دانلود و خرید کتاب سرنوشت جنازه‌ی رضا شاه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرنوشت جنازه‌ی رضا شاه اثر ابوالفضل  طاهریان ریزی

کتاب سرنوشت جنازه‌ی رضا شاه

معرفی کتاب سرنوشت جنازه‌ی رضا شاه

کتاب سرنوشت جنازه‌ی رضا شاه نوشته ابوالفضل طاهریان ریزی درباره کارها، فعالیت‌ها و اقداماتی است که رضاشاه پهلوی در دوران سلطنت خود انجام داد. 

درباره کتاب سرنوشت جنازه‌ی رضا شاه

رضا پهلوی ۲۴ اسفند ۱۲۵۶ در آلاشت متول شد و ۴ مرداد ۱۳۲۳ چشم از دنیا فرو بست. او از سال ۱۳۰۲ تا ۱۳۰۴ نخصت‌ وزیر ایران بود و در سال ۱۳۰۴ به سلطنت ایران رسید و سلطنت پهلوی را بنیان نهاد. او تا سال ۱۳۲۰ پادشاه ایران بود و اقدامات و فعالیت‌های بسیاری انجام داد. اما بسیاری از اقداماتش را هم با روش دیکتاتوری جلو برد. ابوالفضل طاهریان ریزی در کتاب سرنوشت جنازه‌ی رضا شاه از زندگی او، اقدامات و فعالیت‌هایی که انجام داده است، نوشته است. 

کتاب سرنوشت جنازه‌ی رضا شاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعه کتب تاریخی کتاب سرنوشت جنازه‌ی رضا شاه را خواندنی می‌یابند.

بخشی از کتاب سرنوشت جنازه‌ی رضا شاه

رضاشاه اهل تهران و پرورده این شهر بود. مادرش او را زمانی که کودک شیرخواره‌ای بود از شهرستان سوادکوه به تهران آورد. رضا در ۲۴ اسفند ۱۲۵۶ هجری خورشیدی در روستای آلاشت از توابع سوادکوه مازندران زاده شد. پدرش داداش بیک سوادکوهی، یاور فوج سوادکوه بوده‌است. 

آگاهی کامل و دقیقی از تبار و نیاکان رضاشاه در دست نیست. مادرش نوش‌آفرین، اهل تهران و تا مرگ داداش بیک ساکن آلاشت بود مرگ عباسعلی و ناسازگاری اعضای خانواده همسرش که تولد این فرزند را بد یمن می‌دانستند موجب شد به همراه کودک نوزاد خود از آلاشت به تهران نزد برادر و دیگر اقوام خود مهاجرت نماید. به این خاطر مادر پس از مدتی نوزاد شش ماهه را برداشت و راه تهران را در پیش گرفت. در این سفر رضای نوزاد در راه سخت میان مازندران و تهران به شدت بیمار شد و با رسیدن به گردنه و کاروانسرای گدوک در فیروزکوه، نوزاد یخ زد و مادر و سایر همسفران وی را مرده پنداشتند. بنابراین او را از مادر جدا نموده و برای دفن در روز بعد، او را در طویله‌ای کنار یونجه‌ها گذاشتند. گرمای محیط موجب شد تا کودک مجدداً جانی بگیرد و اطرافیان را متوجه خود کند. کودک پس از مداوا توسط کاروان بعدی به مادر رسانده شد.

این داستان را رضاشاه بارها در دوران پادشاهی و در هنگام ساخت راه‌آهن شمال برای اطرافیان از جمله محمدعلی فروغی و حسن اسفندیاری نقل نموده است رضا و مادرش در محله سنگلج در نداری و تهیدستی زندگی می‌کردند. مخارج زندگی آنان تا هفت سالگی رضا بر عهده سرهنگ ابوالقاسم آیرم‌لو بود. او در آن زمان بنام ابوالقاسم بیک، خیاط قزاقخانه بود. پس از مرگ وی سرتیپ نصرالله‌خان آیرم زندگی آنان را اداره می‌کرد.

نظرات کاربران

farhangs
۱۳۹۹/۱۲/۰۱

_ عنوان کتاب هیچ تناسبی با متن ندارد .کتاب شرح پراکنده و باز نویسی و نسخه برداری ناشیانه از منابع گوناگون در مورد زندگی و روزگار رضا شاه است. نه تحقیقی در کتاب منعکس شده و نه تحلیلی . سطح

- بیشتر
Amir_SM
۱۳۹۹/۱۱/۲۶

این کتاب عالی هستش.‌ واقعیت رو توضیح داده است

arastou1981@
۱۳۹۹/۱۱/۲۴

متاسفم تاریخ ساز حکومتی خسرو معتضد که به کرات ازاو نقل شده و کتاب بی ارزش از آلاشت تا آفریقا این فرد مه با دکتر زیبا کلام. در مناظره درگیر شدند واز بعد از انقلاب 57 تاریخ نویس جعلی دشمن

- بیشتر
amirrezakhoshnodi
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

بحث،بحث لیاقته قورباغرو تو تشت طلا هم بزاری میپره تو مرداب اوضاع مردم ایرانِ که تو تشت طلای شاهنشاه آریامهر بودن ولی پریدن تو مرداب

اشکان
۱۳۹۹/۰۸/۰۵

اگه این کتاب را باور کنید یعنی لیاقت زنده بودن ندارید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان