دانلود و خرید کتاب خودت را بهتر بشناس! مارک لیری ترجمه سارا دیانت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودت را بهتر بشناس! اثر مارک لیری

کتاب خودت را بهتر بشناس!

معرفی کتاب خودت را بهتر بشناس!

کتاب خودت را بهتر بشناس! نوشته پرفسور مارک لری استاد دانشگاه دوک، محقق حیطه رفتارشناسی، عضو انجمن روانشناسی آمریکا، انجمن علوم روانشناختی و انجمن روانشناسی اجتماعی و شخصیت است؛ او در سال۲۰۱۵ به عنوان رئیس این انجمن انتخاب شد و برای ۱۴ کتاب و بیش از ۲۵۰ مقاله‌ جوایز متعددی دریافت کرده است. این کتاب با ترجمه سارا دیانت منتشر شده است.

درباره کتاب خودت را بهتر بشناس!

رای داشتن زندگی خوب و رضایت‌بخش، انسان‌ها باید خود و افراد دیگری که با آن‌ها تعامل دارند اعم از: اعضای خانواده، دوستان، همسر، همکاران، همسایه‌ها و... را درک کنند. هیچ فردی با یک کتابچه راهنما که بیانگر چگونگی و چرایی رفتارش باشد، به این دنیا نیامده است؛ لذا این کتاب بر اساس تحقیقات بسیار در حیطهٔ روانشناسی و دیگر علوم رفتاری، یک سفر هیجان‌انگیز و جذاب را دربارهٔ شخصیت انسان ارائه می‌دهد.

این کتاب با نگاهی به ماهیت شخصیت و ویژگی‌های روان‌شناختی پایه که عامل تفاوت در نحوه تفکر، احساس و رفتار انسان‌ها است، شروع می‌شود؛ علاوه بر بررسی ویژگی‌های اساسی شخصیت، شما تفاوت در انگیزه‌هایی که موجب ایجاد رفتار افراد می‌شوند، همچنین تمایلات عمومی برای تجربهٔ احساسات خاص را مورد بررسی قرار خواهید داد.

شخصیت به این معنا است که انسان‌ها چگونه فکر می‌کنند و به چه چیزی اعتقاد دارند. بنابراین این کتاب روی تفاوت‌های شناختی میان افراد تمرکز خواهد کرد؛ تفاوت‌هایی از قبیل راه‌هایی که اعتقادات نسبت به خود، افراد دیگر و چگونگی کارکرد جهان، زندگی فرد را در جهت خاصی هدایت می‌کند؛ شما همچنین در مورد جنبه‌های شخصیتی که شامل ارزش‌های شخصی، اخلاقی و صفات مربوط به نحوهٔ برخورد افراد با دیگران و تعاملاتشان است، اطلاعاتی کسب خواهید کرد.

خواندن کتاب خودت را بهتر بشناس! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی شادتر با تعاملات سازنده‌تر پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب خودت را بهتر بشناس!

بسیاری از انسان‌ها برای دیدن روانشناسی به عنوان یک علم مانند علم فیزیک، شیمی یا زیست‌شناسی دچار مشکل هستند؛ چند دلیل برای این مسئله وجود دارد:

- اول عوامل زیادی هستند که روی رفتار تاثیر می‌گذارند.

- دوم این است که اندازه‌گیری و مطالعهٔ بسیاری از این عوامل کاری دشوار است. دانشمندان رفتارشناس معمولاً نمی‌توانند همه متغیرهایی که یک تحقیق را در زمانی خاص تحت تاثیر قرار می‌دهند، از یکدیگر مجزا کنند.

هر فردی که وارد حیطهٔ روانشناسی می‌شود، با یک پیچیدگی شخصیتی همراه است که به خاطر سال‌ها و سال‌ها تجربه‌ای که ما نمی‌توانیم آن را بفهمیم یا اندازه‌گیری کنیم، می‌باشد؛ این مسئله همانند مطالعهٔ ترکیبات شیمیایی توسط یک شیمیدان نیست، طوری که هر نمونه، ترکیب ثابتی داشته باشد.

به معنی این هم نیست که روانشناسی به اصول علمی پایبند نیست؛ نتیجه‌گیری ما در روانشناسی بر اساس تحقیق دقیق و سیستماتیک است و هدف، درک عملکرد شخصیت است.

علم روانشناسی مانند علم هواشناسی است؛ همان‌طور که هواشناسی با مسائل بسیار احتمالی دست و پنجه نرم می‌کند، روانشناسی نیز اساساً علمی احتمالی است.

می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که افراد در شرایط خاص چگونه عمل خواهند کرد؛ اما خطای بسیاری در پیش‌بینی‌های ما وجود دارد که در علم فیزیک وجود ندارد؛ زیرا افراد تحقیقات ما اشخاصی که ما آن‌ها را مطالعه می‌کنیم با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند و دائماً نیز به شیوه‌های گوناگون در حال تغییر هستند مسئله‌ای که در علم فیزیک مطرح نیست.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان