دانلود و خرید کتاب بوسه خورشید جبران خلیل جبران ترجمه وحید کیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بوسه خورشید اثر جبران خلیل جبران

کتاب بوسه خورشید

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بوسه خورشید

کتاب بوسه خورشید نوشته جبران خلیل جبران است که با ترجمه وحید کیان به صورت دوزبانه منتشر شده است. عشق ورزی گران‌بهاترین هدیه خداوند است، چراکه وقتی این رحمت به کسی هدیه شد هرگز از او بازستانده نمی‌شود. این کتاب روایت عشق و احساس در وجود آدمی است که او را رها نمی‌کند و همواره همراهش است. هدیه‌ای از طرف خداوند که برای او باقی می‌ماند.

خواندن کتاب بوسه خورشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شعر جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران در سال ۱۸۸۳ در خانواده‌ای مسیحی در شمال لبنان به دنیا آمد. مادرش زنی هنرمند بود، اما پدرش مردی بی‌مسئولیت بود که خانواده‌شان را با مشکلات متعددی روبرو کرد. اوضاع بد مالی خانواده سبب شد که جبران نتواند در دوران کودکی به مدرسه برود، اما در این سال‌ها نزد کشیش روستای محل زندگیشان آموزش دید و با اصول مذهب، انجیل و زبان‌های سوری و عربی آشنا شد. سرانجام زمانی که جبران ۱۲ ساله شد، مادرش به همراه فرزندان به ایالت متحده آمریکا مهاجرت کردند. برای اولین مرتبه جبران در آمریکا به مدرسه رفت.

جبران در سال ۱۹۰۵، چکیده‌ای از نوشتارهای خود را در مورد موسیقی در روزنامه المهاجیر چاپ کرد. پس از آن، مجموعه‌ای از سروده‌های خود را در کتابی عربی زبان با عنوان گریه، خنده و توفان ها منتشر نمود که این کتاب به تازگی با نام رویا (منظره)، توفان و محبوب به زبان انگلیسی برگردان شده است. وی در سال ۱۹۰۶، کتاب spirit Brides خود را که دربرگیرنده‌ی داستان‌های کوتاه بود، به چاپ رساند و یک سال پس از آن، دومین سری از همین مجموعه را با عنوان spirits Rebellious در دسترس خوانندگانش قرار داد. جبران خلیل جبران در سی و پنج سالگی، نخستین کتاب انگلیسی زبان خود با عنوان مرد دیوانه را منتشر کرد. این نویسنده و شاعر درطول زندگی خود ۱۶ کتاب به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر کرد.


معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۸۳ صفحه

حجم

۲۴۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۸۳ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان