دانلود و خرید کتاب خواص غذاها خشایار فخریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خواص غذاها اثر خشایار فخریان

کتاب خواص غذاها

معرفی کتاب خواص غذاها

کتاب خواص غذاها نوشتهٔ خشایار فخریان است. انتشارات اندیشه‌ عالم این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی *.

درباره کتاب خواص غذاها

کتاب خواص غذاها دربارهٔ انواع رژیم غذاییِ ممکن اطلاعاتی سودمند داده است؛ اطلاعاتی که می‌توانند به شما در بهبود کیفیت تغذیه‌تان کمک کند. گفته می‌شود که اغلب حکیمان طب ایرانی - اسلامی بر این باور بودند که سلامت روحی و روانی انسان به سلامت جسمانی او پیوسته و وابسته استخشایار فخریان در کتاب حاضر بیان کرده است که غذایی که می‌خوریم رابطه‌ای غیرقابل‌انکار با کیفیت زندگی‌مان دارد. برخی از پزشکان مدرن این فرایند را قبول دارند و برخی دیگر آن را غیرعلمی و ویژهٔ زمان‌های گذشته دانسته و رد می‌کنند.

خشایار فخریان، متخصص سلامت و نویسنده در حوزهٔ بهداشت و نویسندهٔ کتاب‌های «بیماری های زنان»، «پوست من زیبا بمان»، «آشنایی با ویتامین ها و دیابت» است. او در کتاب «خواص غذاها» خاصیت‌ برخی از مهم‌ترین مواد غذایی از جمله گوشت، سبزیجات و عسل را بیان کرده و نکات ضروری درمورد چگونگی تغذیه از آن‌ها را با خوانندگان به اشتراک گذاشته است

خواندن کتاب خواص غذاها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ تغذیه و کسانی که می‌خواهند با خواص مواد غذایی مختلف آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خواص غذاها

«شیر

شیر حیوانات اهلی یکی از غذاهای مطبوع و مقوی برای انسان بشمار می‌رود. ترکیب و خواص شیر در فصول مختلف، برحسب سن حیوان و برحسب مواد غذایی که استفاده می‌کند متفاوت است.

اثر غذایی شیر

۱. شیر یکی از منابع مهم پروتئینی حیوانی است که نسبتاً ارزان و ساده به دست می‌آید. برای مبارزه با فقر پروتئینی به راحتی ممکن است از شیر و فرآورده‌های آن استفاده کرد بخصوص که پروتئین شیر از نظر متعادل بودن اسیدآمینه‌های ضروری بسیار کامل است و این مواد برای رشد و نمو بدن و تأمین بدن احتیاجات روزانۀ و حتی ترمیم بافت‌ها کافیست.

ارزش غذایی نیم لیتر شیر معادل ۱۰۰ گرم گوشت می‌باشد ولی هضم شیر آسان‌تر از پروتئین‌های دیگر است.

شیر حاوی ویتامین A، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C است. از لحاظ مواد معدنی مقدار آهنش کم است، ولی از نظر مقدار کلسیم و فسفر بسیار غنی است، طوری که برای پیشگیری و کنترل پوکی استخوان مصرف شیر و فرآورده‌های آن کاملاً مؤثر و ضروری است.

چون احتیاج روزانه انسان به کلسیم به طور متوسط برای هر شخص بالغ یک گرم در روز تعیین شده است با مصرف حداقل نیم لیتر شیر کامل یا کم‌چربی این مقدار تأمین خواهد شد.

معمولاً ۹۰ تا ۹۵ درصد از شیرهایی که انسان مصرف می‌کند شیر گاو است که حدود ۳/۲۵ درصد پروتئین دارد.

مصرف شیر در سنین مختلف بخصوص برای کودکان و نوجوانان که استخوان‌های‌شان در حال رشد می‌باشد و پیران که در معرض پوکی استخوان هستند توصیه می‌شود.

مصرف شیر به صورت نیم‌گرم برای افرادی که دچار ورم معده، زخم معده یا خونریزی معده هستند اثر شفابخش داشته و درد معده را درمان می‌کند.

بعضی از افراد به دلیل کمبود نوعی آنزیم، بعد از خوردن شیر احساس نفخ و قر قر شکم می‌کنند.

این قبیل افراد برای تأمین کلسیم و پروتئین از طریق لبنیات می‌توانند از ماست و پنیر استفاده کنند.

شیر بسیار مقوی و مغذی است و به این ترتیب افرادی که دچار ضعف یا لاغری هستند با مصرف روزانۀ دو لیوان از آن همراه با خرما، موز یا عسل می‌توانند بدن خود را تقویت کنند.

بهترین غذای چاق‌کننده است، لذا افراد لاغر که می‌خواهند چاق شوند ممکن است هر روز ۱ تا ۲ لیوان شیر با شکر یا عسل یا شیره یا خرما و گردو تناول کنند.

پزشکان طب قدیم توصیه کرده‌اند که بعد از خوردن ترشی‌ها شیر را مصرف نکنند و همراه با شیر، میوۀ تازه، ماهی، و پیاز میل نکنند.

در مواردی که به هر علتی شیر یا پنیر از برنامۀ غذایی انسان حذف می‌شود برای جبران احتیاجات طبیعی بدن باید به مقدار کافی سبزیجات و میوه‌جات تناول شوند، زیرا مقدار کلسیم موجود در یک لیوان شیر معادل با ۲ کیلوگرم پرتقال است. بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی در کشورهایی که مصرف شیر بیشتر است حد متوسط طول عمر انسان بیشتر بوده است. یک لیوان شیر پرچرب حاوی ۹ گرم پروتئین، ۱۰ گرم چربی، ۱۲ گرم کربوهیدرات، ۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم و مقادیری ویتامین A، D و خانوادۀ B است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان