دانلود و خرید کتاب ولی دوشنبه آه مرتضی امیری‌اسفندقه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ولی دوشنبه آه اثر مرتضی امیری‌اسفندقه

کتاب ولی دوشنبه آه

معرفی کتاب ولی دوشنبه آه

ولی دوشنبه، آه سفرنامۀ منظوم مرتضی امیری‌اسفندقه در قالب نیمایی است که ارمغان این شاعر از مسافرت به دوشنبه، پایتخت تاجیکستان است.

 گویی مواجهۀ شاعر با شگفتی‌های دوشنبه، او را بر سر وجد آورده است و امیری‌اسفندقه سعی کرده است با زبانی صمیمی و در عین حال فاخر، تجربیات خود را با خوانندگان اشعار ولی دوشنبه، آه به اشتراک بگذارد.

 خواندن کتاب ولی دوشنبه آه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران منظومه‌های شعری.

درباره مرتضی امیری اسفندقه

مرتضی امیری اسفندقه، شاعر معاصر ایرانی در سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شده است. این شاعر موفق ایرانی تاکنون نامزد یا برنده جوایزی همچون کتاب سال، قلم زرین و کتاب فصل شده است.

اسفندقه که در تهران زاده شده دوران کودکی و جوانی‌اش را در مشهد و در انجمن‌های ادبی معتبری همچون اخوان ثالث و محمد قهرمان گذرانده است.

اسفندقه اولین دفتر شعر خود با نام «بازوان مولایی» را در سال ۱۳۷۳ در انتشارات حوزه هنری به چاپ رساند. این اثر شامل مجموعه‌ای از مثنوی‌های او با موضوعات وطن، جنگ ایران و عراق و برادر شهیدش است. «رستاخیز کلمات» دومین کتاب او بود که در سال ۱۳۷۷ به چاپ رسید.

«این شرحه شرحه شرحه» در سال ۱۳۷۸ به چاپ رسید که نام فرعی آن تجلی و بررسی اجمالی رمضان در ادوار شعر پارسی بود. امیری اسفندقه در ۱۳۸۴، اولین مجموعه قصاید خود را با نام «چین‌کلاغ» در نشر لوح زرین منتشر کرد که همراه با کتاب «نوشداروی طرح ژنریک» نوشته «سید حسن حسینی» و «عصرانه در باغ رصدخانه» اثر مفتون امینی در فهرست نهایی نامزدهای جایزه کتاب سال قرار گرفت و در نهایت از این اثر تقدیر شد. این مجموعه شعر، همچنین توانست جایزه قلم زرین را برای او به ارمغان آورد. اسفندقه تا کنون فعالیت‌های ادبی و هنری زیادی علاوه بر سرودن شعر انجام داده است و یک دوره دبیر هنری جشنواره شعر انقلاب بوده است.

اسفندقه قصیده فارسی را با سبک خود که ترکیبی از زبان کهن و زبان امروز است جانی تازه بخشیده و طراوت را به این قالب شعر فارس بازگردانده است.استواری و صمیمیت شعر اسفندقه، زبان آن را برای مخاطب گیرا و جذّاب می‌کند.

نظرات کاربران

naser59
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

مرتضی امیری اسفندقه همیشه و هنوز عزیز

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
چقدر گاهی ناگاه به چشمِ ملتهبِ من، دوشنبه غمگین است! مگر نه این‌که جهنّم دوشنبه خلق شده؟
M.M. SAFI
کجاست تخته‌سیاه که روسپید شود با نوشتن غزلی به وزن آزادی ردیف و قافیه آیینه آسمان شادی
M.M. SAFI

حجم

۲۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۲۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۴۰۰
تومان