دانلود و خرید کتاب خودسازی علی‌اصغر احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودسازی اثر علی‌اصغر احمدی

کتاب خودسازی

معرفی کتاب خودسازی

کتاب خودسازی نوشته علی‌اصغر احمدی و محمد احمدی است. این کتاب به نوجوانان یاد می‌دهد که باید تصمیم بگیرند تغییر کنند. این کتاب جلد دوم مجموعه خودشناسی است.

درباره کتاب خودسازی

در ابتدا به توضیح مفهوم مهارت‌های زندگی می‌پردازیم و با ارائه مطالب مربوط به نقش عقیده در زندگی انسان وارد مباحث خودسازی می‌شویم، اشاره به نقش تحصیل در زندگی و مهارت شاگردی کردن، مهارت اندیشیدن و راه‌های پرورش اندیشه و مهارت مطالعه کردن مباحثی است که در این کتاب به آن اشاره خواهیم کرد. در این مجموعه، سعی خواهیم کرد مسائل اساسی را، آنگونه که در زندگی مورد نیاز ماست، با کمک گرفتن از دانش‌های روان‌شناسی و تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار دهیم. روش کار نیز مبتنی بر «تجزیه و تحلیل» و «نقادی» است. یعنی از یک سو هر یک از مسائل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و از سوی دیگر آن را مورد انتقاد قرار می‌دهیم، تا از این طریق بتوانیم ذهن خود را برای بررسی عمیق‌تر هر یک از این مسائل آماده کنیم.

خواندن کتاب خودسازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند ثابت قدم به دنبال آرزو‌هایشان بروند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب خودسازی

نکته دیگری که باید ما انسان‌ها در کسب مهارت به آن بیاندیشیم، موانعی است که ما را از رسیدن به مهارت‌های لازم باز می‌دارند، این موانع بسیارند. می‌توانیم آن‌ها را به دسته‌های گوناگونی تقسیم کنیم. مثلاً می‌توانیم آن‌ها را به عوامل بیرونی و درونی تقسیم کنیم. مقصود از عوامل بیرونی، عواملی است که در محیط مانع کسب مهارت می‌شوند، مانند نبودن معلم مناسب، نبودن شرایط لازم برای کسب یک مهارت و یا وجود افرادی که مانع رشد انسان‌های دیگر می‌شوند. شیطان خود از عوامل بیرونی است که ما را از کسب مهارت‌ها - بویژه مهارت‌های حقیقی زندگی- باز می‌دارد. عوامل درونی عواملی هستند مربوط به خود انسان. این عوامل به طرق گوناگون می‌توانند سد راه انسان باشند. نباید بگوییم که این دسته از عوامل بسیار مهمتر از عوامل بیرونی هستند، زیرا انسان می‌تواند با تجهیز خود بر بسیاری از موانع بیرونی غلبه کند. برای مثال، اگر معلم خوبی در محیط اطراف خود نمی‌یابد، می‌تواند بار سفر بندد و خود را به نزد معلم مطلوبش برساند. اگر در محیطی با ظلم و جور نسبت به او رفتار می‌کنند، می‌تواند خود را به محیطی برساند که آثار ظلم و جور در آن نباشد و یا کمتر باشد. به این ترتیب، عوامل درونی در کسب مهارت در زندگی نقش مهمتری نسبت به عوامل بیرونی ایفا می‌کنند.

از مهمترین موانع درونی برای کسب مهارت، تکبر است. خود بزرگ بینی، خود را برتر از دیگران دانستن و پیوسته عیب دیگران را دیدن، مانع مهمی در کسب مهارت است. فرد متکبر هرگز احساس نیاز برای آموختن نمی‌کند و اگر چنین احساسی در او به وجود آید، آن را بروز نخواهد داد و برای کسب مهارت به نزد کسی نخواهد رفت.

از جمله عوامل درونی دیگر که مانع کسب مهارت است، سستی و تنبلی و لذت طلبی است. کسانی که در هر لحظه به دنبال راحت طلبی و خوش گذرانی هستند و از درگیر شدن با مشکلات زندگی اجتناب می‌کنند، زمینه لازم برای کسب مهارت را ندارند. اینگونه افراد اغلب دچار بیماری مهلک تسویف هستند. این بیماری را کسانی مبتلا می‌شوند که کار امروز را به فردا و فرداهای دیگر می‌افکنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۷۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان