دانلود و خرید کتاب ماجراهای کلاس پرحاشیه محمد‌اسماعیل حاجی‌علیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماجراهای کلاس پرحاشیه اثر محمد‌اسماعیل حاجی‌علیان

کتاب ماجراهای کلاس پرحاشیه

معرفی کتاب ماجراهای کلاس پرحاشیه

ماجراهای کلاس پرحاشیه اثر محمداسماعیل حاجی‌علیان مجموعه داستان‌هایی بهم‌پیوسته درباره نماز و فضایل نماز است که با زبانی شیرین و جذاب برای نوجوانان بیان شده است.

معلمی بازنشسته که حالا مسئول کتابخانه مسجد محله شده است، روزی به درخواست یکی از معلمان که قرار است برای عمل جراحی مدتی مدرسه را ترک کند، به مدرسه سابق خود بازمی‌گردد تا ۱۴ جلسه به جای آن معلم تدریس کند.

وقایع این کتاب هم اتفاقاتی است که در این ۱۴ جلسه رخ می‌دهد و به نوعی همه آنها با عبادت خداوند و خواندن نماز گره می‌خورد.

خواندن کتاب ماجراهای کلاس پرحاشیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه جوانان و نوجوانانی که دوست دارند درباره نماز و آثار ان در زندگی بیشرت و بیشرت بدانند مخاطبان این کتاب اند.

بخشی از کتاب ماجراهای کلاس پرحاشیه

مشکوک گفت: آقا ربات یعنی چه؟ با دست زدم به پیشانی‌ام و گفتم: یعنی واقعاً تو نمی‌دونی ربات چیه؟ ربات یعنی همون آدم‌آهنی.

این را که گفتم، مشکوک گفت: آهان! آخ‌جون آدم‌آهنی.

حداقل فهمیدم که از موضوع خوش‌شان آمده است. بحث را ادامه دادم: دانشمندان پس از سال‌ها تحقیق و تلاش تونستن رباتی رو با قابلیت‌های بسیار پیچیده اختراع کنن. رباتی که می‌تونه بهتر از انسان فوتبال بازی کنه. رباتی که توانایی‌های فوتبالیش آدم‌ها رو توی جیبش می‌ذاره.

دیدم که بچه‌ها خوش‌شان آمد. محزون پرسید: واقعاً؟ چه توانایی‌هایی؟

گفتم: خیلی کارها. یکیش اینه که به ۲۸۰ نوع مختلف می‌تونه پاس بده؛ مثل پاس بلند، پاس کوتاه.

بی‌نظم‌زاده گفت: آقا پاسِ گل.

محزون گفت: پاس سرکاری.

آشفته گفت: پاس زاپاس؛ و همه خندیدند.

بحث را ادامه دادم: توانایی دومی که کاملاً مسلطه، سانتر کردنه. سانتر کردن توپ به صورت دقیق و با قوس مناسب که از بازیکن حریف رد می‌شه و درست روی سر هم‌تیمی می‌رسه.

محزون گفت: مثل فلانی.

اسم یک بازیکن را برد، اما چون به من گفتند توی کتابت اسم کسی را نبر، نمی‌توانم اسم ببرم. اصرار هم نکنید. فقط بگویم که این بازیکن رونالدویی هست برای خودش.

گفتم: قابلیت سوم، شوت‌های خوبی می‌زند. مثل موشک نقطه‌زن تنظیم می‌کند و بدون قلق‌گیری می‌زند به خال.

محزون دوباره گفت: مثل فلانی.

گفتم: آن‌قدر اسمش را ببر تا کلاً کتاب ما چاپ نشود. ول کن دیگه.

محزون گفت: شما که اسم رونالدو را بردی؟

دیدم نمی‌شود با او بحث کرد. صحبتم را ادامه دادم: چهارمین توانایی، کنترل توپ با پا و ۲۸ نوع دریبل است که عبارتند از رونالدویی، یه پا دو پا، سرکاری، توپ بود دیگه نیست و غیره.

دوباره محزون دستش را بالا برد و گفت: آقا مگه رونالدو اسم بازیکن نیست؟

گفتم: نه. رونالدو یه نوع پودر شوینده است و بحثم را ادامه دادم: قابلیت دوندگی رونالدویی و خوشحالی پس از گل استاندارد به صورت ۲۰ نوع.

این دفعه از عمد اسم رونالدو را گفتم تا محزون دوباره اعتراض کند و یک جواب دندان‌شکن به او بدهم؛ ولی این‌دفعه چیزی نگفت. آشفته گفت: آقا رقص برره‌ای هم بلده؟

گفتم: رقص برره‌ای مگه جزء فوتباله؟

مشکوک پرسید: آقا! این ربات الآن کجا داره فوتبال بازی می‌کنه؟

همه منتظر جواب من بودند. دوست داشتند بدانند که این ربات پیشرفته به کدام تیم رفته است. من هم جوابشان را دادم و گفتم: این ربات اصلاً فوتبال بازی نمی‌کنه.

بچه‌ها که جا خورده بودند، گفتند: یعنی هنوز آماده نشده؟

گفتم: چرا، اتفاقاً کل ساختش تموم شده و الآن جایی مشغوله.

نظرات کاربران

زهرا سادات سعادت هندی
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

کتاب خوبی هست و هرچه جلوتر می رویم جذاب تر می شود و من اینقدر این کتاب جذاب بود و من را به خودش جذب کرد که من در مدت یک و نیم ساعت کل کتاب راخواندم

zeynab
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

این کتاب واقعا خنده داره 😂😂😂 حتما بخونید ❤ پشیمان هم نمیشوید 😊😊😊

zeynab
۱۳۹۹/۱۲/۱۲

خوب نبود عالی بود . هرچی جلو تر می رفتم جذاب تر و باحال تر میشد . ای کاش طولانی تر بود . دوست نداشتم تموم بشه

ILOVEBOK
۱۳۹۹/۱۲/۰۶

این کتاب عالیه هم آموزه های دینی داره هم قافیه ی طنز و علمی داره من بشخصه به شما میگم اگه دنبال یه کتاب ایرانی طنز علمی و آموزشی هستید این کتاب رو لود کنید

zhara
۱۳۹۹/۱۱/۱۹

خیلی کتاب جالبیه👌🏻🙂 هرچی ادم میخونه خسته نمیشه😁

کتابخون
۱۴۰۰/۰۶/۱۴

عالی بودد🙂👌🏻کتاب آموزنده و هیجان انگیز 🌹توصیه میکنم حتما بخونیدش📚

ز.م
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

خیلی جذاب و روان و ساده با استدلال های مجذوب کننده شبهات پیرامون نماز را پاسخ داده به نظرم میشد قلم قوی تر و جذاب تری داشته باشه. گاهی حس میکردم قلم ابتدایی هست یا سکته داره ولی به خوندنش واقعا می ارزید

📝📚دال مثل دختر کتابخوان📚📝
۱۴۰۲/۰۴/۰۹

خیلی کتاب عالی پر محتوا و طنز بود.این کتاب از آن کتاب های است که هرکسی با هر عقیده از خواندنش لذت میبره چه اهل نماز باشه و چه نباشه. درواقع این کتاب چهارده تا از آداب و فضایل نماز را

- بیشتر
از طاقچه برای همیشه رفتم
۱۴۰۰/۰۲/۱۲

🥰😍😍😍😍😍😍😍😍😍خوب بود😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🥰😇🥰

منتظر طلوع
۱۴۰۰/۰۱/۲۹

کتابی بسیار عالی برای بچه های مکلّف به بالا. فوق العاده جذابه. نکته ی جالبش اینه هم برای بچه ها مناسبه هم والدینشون هم مربیان

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۴)
تمرین:به سؤالات زیر جواب دهید: چرا جلوی ناظم و معلم ادب را رعایت می‌کنیم و مطابق میلشان رفتار می‌کنیم؟ الف) چون ما را از کلاس بیرون می‌اندازند. ب) چون زورمان بهشان نمی‌رسد، ولی آن‌ها زورشان به ما می‌رسد. ج) چون اگر طوری رفتار نکنیم که آن‌ها انتظار دارند، آن‌ها هم طوری رفتار می‌کنند که ما انتظار نداریم. د) همهٔ موارد.
Black
انضباط که درس نیست.
Black
کنجکاو داد زد: از همه بیشتر می‌دونید از چی حرصم می‌گیره؟ طرف اون‌قدر موهاش ریخته انگار اسید سولفات منیزیوم به جای شامپو زده به سرش، بعد اومده تبلیغ لوسیون ریزش مو می‌کنه. من پریدم وسط حرفش و گفتم: البته قیافه خیلی مهم نیست. کنجکاو جواب داد: نه، مهم نیست. ما هم نمی‌گیم قیافه مهمه. مگه به سیب‌زمینی با اون قیافه‌اش می‌خوره اون‌قدر خوشمزه و باحال باشه! قیافه مهم نیست؛ ولی تو که قیافه نداری، واسه چی واسه بقیه قیافه می‌گیری؟ بی‌نظم زاده هم به بحث ما پیوست و گفت: بابا آخه تویی که از لحاظ نظافت شخصی مشخصه که مسواک شخصی هم نداری و تازه هنوز با شونه آشنایی پیدا نکردی، دیگه ننویس: «قبل زل زدن تو چشای من، فاتحه دلتو بخون!». من باید فاتحه خودم رو بخونم که بوی گندت مزه اورانیوم غنی‌شده می‌ده. فکر کنم به جای اینکه حموم بری، مثل خرس‌های گریزلی خودت رو به دیوار می‌کشی تا شپش‌های پشتت ساییده بشه. من هم در ادامه حرف‌های بقیه گفتم: اگه اینا خوشگلن، لابد به شعله‌پخش‌کن هم باید بگن مشعل المپیک. معلوم نیست که به چیش مینازه؟ اگه قیافه هم داشته باشی، نباید اون‌قدر خودت رو بگیری. چرا بقیه رو آدم حساب نمی‌کنی؟ یعنی تا حالا کسی بالاتر از خودت ندیدی که بهش احترام بذاری؟
Black
سیب گفت: من می‌خواستم... گوجه وسط حرفش پرید و گفت: تو چی می‌گی. تو مگه سبزیجاتی؟ چرا بی‌ربط اومدی؟
Black
دست توی جیبم کردم و کاغذ را در آوردم و بلند خواندم: دو تا نون و یک کیلو خیارشور بخر. فقط مثل اون دفعه کپک‌زده نباشه. بچه‌ها از خنده داشتند زمین را گاز می‌گرفتند. گفتم: نه. کاغذ اشتباه بود،
Black
امان از این بی‌نمک‌ها.
Black
کاغذ دیگر را برداشتم و خواندم: تلفن شما تا هفتاد و دو ساعت دیگر قطع می‌شود. خب پول قبض رو بده گدا!. بچه‌ها آن‌قدر خندیده بودند که کار از زمین گاز گرفتن گذشته بود. داشتند همدیگر را گاز می‌گرفتند.
Black
طرف وقتی معلم نباشه، از دیوار صاف بالا می‌ره، توی یه دستش لوله خودکار داره که خرده‌کاغذ شلیک می‌کنه و با اون یکی دستش روی میز مشغول کنده کاریه. لنگه کفشش رو هم می‌زنه به سقف، جاش بمونه تا بعداً بگه با یه حرکت نینجایی پریده و پاش رو صدوهشتاد درجه بلند کرده و زده به سقف. اما تا معلم میاد، مثل مجسمه ساکت می‌شینه تا معلم نفهمه کار اون بوده. چقدر هم که معلم نمی‌فهمه. انعطاف‌پذیر بلند شد و گفت: یعنی فهمیدید آقا؟
Black
یعنی چنان شرلوک هلمزیه که توی مدرسه وقتی سؤال می‌دن: کلمهٔ مناسب را در جای خالی قرار دهید، تو جای خالی می‌نوشت: «مناسب».
Black
ما تئاتر می‌خوایم یالّا... ما تئاتر می‌خوایم یالّا.
Black

حجم

۶۲۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۶۲۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان