دانلود و خرید کتاب معادشناسی محمدحسن وکیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب معادشناسی

معادشناسی تالیف محمدحسن وکیلی کتاب هفتم از مجموعه معارف کاربردی برترین آرزو موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی است.

کتاب‌های این مجموعه برای استفاده دانشجویان و دانش‌آموزان در اردوهای آموزشی، معرفتی و تفریحی منتشر شده است. مطالب کتاب‌های این مجموعه عموما به صورت خودخوان قابل استفاده است و تنها برخی از نکات عمیق و ظریف آن با کمک استاد تدریس می‌شود.

درباره کتاب معادشناسی

مباحث این جلد بر اساس رساله الانسان بعد الدنیا تألیف مرحوم علامه طباطبائی تدوین شده و البته در خلال آن از آثـاری چون تقریرات فلسفه امام خمینی آیةاهلل عبدالغنی اردبیلی، معادشناسی علامه طهرانی، معاد

یا بازگشت به سوی خدا آیت‌الله شجاعی، معاد در قرآن، آیت‌الله جوادی آملی، المعاد آیت‌الله محمدی گیلانی نیز کمک گرفته شده است.

خواندن کتاب‌های مجموعه معارف کاربردی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب‌ها برای آموزش معارف اسلامی به جوانان و نوجوانان طراحی و تدوین شده‌اند.

سبک زندگی توحیدی از نگاه امام رضا (ع)
محمدحسن وکیلی
به سوی جانان
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
شیعه‌شناسی
محمدحسن وکیلی
اسلام ‌شناسی
محمدحسن وکیلی
معادشناسی؛ کتاب معلم معارف کاربردی (۷)
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
راهنماشناسی
محمدحسن وکیلی
معرفت‌شناسی
محمدحسن وکیلی
خداشناسی
محمدحسن وکیلی
بررسی مساله‌ی عدل‌ الهی همراه با حل معمای خیر و شر
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
زیارت؛ آغاز عشق و بندگی
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
انسان شناسی؛ کتاب معلم معارف کاربردی (۲)
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
خداشناسی؛ کتاب معلم معارف کاربردی (۳)
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
بینهایت (جلد دوم)
محمدحسن وکیلی
معرفت شناسی؛ کتاب معلم معارف کاربردی (۱)
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
بینهایت (جلد سوم)
محمدحسن وکیلی
انسان شناسی و جهان شناسی
محمدحسن وکیلی
راهنما شناسی؛ کتاب معلم معارف کاربردی (۴)
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
دریای بی کران
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
امام حسین (ع) و جاهلیت نو
جواد سلیمانی امیری
نردبان آسمان
گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی

نظرات کاربران

کاربر ۱۳۵۷۳۳۱
۱۳۹۹/۰۸/۲۲

خیلی عالی بود پیشنهاد میکنم توی صفحه اول بیاد

میم حاء
۱۳۹۹/۱۱/۰۷

7 جلد کتاب فوق‌العاده که مهمترین مباحث اعتقادی که بسیار پیچیدن را با ساده ترین زبان بیان میکند به شدت پیشنهاد میکنم پ ن:حتی برای کسانی که به اسلام و خدا اعتقادی ندارن پیشنهاد میکنم این 7 جلد یا (برای مطالعه تخصصی

- بیشتر
سید حمید رضا تفتی
۱۳۹۹/۰۹/۱۴

از بهترین کتاب های حوزه اعتقادات اسلامی می باشد که برای سنین ۱۷ سال به بالا مناسب است. به عنوان یک کارشناس در این حوزه اعتقاد دارم که از بهترین کتابهای موجود است و نویسنده آن از نوابغ روزگار. از جمله مباحث

- بیشتر
کاربر ۲۴۱۶۴۰۵
۱۴۰۰/۰۲/۲۷

بسیار عالی

میم.نون
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

لطفا در کتابخانه بی‌نهایت بذاریدش

محمد پارسا
۱۴۰۲/۰۴/۲۸

گر این کتاب رو تهیه کنیم فایل پی دی اف رو میدن ؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۶)
مؤمن باید هر روز و هر هفته و هر ماه در حال نزدیک شدن به خداوند باشد و علامت نزدیک شدن به خداوند این است که ایمان و توحیدش قوی‌تر شده و محبتش به دنیا کمتر و به آخرت بیشتر می‌شود.
بنده خدا
بداخلاقی، سخن چینی، بی توجهی به پاکی و نجسی و ... موجب فشار قبر می‌شود.
Jaber_313
مهارت رد کردن توپ با پا از لای دو آهن از بی‌خاصیت‌ترین مهارتهای عالم هستی است که نه در آخرت و نه در دنیا تأثیری در رشد بشر ندارد، ولی چون عده‌ای سودجو برای سرگرم کردن مردم برای این مهارت پول و جائزه می‌دهند، ما نیز توهم زده شده و آن را فضیلت می‌شمریم
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
در قیامت نوشتن و ضبط نیست؛ آنجا خود انسان را می‌آورند با همان عملی را که انجام داده درحالی‌که انسان همان عمل را دارد انجام میدهد و به علم حضوری خود را می‌یابد که دارد آن عمل را انجام میدهد. کتاب عمل کتاب تکوینی است و همه حقائق، واقعیتشان آنجا محفوظ است و به همین جهت با تمام خصوصیات و ظرائفش و با تمام نیتها و همه اخلاق و صفات روحی که همراه آنها بوده حضور دارند و هیچ چیزی از آن مخفی نیست.
حسام
همان طور که نطفه در سیر تکاملی خود به علقه و مضغه و جنین تبدیل می‌شود و جنین چندی را در عالَم رحم مادر می‌گذراند و ناگهان با تحولی دفعی قدم به عالم دنیا می‌گذارد و متولد می‌شود، به همین شکل انسان نیز مرحله به مرحله مراتب رشد را طی می‌کند تا زمانی که از این عالم برون رفته و با مرگ تولدی دوباره می‌یابد و سیر تکامل خود را ادامه می‌دهد. این استدلالِ بر وجود معاد را گاه «برهان حرکت» می‌نامند.
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
خدمت امام رضا(ع) عرض کردم: یا ابن رسول الله! بفرمائید که آیا بهشت و جهنم امروز خلق شده‌اند؟ فرمودند: بله و رسول خدا(ص) در معراج وارد بهشت شدند و آتش جهنم را دیدند. عرض کردم: گروهی می‌گویند بهشت و جهنم امروزه خلق نشده‌اند و بناست که در آینده خلق شوند. حضرت فرمودند: ایشان از ما نیستند و ما نیز از ایشان نیستیم و هر کس خلق شدن بهشت و جهنم را انکار کند پیامبر اکرم و ما را تکذیب کرده و از ولایت ما بهره‌ای ندارد. (عیون أخبار الرضا(ع) ، ج ۱، ص ۱۱۶)
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸
در قیامت در مرحله‌ای اعمال و نیات انسان بر انسان عرضه می‌شود و انسان از همه آنها آگاه می‌شود و ریز و درشت اعمالش حتی «مثقال ذره» را بعینه می‌یابد (عالم عرض) و در کنار آن اعمال سنجیده می‌شود و انسان ارزش عمل را هم می‌فهمد (عالم میزان) و پس از آن اثر اعمال و نیات را هم مشاهده نموده و بازخواست شده و در نهایت تکلیفش مشخص می‌شود (عالم حساب و سوال).
کاربر ۲۹۵۲۲۳۲
وَ کُلَّ إِنسانٍ أَلْزَمْناهُ طائِرَهُ فِی عُنُقِهِ وَ نُخْرِجُ لَهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ کِتاباً یَلْقاهُ مَنْشُوراً * اقْرَأْ کِتابَکَ کَفی بِنَفْسِکَ الْیَوْمَ عَلَیْکَ حَسِیباً (الإسراء ۱۷: ۱۳ ـ ۱۴) «ما اثر نفسانی اعمال هر کس را ملازم و همراه او قرار داده‌ایم (که در دنیا و برزخ و قیامت همراه اوست)، و برای هر کس در قیامت کتابی را بیرون می‌آوریم (کتابی که عین اعمال در آنست نه اثر نفسانی آن) و او آن کتاب را باز شده و گسترده می‌یابد و به او گفته می‌شود: خودت کتاب خودت را بخوان! امروز کافیست که خودت حسابگر خود باشی!»
کاربر ۲۹۵۲۲۳۲
هر کسی برای خود کتابی شخصی دارد که همه زندگی وی با جزئیات آن در او موجود است و آن کتاب بخشی از کتاب ابرار یا کتاب فجار است که هر کدام در کتاب علیین یا کتاب سجین وجود دارد. وقتی انسان وارد عرصه قیامت می‌شود چون تجرد می‌یابد و از حجاب زمان و مکان خارج می‌شود اولین کتابی که برای او منکشف می‌شود کتاب نفس خود اوست که در یک آن تمام عمر خود را با تمام جزئیاتش آن چنان می‌بیند که گویا همان لحظه مشغول عمل می‌باشد.
کاربر ۲۹۵۲۲۳۲
انسان وقتی در کیفیت تغییر و تبدلّات موجودات فکر می‌کند، حکمت الهی را در آن مشاهده می‌کند و می‌بیند که هر چیز در جای خود در مسیر رسیدن به هدفی قرار داده شده و غرضی از آن در خلقت عالم وجود داشته است. اینجاست که فکر انسان خردمند مشغول شده و می‌اندیشد که نهایت سیر همه این عالم کجاست و آیا این حرکت و جوش و خروش عمومی بی‌هدف است یا اینکه همه این حرکتها به سوی هدف و غایتی در تکاپو است؟ گوئی ناموس عالم طبیعت اقتضاء دارد که عالمی در وراء این عالم باشد که این حرکتها موجودات را بدان سو رهنمون شده و در آنجا همه چیز به نهایت و غایت خود رسیده و آرام بگیرد.
کاربر ۲۸۶۷۰۹۸

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان