دانلود و خرید کتاب آنچه معلمان نیاز دارند درباره دانش آموزان ناتوان ذهنی بدانند پیتر وستود ترجمه سجاد حق‌شناس
کتاب آنچه معلمان نیاز دارند درباره دانش آموزان ناتوان ذهنی بدانند اثر پیتر وستود

کتاب آنچه معلمان نیاز دارند درباره دانش آموزان ناتوان ذهنی بدانند

معرفی کتاب آنچه معلمان نیاز دارند درباره دانش آموزان ناتوان ذهنی بدانند

کتاب آنچه معلمان نیاز دارند درباره دانش آموزان ناتوان ذهنی بدانند نوشته پیتر وستود کوششی است در جهت شناساندن تخصصی و دقیق ویژگی های دانش آموزان ناتوان ذهنی، نیازهای آنان و رویکردهایی که می‌تواند به درک و فهم هر چه بیشتر آنها در مقوله یادگیری کمک کند. 

درباره کتاب آنچه معلمان نیاز دارند درباره دانش آموزان ناتوان ذهنی بدانند

کتاب آنچه معلمان نیاز دارند درباره دانش آموزان ناتوان ذهنی بدانند به طور نظام مند در ۷ فصل به اختلالات و سندروم‌هایی پرداخته که به نوعی باعث ناتوانی ذهنی و در برخی موارد ناتوانی جسمی خواهد شد. به همین دلیل آشنایی با این اختلالات، ویژگی‌ها و نیازهای آنان در پیشرفت این دانش آموزان و تطبیق آنان با محیط به ویژه در مسایل آموزشی مؤثر خواهد بود. لذا مطالعه این کتاب در پیشبرد اهداف ذکر شده به پزشکان، پیراپزشکان، روان‌شناسان، معلمان و والدین کودکان خاص کمک خواهد کرد. در هر فصل نکات کلیدی ابتدایی، چکیده کاملی از مطالب را جهت آمادگی خواننده فراهم می‌آورد و در پایان نیز پیوندهایی برای مطالعه بیشتر سندروم‌ها و رویکردهای مرتبط ارائه شده است. اطلاعات مورد نیاز برای ناتوانی های خاص و مطالعه ویژگی آنان، در پیوست آخر کتاب آمده است.

خواندن کتاب آنچه معلمان نیاز دارند درباره دانش آموزان ناتوان ذهنی بدانند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به معلمان و متخصصان و والدینی که با کودکان داری شرایط خاص روبه‌رو هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  آنچه معلمان نیاز دارند درباره دانش آموزان ناتوان ذهنی بدانند

آشکارترین ویژگی دانش‌آموزان ناتوان ذهنی این است که آنها مشکالت بسیاری را در یادگیری هر آنچه که دیگر دانش آموزان نسبتاً به راحتی می آموزند، تجربه می کنند. به نظر می رسد که آن ها توانایی تفکر سریع، استدلال عمیق، یادآوری آسان، شروع برنامه‌ریزی و هماهنگی سریع با شرایط جدید را ندارند. دانش آموزانی با این ناتوانی معمولا نسبت به همسالان خود کمتر، بالغ به نظر می‌رسند و اغلب طیفی از رفتارها و واکنش‌ها را نشان می دهند که خاص کودکان کوچکتر است. صرف نظر از این ضعف‌های آشکار، دانش‌آموزان ناتوان ذهنی هنوز قادر به یادگیری بسیاری می‌باشند و می‌توانند رفتارهای جدید زیادی را کسب کنند، به ویژه وقتی از روش‌های تدریس مؤثر و کارآمد استفاده شود. بسیاری از این دانش‌آموزان وقتی در شرایط یک مدرسه حمایتی باشند با پیشرفت مثبت والدین و معلمان خود را شگفت زده کرده‌اند. مهم این است که انتظار پیشرفت باالیی را از آن ها داشته باشیم. همه دانش آموزان ناتوان ذهنی حوزه‌هایی از توانایی نسبی دارند و معلمان و والدین باید این توانایی ها را به منظور شکوفا کردن آنها بشناسند. 

روش‌های مؤثر و اصول تدریس برای کسب پیشرفت مطلوب بعداً در این فصل شرح داده خواهد شد. همانند افراد عادی، دانش آموزان ناتوان ذهنی در سطوح عملکرد، میزان مدیریت فردی خود، قدرت‌ها و ضعف‌ها، شخصیت، توانایی انجام تکالیف مدرسه، واکنش به آموزش، میزان و مقدار آسیب جسمی یا حسی، شرایط پزشکی و مشکالت هیجانی و رفتاری، به طور گسترده ای متفاوت هستند. برخی از این تفاوت‌ها ذاتی بوده و با سندروم خاصی از ناتوانی ذهنی در دانش آموز به وجود می آید. دیگر متغیرها از سطوح مختلف مراقبتی، تحریک و حمایتی که آنها از محیط خانواده و مدرسه دریافت کرده اند، ناشی می شود. دو ویژگی تعیین‌کننده ناتوانی ذهنی عبارتند از:

۱. محدودیت های قابل توجه در عملکرد شناختی همراه

۲.مشکالت عمده جهت کسب رفتار سازشی. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان