید این موضوع را حل کند.

 قتل در کرانه نیل ترکیبی از عشق و جنایت است که شما را با خود به دنیای پرهیجان می‌برد. آگاتا کریستی این کتاب را بسیار دوست دارد زیرا فضای آن خارج از انگلستان روایت می‌شود و دنیای تازه و متفاوتی را معرفی می‌کند.

خواندن کتاب قتل در کرانه نیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های پلیسی و جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ی آگاتا کریستی

آگاتا کریستی (۱۹۷۶-۱۸۹۱) نویسنده‌ مشهور سبک جنایی و معماگونه و خالق شخصیت‌هایی مانند هرکول پوآرو و خانم مارپل، در ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ در انگلستان متولد شد. نام کامل او آگاتا مری کلاریسا میلر است. در سال ۱۹۱۴ با یک سرهنگ نیروی هوایی به نام آرچیبالد کریستی ازدواج کرد و از او یک دختر به نام رزالیند هیکز دارد. اما این ازدواج بعد از یازده سال به جدایی انجامید. او در سال ۱۹۳۰ با باستان‌شناسی به نام سِر ماکس مالووان ازدواج کرد و همراه او به سفرهای زیادی رفت. سفرهایی که تاثیرات بسیاری در داستان‌های جذاب او داشتند. آگاتا کریستی با نام مستعار مِری وستماکوت رمان‌های عاشقانه می‌نوشت. اما عمده‌ شهرت او به دلیل رمان‌های جنایی است که نوشته. آگاتا کریستی پرفروش‌ترین نویسنده در انگلستان و در کل دنیا است. مقام‌های بعدی به ژول ورن و شکسپیر می‌رسد. آگاتا کریستی لقب ملکه‌ جنایت را هم از آن خود کرده است.

آگاتا با نام مستعار مِری وستماکوت داستان‌های عاشقانه و رومانتیک نیز نوشته‌است، ولی شهرت اصلی‌اش به خاطر ۶۶ رمان جنایی اوست. داستان‌های آگاتا کریستی، به خصوص آن دسته که درباره ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو یا خانم مارپل هستند، نه تنها لقب «ملکه جنایت» را برای او به ارمغان آوردند بلکه او را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستان‌های جنایی کوشیده‌اند نیز معرفی و مطرح کردند.

آگاتا کریستی در کتاب رکوردهای گینس مقام اول در بین پرفروش‌ترین نویسندگان کتاب در تمام دوران‌ها و مقام دوم (بعد از ویلیام شکسپیر) در میان پرفروش‌ترین نویسندگان در هر زمینه‌ای را به خود اختصاص داده ‌است. تخمین زده شده‌است که یک میلیارد نسخه از کتاب‌های او به زبان اصلی (انگلیسی) و یک میلیارد نسخه دیگر در ترجمه‌های گوناگون به ۱۰۳ زبان دنیا به فروش رسیده ‌است. محبوبیت جهانی کریستی به آن درجه است که به‌طور مثال در کشوری چون فرانسه تعداد کتاب‌هایی که از او تا سال ۲۰۰۳ به فروش رسیده بالغ بر ۴۰ میلیون جلد بوده‌است.

در سال ۱۹۵۵ آگاتا کریستی نخستین کسی بود که جایزه استاد اعظم را از مجمع معمایی‌نویسان آمریکا دریافت کرد. در همان سال نمایش‌نامه او به نام شاهد پرونده به‌عنوان بهترین نمایشنامه برنده جایزه ادگار شد.

معرفی نویسنده
عکس آگاتا کریستی
آگاتا کریستی
انگلیسی | تولد ۱۸۹۰ - درگذشت ۱۹۷۶

آگاتا کریستی با نام اصلی آگاتا مری کلاریسا میل، ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ در دون شایرِ انگلستان به دنیا آمد. پدر آمریکایی‌اش فردریک میلر نام داشت. مادرش کلارا بومر انگلیسی و از خانواده‌ای اشرافی بود. آگاتا به دلیل آمریکایی بودن پدر می‌توانست تبعه ایالات متحده نیز باشد، ولی هرگز از آن کشور تقاضای تابعیت نکرد. آگاتا یک خواهر و یک برادر داشت که هردوی آن‌ها از او بزرگ‌تر بودند. گر چه خواهر و برادر آگاتا را به مدرسه شبانه‌روزی و خود او را به یک مدرسه تکمیلی در فرانسه فرستاده بودند اما آگاتا در پنج سالگی خودش خواندن را یاد گرفت و بعد با استفاده از کتابخانه پدرش به معلوماتش اضافه کرد و تحصیلات آکادمیک نداشت.

نظرات کاربران

نیلوفر
۱۴۰۰/۰۱/۰۸

ترجمه خوبی ندارد.

گلبانو
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

مثل بقیه آثار این نویسنده عالی بود، ترجمه کمی نامفهوم بود که باید برای درک بهتر مطلب به عقب بر میگشتی واواخر داستان بالاخره متوجه نشدم چند تا قتل انجام شد البته شاید اشکال از ترجمه بود ویا اینکه من

- بیشتر
en_abedi
۱۴۰۰/۱۱/۲۱

ترجمه به قدری گنگ و نامفهوم هست که اگر صد بار از روش بنویسی باز هم غیر ممکنه بفهمی کی داره چی میگه.

گلناز
۱۴۰۰/۰۴/۳۱

من عاشق اثارشم😍

Chica
۱۴۰۲/۰۵/۲۶

بدون تردید میگم که کتاب فوق العاده ای بود. یک ماجرای هیجان انگیز با پایانی غیرمنتظره به طوری که تا آخرش نمی تونستی حدس بزنی مجرم چه کسی بوده و با چه انگیزه ای این کار رو انجام داده. توصیفات

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۸ صفحه

قیمت:
۹,۹۰۰
تومان