دانلود و خرید کتاب قرآن و نماز محسن قرائتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قرآن و نماز اثر محسن قرائتی

کتاب قرآن و نماز

نویسنده:محسن قرائتی
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قرآن و نماز

کتاب قرآن و نماز نوشته محسن قرائتی و علی‌محمد متوسلی است. این کتاب تفسیر آیات برگزیده؛ آیات نماز، سوره حمد، ماعون و توحید است.

درباره کتاب قرآن و نماز

کتاب حاضر برگزیده آیاتی درباره نماز است که از مجموعه آیات نماز از تفسیر نور استاد محترم حجت الاسلام قرائتی انتخاب شده است. البته سعی شده پیام های غیرمرتبط با موضوع، حذف یا اصلاح و ادغام شود. در کنار تفسیر آیات، تفسیر سه سوره دیگر انتخاب شده که سوره حمد با توجه به وجوب قرائتش در نماز و سوره توحید، ابتلای عموم به خواندن آن و سوره ماعون که گلایه خداوند از نماز بی‌فایده و نمازگزاران بی‌توجه است.

قرآن درباره نماز از واژهای: عبادت، صلات، رکوع، سجده، ذکر، حمد، قرائت، تسبیح، دعا، مسجد، اذان، وقت نماز، قبله، وضو، غسل و تیمم، بیش از ۱۰۰۰ بار استفاده شده است.

آیاتی که درباره نماز آمده است، در محورهایی مختلفی بیان شده از قبیل: آثار نماز، آداب نماز، اقامه نماز، حکم نماز و نمازگزاران، اوقات نماز و قبله و طهارت می‌باشد البته آیات نماز فقط درباره نمازهای واجب یومیه نیست و درباره نمازجمعه، نماز عید، نماز خوف، نماز مسافر، نمازشب نیز می‌باشد. اما به صورت کلی برخی آیات اصل وجوب نماز و اهمیت آن را تاکید می‌کند، برخی اوقات نماز را و برخی الگوهای موفق و محبوبی همچون پیامبران و متقین و مومنین اعم از زن و مرد را بیان می‌کند.

در قرآن کریم حدود صد مورد از کلمه «صلاة» و مشتقات آن سخن گفته شده است. از این‌رو این کتاب به مساله نماز در دیدگاه قرآن می‌پردازد.

خواندن کتاب قرآن و نماز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مسلمان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب قرآن و نماز

«ربّ» به کسی گفته می‌شود که هم مالک وصاحب چیزی است و هم در رشد و پرورش آن نقش دارد.

خداوند هم صاحب حقیقی عالم است و هم مدبّر و پروردگار آن. پس همه هستی حرکت تکاملی دارد و در مسیری که خداوند معین کرده، هدایت می‌شود.

علاوه بر سوره حمد، چهار سوره انعام، کهف، سبأ وفاطر نیز با جمله «الْحَمْدُ لِلَّهِ» آغاز گردیده، ولی فقط در سوره حمد بعد از آن «رَبِّ الْعالَمِینَ» آمده است.

مفهوم حمد، ترکیبی از مفهوم مدح و شکر است. انسان در برابر جمال و کمال و زیبایی، زبان به ستایش و در برابر نعمت و خدمت واحسان دیگران، زبان به تشکر می‌گشاید.

خداوند متعال به خاطر کمال و جمالش، شایستهٔ ستایش وبه خاطر احسان‌ها و نعمت‌هایش، لایق شکرگزاری است.

«الحمد لله»، بهترین نوع تشکر از خداوند است. هر کس در هرجا، با هر زبانی، هرگونه ستایشی از هر کمال و زیبایی دارد، در حقیقت سرچشمهٔ آن را ستایش می‌کند. البتّه حمد خداوند منافاتی با سپاسگزاری از مخلوق ندارد، به شرط آنکه به امر خداوند و در خط و مسیر او باشد.

خداوند، پروردگار همهٔ آفریده‌هاست. «وَ هُوَ رَبُّ کلِّ شَی‌ءٍ» آنچه در آسمان‌ها و زمین و میان آنهاست، پروردگارشان اوست. «رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما بَینَهُمَا» حضرت علی (ع) می‌فرماید: «من الجمادات والحیوانات»؛ او پروردگار جاندار و بی‌جان است

نظرات کاربران

Mohsen Bigdeli
۱۳۹۹/۰۷/۲۶

این کتاب عالیه ...

چگف
۱۴۰۰/۱۱/۰۴

افتضاح!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
نماز جماعت (وَ أَقِیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ وَ ارْکعُوا مَعَ الرَّاکعِینَ) و نماز را بپادارید و زکات را بپردازید و همراه با رکوع کنندگان، رکوع نمایید
کاربر ۴۳۲۶۹۸۶

حجم

۱۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۱۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان